مراقبت های پس از جراحی زیبایی آقایان
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

مراقبت های پس از جراحی زیبایی آقایان

اعمال جراحی زیبایی مختلفی روی بدن آقایان انجام می گیرد. جراحی زیبایی بینی، بالا کشیدن ابرو و پیشانی، ترمیم افتادگی پلک، کاشت مو، برداشتن خال و جای زخم از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی است. روش های جراحی برای رفع یک عیب، نقص، کمبود جسمی، درمان بدشکلی و بیماری یا درراستای خواست و سلیقه (البته معقول) فرد انجام می گیرد. در این میان، متخصصان جراحی پوست یکسری اصول و قواعد استاندارد را موقع جراحی رعایت می کنند تا از وقوع عوارض ناخواسته ای چون ایجاد گوشت اضافه یا باقی ماندن جای زخم جلوگیری شود و بهترین نتیجه ممکن به دست آید. بعد ازانجام عمل جراحی لازم است بیمار یکسری نکات را رعایت کند

.
مراقبت های پس از جراحی زیبایی آقایان

. مراقبت های پس از جراحی زیبایی آقایان


مشکلات را جدی بگیرید
یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از انجام جراحی های زیبایی ایجاد شود، عفونت است. به همین دلیل بیمار باید محل را در 2 یا 3 روز نخست پس از عمل به بهترین نحو ممکن، تمیز و پاک نگه دارد. در برخی موارد به توصیه جراح پوست اقدام به پانسمان محل عمل شود و در برخی حالات نیز نیازی به پانسمان وجود ندارد.
از علائم غافل نشوید
با توجه به راهنمایی های پزشک مسئول، به محض بروز علائم مشکوک باید به پزشک مراجعه و درمان های لازم را دریافت کرد که پزشک از روش های درمانی چون لیزر درمانی، سرما درمانی، تزریق دارو در ضایعه و رادیوتراپی استفاده خواهد کرد. ریسک بروز این عارضه در تیره پوستان و نیز افراد با زمینه ارثی بیشتر خواهد بود. یکی از مسائلی که باید در مورد جای زخم اعمال جراحی زیبایی در آقایان دقت کرد آثار آفتاب روی محل زخم است.
مراقبت پس از عمل
لازم است بعد از جراحی که جای زخم در معرض نور خورشید قرار می گیرد، (مثل جراحی های زیبایی پلک) استفاده از ضد آفتاب ها در اسرع وقت آغاز شود که این زمان معمولا حدود یک هفته پس از کشیدن بخیه ها است. در غیر این صورت عوارض ناشی از تابش آفتاب مانند قرمزی یا تیرگی محل زخم را باید انتظار داشت.
در اعمال جراحی زیبایی، زمان کشیدن بخیه ها کاملا تعریف شده و قانونمند است. بیمار باید در این زمان معین به پزشک مراجعه کند. تا بخیه ها با رعایت اصول خاصی کشیده شود. این مدت (مدت باقی مانده بخیه) در مورد زخم هایی که روی نواحی پرحرکت (مانند بند انگشتان و سایر مفاصل) قرار دارد طولانی تر و در نواحی صورت و پلک کوتاه تر است. به طور کلی افرادی که دچار مشکلات جسمانی بیشتری هستند، افراد مسن و افراد سیگاری نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
رعایت رژیم غذایی سالم و مناسب و سرشار از پروتئین در اغلب موارد توصیه می شود. پس ار عمل کاشت مو توصیه می شود که فرد محل کاشت و نیز محل برداشت مو را دستکاری نکند و در هنگام خواب سر را کمی بالاتر از تنه قرار دهد. بالاتر بودن عضو عمل شده در مواردی برای تسریع رفع ورم ناحیه مورد نظر توصیه می شود. در چند روز پس از عمل و برای جلوگیری از طول کشیدن یا تشدید کبودی محل عمل باید از مصرف داروهای رقیق کننده های خون خودداری کرد. سرفه و عطسه شدید باعث ایجاد فشار در محل کاشت مو خواهد شد که باید کنترل شود. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه شست و شو و تمیز نگه داشتن محل عمل است که زمام شروع آن در اعمال جراحی مختلف، متفاوت است. در عمل کاشت مو می توان ازفردای روزعمل، عمل شست وشو را به آرامی و ملایمت انجام داد. در نهایت بعضی دستورات و اعمال خاص برای دوران پس از جراحی توصیه می شود که مخصوص همان عمل جراحی است. این توصیه ها و دستورات اختصاصی را پزشک متخصص برای بیمار توضیح خواهد داد.
برای بهبود زخم، فرد باید از مصرف سیگار خودداری کند. رژیم غذایی مناسب و نداشتن اضطراب و استرس نیز به ترمیم زخم کمک می کند.
آب بازی ممنوع
در بسیاری از جراحی های پوست، لازم است که ناحیه جراحی شده 2 یا 3 روز با آب تماس نداشته باشد. برای بهبود زخم، فرد باید از مصرف سیگار خودداری کند. رژیم غذایی مناسب و نداشتن اضطراب و استرس نیز به ترمیم زخم کمک می کند. در اعمال جراحی زیبایی درآقایان همیشه توصیه شده است؛ دو طرف زخم که بخیه خورده است تا حد امکان بی حرکت و ثابت نگه داشته شود. در غیر این صورت ترمیم زخم به تاخیر خواهد افتاد. در نتیجه ریسک عفونت، قرمزی، باقی ماندن جای زخم و... بیشتر خواهد شد. کاربرد کرم های ترمیم کننده و تسریع کننده ترمیم در زمان لازم و مناسب بعد از عمل جراحی زیبایی درآقایان حداقل از نظر تئوری موجب بهتر شدن جای زخم بعد از عمل می شود. بیمار باید مراقب باشد که محل زخم و بخیه ها تحت کشش بیش از حد قرار نگیرند و خون رسانی لبه های زخم مختل نشود. این امر به خصوص در افراد دچار اختلالات خون رسانی بافتی ( مثل سیگاری ها)، افراد دچار دیابت و نیز در سنین بالا رایج تر است. در صورت ادامه یافتن قرمزی محل جوشگاه زخم یا خارش غیر معمول و سفتی آن ناحیه به فکر بروز گوشت اضافه باشید. این یکی از آن مواردی است که نتیجه کار جراحی زیبایی را در آقایان خراب می کند. ناحیه زیر چانه تا حوالی زیر سینه، شانه، بازو وساعد منطقه خطر برای بروز این عارضه نامطلوب است

پوست


 دکتر همایون مژدهی آذر
متخصص پوست و مو     


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 22:58 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 122
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 267
بازدید کل : 66476
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما