پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

کرم پف صورت

 

پوست

 

موارد مصرف‌: ضدلک‌، پف‌کننده‌ و سفت‌کننده،زیبا کننده پوست،درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی،لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت،

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ پودر مروارید، گلیسیرین‌ BP و ویتامین‌ E

 

شماره مجوز بهداشت:100241012009



نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ کرم‌ تنها کرم‌ لایه‌ بردار بدون‌ دانه‌های‌ ریز شن‌ مانند است‌ که‌ فقط‌سلولهای‌ مرده‌ پوست‌ را بر می‌دارد و منافذ پوست‌ را بدون‌ باز کردن‌ تمیز می‌کند.چربی‌های‌ اضافی‌ پوست‌ که‌ باعث‌ بوجود آمدن‌ جوشها در قسمتهای‌ گونه‌ و پیشانی‌می‌شوند را از بین‌ می‌برد. همچنین‌ باعث‌ لیفتینگ‌ و فرم‌دهی‌ به‌ پوست‌ صورت‌ می‌شود. کرم‌ از راه‌ منافذ پوستی‌وارد سلولهای‌ پوستی‌ می‌شود و سلولهای‌ ملانین‌ غیرطبیعی‌ تغییر یافته‌ را می‌شکند وظرف‌ دو هفته‌ دو الی‌ سه‌ درجه‌، پوست‌ را زیباتر و روشنتر می‌کند و عضلات‌ صورت‌ وگردن‌ را حجم‌ می‌دهد و باعث‌ پف‌ صورت‌، گردن‌ و دورچشم‌ می‌شود.

طریقه‌ مصرف‌: کرم‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ پوست‌ ماساژ می‌هیم‌ تا یک‌ لایه‌ ظریف‌، نرم‌ ودرخشنده‌ مانند مروارید روی‌ پوست‌ ایجاد شود. روزی‌ دو بار پس‌ از شستشوی‌ کامل‌صورت‌ استعمال‌ شود. حداقل‌ دو هفته‌ باید کرم‌ را استعمال‌ کنید تا نتیجه‌ را مشاهده‌کنید

 

سسسسسیط

 

تماس
09197655266
09358849700

 

یک شنبه 14 آبان 1391برچسب:کرم پف صورت, :: 15:11 :: نويسنده : مرتضی حسینی

مقابله با ريزش مو

مقابله با ريزش مو
ریزش مو ممکن است به علل مختلفی ایجاد شود، از جمله تغییرات هورمونی، داروها،‌ پرتوتابی یا ساخت ژنتیکی شما. این توصیه‌ها...
 
ریزش مو ممکن است به علل مختلفی ایجاد شود، از جمله تغییرات هورمونی، داروها،‌ پرتوتابی یا ساخت ژنتیکی شما.

 این توصیه‌ها به مواجهه با ریزش مو کمک می‌کند:

  • ریزش مو ممکن است دائمی نباشد. هنگامی ریزش مو عارضه جانبی یک بیماری، دارو یا پرتو درمانی است، احتمالا پس از رقع این عامل، مو دوباره به خودی خود رشد خواهد کرد. شما می‌توانید در این مدت از کلاه و کلاه‌گیس استفاده کنید تا مو دوباره رشد کند.
  •  ریزش مو که به علت تغییرات هورمونی، سن یا وراثت رخ می‌دهد، ممکن است با داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل یا داروهای خوراکی مانند فیناستراید قابل درمان باشد. در مورد هیچکدام از این دو دارو نمی‌توان تضمین کرد که بر هر فردی موثر باشد.
  • جراحی پیوند مو می‌تواند با موی به دست آمده از بقیه سر، موی ریخته‌شده را جایگزین کند.
  • محل‌های طاس‌شده را می‌توان با کلاه‌گیس، بافتن مو یا آرایش متفاوت مو پوشاند.

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: hamshahrionline.ir
یک شنبه 14 آبان 1391برچسب:, :: 15:10 :: نويسنده : مرتضی حسینی

استرس با موهایتان چه می‌کند؟

 


می دانیم که استرس موجب آسیب های جسمی و روحی می شود و روی تمام اندام های ما از جمله پوست و مو، تاثیر می گذارد.

 


استرس و سلامت موها

یکی از نشانه های تعادل بدن، وجود موهای سالم است. زمانی که تندرست هستیم و از نظر روحی در وضعیت خوبی قرار داریم، به احتمال زیاد موهایمان نیز درخشان و شاداب به نظر می رسند. هنگامی که از نظر روحی در وضعیت نامطلوبی قرار می گیریم، یا به بعضی از بیماری ها مبتلا می شویم، موهایمان شادابی خود را از دست می دهند، شروع به ریزش می کنند و به دلیل فعالیت زیاد غدد چربی به سرعت چرب می شوند.

 

استرس می تواند سبب بروز مشکلات ناگهانی در پوست و مو شود و همین مشکلات نیز به خودی خود می توانند بر شدت استرس بیفزایند. با ما همراه شوید تا تاثیر استرس روی موها را بررسی کنیم.

 

استرس و ریزش موها

استرس در نوجوانان باعث ریزش موی سر می‌شود. قبلا ریزش مو در سنین 35 سالگی مشاهده می‌شد، اما این روزها سن دچار شدن به آن کاهش یافته و به حدود 16 سالگی رسیده است.

 

استرس‌های بسیار شدید باعث بروز نوعی ریزش مو به نام ریزش موی منطقه‌ای یا طاسی منطقه‌ای می‌شوند که در این مرحله، گلبول‌های سفید خون به فولیکول‌های مو حمله کرده و رشد مو را متوقف می‌نمایند و در طول چند هفته، موهایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند و رشدشان متوقف شده، شروع به ریزش می‌کنند. در پایان به صورت طاسی فرق سر نمایان می‌شود.

اتفاقاتی که انسان را تحت فشار شدید روحی قرار می‌دهند مانند مرگ عزیزان، روند سفید شدن مو را تسریع می‌کند، به شرطی که فرد از لحاظ ژنتیکی هم زمینه آن را داشته باشد

 

بنابراین برای پیدا کردن علت ریزش مو باید اندکی به عقب برگردیم تا ببینیم که آیا در سه تا شش ماه یا حتی تا نه ماه قبل از ریزش مو، اتفاقی رخ داده است که بتوان ریزش مو را به آن نسبت داد.

 

از دیگر عوامل موثر در این نوع ریزش مو می توان به تب یا عفونت شدید، اعمال جراحی مهم، آلودگی هوا ورژیم های غذایی نامناسب به ویژه رژیم کم پروتئین و استفاده از بعضی داروها مانند قرص های جلوگیری از بارداری و بعضی داروهای ضدافسردگی اشاره کرد.

 

شاد بودن و شاد زندگی کردن که یکی از رازهای افزایش عمر است مانع از ریزش مو می‌شود.

اگر ریزش مو به دلیل بیماری نباشد، زنان و مردان می‌توانند با دور کردن فشارهای روحی و شاد بودن، از ریزش موی خود جلوگیری کنند.

 

سفیدی مو

استرس و سفید شدن موها

علت اصلی سفید شدن مو ژنتیکی است. برخی این باور غلط را دارند که موهایی که زود سفید می‌شود، دیگر نمی‌ریزند، در صورتی که این گونه نیست.

برخی افراد موهای ضخیم و پرپشتی دارند که به صورت ژنتیکی نمی‌ریزد، اما اینکه هرکس موی پرپشت دارد، حتماً مویش زودتر سفید می‌شود، یا اگر سفید شد، نمی‌ریزد، باور غلطی است.

 

استرس یکی از عوامل مهم سفید شدن مو می باشد. اتفاقاتی که انسان را تحت فشار شدید روحی قرار می‌دهند مانند مرگ عزیزان، روند سفید شدن مو را تسریع می‌کند، به شرطی که فرد از لحاظ ژنتیکی هم زمینه آن را داشته باشد.

 

متخصصان با دلایل علمی نشان دادند که استرس می‌تواند موجب تغییر رنگ موها و سفید شدن آنها شود.

این متخصصان در دانشگاه کارولینای شمالی دریافته‌اند که چطور هورمون استرس موسوم به آدرنالین موجب بروز آسیب‌هایی به بدن شود که حاصل آن ابتلا به برخی از سرطان‌های خطرناک و یا حتی سفید شدن موها است.

هورمون آدرنالین در دوره‌های کوتاه‌مدت استرس برای بدن مفید است، چون آن را برای مبارزه یا فرار آماده می‌کند، اما وقتی این استرس‌ها دائما وجود داشته باشند و ادامه پیدا کنند، به تدریج به مولکول وراثتی DNA که اصلی‌ترین جزء از وجود انسان و سایر موجودات زنده است، آسیب وارد می‌کند.

فرآوری : زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان

ریزش مو

سه شنبه 18 مهر 1391برچسب:, :: 20:9 :: نويسنده : مرتضی حسینی

4 درمان خانگی برای ریزش مو

 


ریزش مو همواره یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن سروکار دارند. با ریزش مو زیبایی انسان تحت تاثیر قرار می گیرد و ممکن است علاوه بر جسم، مشکلات روحی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

 


ریزش مو

اگر عوامل محیطی ریزش مو مانند استرس و رژیم غذایی نامناسب را پیدا کنیم،‌ می توانیم با برنامه ریزی درست و با رعایت دستورالعمل های زیر از ریزش مو جلوگیری کنیم.

 

1- روغن زیتون : استفاده از روغن زیتون برای مو علاوه بر شفاف کردن موها، به رشد موهای جدید هم کمک بسیار زیادی می کند.

 

سعی کنید قبل از خواب مقداری روغن زیتون به موهای خود بمالید و آن را با پارچه ای (مثل روسری) بپوشانید و بخوابید. فردا صبح موهای خود را بشویید .

 

اگر چند بار این کار را تکرار کنید، رشد موهای جدید را در سرتان احساس می کنید .

 

یونانیان قدیم از این روش به عنوان درمان طبیعی ریزش موهای خود استفاده می کردند . این کار سبب حذف باکتری ها از فولیکول های مو می شود که در نهایت منجر به رشد موهای فرد می شود .

هرگز از آب داغ برای شستن تخم مرغ از روی سر خود استفاده نکنید، زیرا در این صورت زرده تخم مرغ بلافاصله سفت می شود

 

 

2- روغن بذر کتان :

این روغن را برای مدت 5 دقیقه بر روی سر خود به صورت حرکات دایره ای شکل بمالید. بعد از مالیدن اجازه دهید تا روغن برای مدت 30 دقیقه بر روی موهایتان بماند.

 

روغن بذر کتان سبب تحریک فولیکول های مو می شود و با افزایش گردش خون در پوست سر، شرایط را برای رشد موها فراهم می کند. روغن این گیاه سرشار از ویتامین است که به ترمیم پوست سر هم کمک می کند.

 

3- تخم مرغ : زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید و آن را بر روی پوست سر خود بمالید. اجازه دهید زرده تخم مرغ برای مدت 20 دقیقه روی سرتان بماند. سپس سر خود را با آب سرد شستشو دهید. هرگز از آب داغ برای شستن تخم مرغ از روی سر خود استفاده نکنید، زیرا در این صورت زرده تخم مرغ بلافاصله سفت می شود.

 

استفاده از تخم مرغ  برای مو، درمانی عالی برای موهای نازک است، زیرا این مواد مغذی سریعا جذب فولیکول های مو می شود و سبب رشد موها می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند .

 

4- سرکه سیب : نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه سیب ترکیب کنید و با آن موهای خود را شستشو دهید.

سعی کنید پس از شامپو زدن موهای خود را با سرکه شستشو دهید. همچنین می توانید هنگام آب کشی موهای خود، از سرکه استفاده کنید.

 

سرکه سبب بازگرداندن سلامتی  موها می شود و از شکنندگی موها جلوگیری می کند. همچنین با افزایش گردش خون در مویرگ ها، به رشد موها کمک می کند.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان

 

ریزش مو
دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:, :: 12:27 :: نويسنده : مرتضی حسینی

دانستنی هایی درباره مو

 

تحقیقات اخیر محققان نشان داده است كه هشت نوع متفاوت مو در میان مردم سراسر جهان وجود دارد كه این هشت نوع بر حسب شكل مو و نازك و ضخیمی موها متفاوت است. ولی در كل می‌توان انواع و اقسام موها را در سه دسته (صاف، مجعد و فر) تقسیم نمود.

ساختار مو همانند ناخن‌ها از جنس كراتین است و دلیل تمامی تفاوت‌ها در شكل و رنگ آن، وراثت است...

روی پوست سر به طور طبیعی بین 100 تا 150 هزار پیاز مو وجود دارد. این پیازها چند میلی‌متر پایین‌تر از سطح پوست درون حفره‌هایی قرار گرفته‌اند. موها به طور معمول ماهانه بین 0.7 تا دو سانتی‌متر رشد می‌كنند. از میان موها نیز موهای صاف بیشترین و موهای فر كمترین میزان رشد را دارند. طول عمر یك موی مردانه بین دو تا چهار سال است در حالی كه طول عمر موهای زنانه بین چهار تا هفت سال است.

این امر ثابت می‌كند كه یك مرد در مقایسه با یك زن در طول چهار سال نمی‌تواند موهای بلندتری داشته باشد. به عبارت دیگر موی مردانی كه در ماه یك سانتی‌متر رشد می‌كند و طول عمری دوساله دارد هرگز از 24 سانتی‌متر بلندتر نمی‌شود اما خانمی كه ماهانه موی او 1.5سانتی‌متر رشد می‌كند و طول عمری هفت ساله دارد می‌تواند تا یك متر و 26 سانتی‌متر رشد كند.

به گفته پزشكان همیشه 10 تا 15 درصد موهای ما آماده ریزش هستند. آنها طی ماه‌ها رشد می‌كنند، رشدشان متوقف می‌شود و چند هفته می‌ریزند و جای آنها موهای جدید شروع به رشد می‌كند. در هنگام تولد روی هر سانتی‌متر مكعب از پوست سر یك نوزاد 1000 فولیكول مو وجود دارد اما از میزان آن به مرور زمان كاسته می‌شود تا آنكه به 500 عدد بین سن 30 تا 50 سالگی برسد. درون حفره‌ای كه پیاز مو وجود دارد رگ‌های خونی نیز وجود دارد تا اكسیژن، مواد غذایی و كراتینوكیت را به سلول‌های سازننده كراتین برساند. در این قسمت ملانوسیت‌ها هم قرار گرفته‌اند تا به مو رنگ بدهند. بالاتر از حفره پیاز مو كه در لایه درم پوست قرار گرفته، در لایه اپیدرم غده‌های چربی واقع شده‌اند كه سبوم ترشح كرده و به این ترتیب هم موها را روغن‌كاری می‌كنند و هم از لایه اپیدرم در برابر میكروب‌ها و آلودگی‌ها مراقبت می‌كنند. تنها بخش‌هایی كه زیر لایه اپیدرم قرار گرفته‌اند زنده‌اند و موهایی كه از اپیدرم می‌گذرند در واقع مرده‌اند و شما می‌توانید به راحتی آنها را ببرید.

شكل مو (صاف، مجعد و فر) بستگی به شكل فولیكول یا حفره‌ای دارد كه پیاز مو در آن قرار گرفته است. یك فولیكول گرد، صاف یا به شكل ویرگول سبب به وجود آمدن موهای فر یا صاف‌تر می‌شود.

شكل به تناسب محیط

شكل فولیكول مو و به طبع شكل و فرم مو امری وراثتی است. در حقیقت وقتی موی فر یا مجعد می‌شود به این دلیل است كه میزان كراتین ساخته شده در بخشی بیشتر و در بخشی كمتر بوده و به همین علت بخش بیشتر روی قسمت كمتر فشار آورده و آن را زخم می‌كند.

برخی دانشمندان معتقدند به جز عوامل ژنتیكی و وراثتی، آب و هوا نیز در این میان نقش دارد.
به طور معمول افرادی كه در مناطق گرم زندگی می‌كنند كه آفتاب تابش زیادی دارد، موهای مجعد یا كاملا فری دارند. به طور مثال در آفریقا به دلیل تابش زیاد خورشید مردم موهای كاملا فری دارند كه به موازات پوست سر رشد می‌كند و اجازه نمی‌دهد نور آفتاب به طور مستقیم به پوست سر بتابد و مغز را داغ كند. در عوض در مناطق سردسیر مردم موهای صافی دارند. این نوع موها هوا را درون خود نگاه می‌دارند و سبب گرم شدن پوست سر می‌شوند.

هم‌اكنون پیشرفت تكنولوژی سبب شده شما بتوانید موهایتان را به همان شكلی كه می‌خواهید صاف، مجعد یا فر درآورید. البته توجه داشته باشید كه تغییر دادن فرم مو گاهی سبب ریزش مو و افسوس دایمی شما خواهد شد.

نویسنده: الهه جوانپور


یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, :: 12:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی

بعد از کاشت مو چه باید کرد؟

 


غیر از کسب اطلاعات کافی برای کاشت مو و یافتن پزشک متخصص ماهر در این زمینه، مراقبت پس از این عمل نیز بسیار مهم می باشد. سعی کنید با رعایت نکات زیر، به تسریع روند بهبودی خود کمک کنید.

 


کاشت مو

1- عمل کاشت مو حدود 4 الی 8 ساعت طول می کشد. اگرچه گفته می شود فردای روز عمل می توانید به کارهای روزمره خود بپردازید، اما سعی کنید حدود 3 الی 5 روز بعد از عمل، استراحت کنید تا شرایط بهتری را برای کار کردن داشته باشید.

 

2- اگرچه ممکن است در طول عمل کاشت مو بیهوش نباشید، ولی به دلیل تزریق داروهای مسکن هیچ گونه احساس دردی نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید کسی را به عنوان همراه خود بیاورید تا هنگام مرخص شدن از بیمارستان، شما را تا خانه همراهی کند.

 

3- سعی کنید روزهای اول بعد از عمل کاشت مو، سر خود را به دیگران نشان ندهید، زیرا روزهای اول به دلیل اینکه موهای پیوند خورده با سر با مقداری خون خشک شده همراهند، ممکن است باعث چندش دیگران شوند. در این حالت ممکن است به علت قضاوت عجولانه اطرافیان، شما روحیه خود را  از دست بدهید .

 

4- روزهای اول بعد از عمل، زمانی که سر خود را روی بالش می گذارید، خیلی احتیاط کنید، زیرا روزهای اول تماس سر با بالش، امکان ریزش فولیکول های مو وجود دارد. اگر ریزش غیر طبیعی را در موهای خود مشاهده کردید، حتما با پزشک خود تماس بگیرید .

از تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود

 

5- روزهای اول بعد از عمل نباید موها را شست. گاهی اوقات ریزش فولیکول های مو در اثر تماس و لمس معمولی نیز رخ می دهد.

 

6- اگر فردی هستید که از کلاه و روسری استفاده می کنید، باید بدانید که اینها روند بهبودی را کند می کنند و سبب آسیب فولیکول های مو می شوند. اگر مجبور هستید کلاه بگذارید، باید منفذی برای خروج حرارت از سر داشته باشد.

 

7- سعی کنید روزهای اول هرگز در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید، زیرا سبب آسیب گرافت های مو می شود و زمان بهبودی کاهش می یابد.

 

8- از هرگونه تعریق سر جلوگیری کنید. تعریق در این شرایط سبب بروز عفونت در پیوند موهای شما می شود. رعایت این نکته برای کسانی که در آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا ورزشکار هستند، بسیار ضروری است .

 

9- بعد از اینکه پزشک متخصص اجازه استفاده از آب را داد، حتما برای جلوگیری از تعریق و بروز عفونت، موهای خود را با صابون ملایم و آب بشویید.

 

10- استرس نداشته باشید و نگرانی را  از خود دور کنید. روزهای اول، به دلیل وجود زخم بر روی سر، خیلی از افراد با خود فکر می کنند، مبادا تا آخر عمر سرشان با این شکل باقی بماند. ولی در خیلی از افراد این طور نیست و بهبودی حاصل می شود .

 

11- به سرتان فرصت دهید تا خودش را ترمیم کند و درباره نتایج عمل کاشت مو، عجولانه قضاوت نکنید.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان

ریزش مو

شنبه 15 مهر 1391برچسب:, :: 11:20 :: نويسنده : مرتضی حسینی

مو فرفري ها بخوانند

 


داشتن موهاي فر خوبي و بدي‌هاي زيادي دارد. اگر بدانيد آن‌ها را چگونه حالت دهيد، همه حسرت موهاي‌تان را خواهند خورد و اگر ندانيد، هميشه موهايي وز و نامرتب خواهيد داشت.

 


موهاي فر

كساني كه موهاي فر دارند، معمولا با مشكلاتي چون خشكي موها، وز و شكنندگي آن مواجه مي‌شوند. علاوه بر اين براي زيبا به‌نظر رسيدن موهاي فر مراقبت‌هاي خاصي نياز است، در حالي‌كه بيشتر محصولاتي كه براي اين نوع مو در بازار وجود دارد،  براي مصرف طولاني مدت اثر خوبي روي موها نخواهد داشت، در واقع موهاي فر نسبت به ديگر انواع مو، بسيار آسيب‌پذيرتر و ضعيف‌تر است و در عين حال محصولات حالت‌دهنده آن نيز وضعيت را مشكل‌تر هم مي‌كنند.

 

به همين دليل براي جلوگيري از آسيب بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي طبيعي براي حالت‌دادن و مراقبت مي‌تواند بسيار موثر و مفيد باشد تا بتوان فر طبيعي موها را در بهترين حالت نگه داشت و آسيب كمتري هم به آن وارد كرد.

 

اگر موهاي‌تان كدر و مات است، راه درخشان ‌كردن...

اگر دقت كنيد بيشتر كساني كه موهاي‌شان به‌طور طبيعي فر است، جلوه و درخشندگي موهاي‌شان كمتر از كساني است كه موهاي صاف دارند.

براي درخشنده‌ كردن موهاي فر، مرطوب‌كردن آن‌ها با كرم‌هاي آبرسان بسيار موثر است.

همچنين مي‌توانيد پوست كف‌ سر و موها را با مقدار نسبتا زيادي از يك نوع روغن تصفيه شده مثل روغن كنجد يا بادام ماساژ دهيد.

بهتر است بعد از اين‌كه به موها روغن زديد، آن‌ها را با يك حوله گرم بپوشانيد و اجازه دهيد حدود يك ساعت روغن روي موها باقي بماند. بعد حوله را از روي سر برداريد.

در اين مرحله استفاده از گل سرشور مي‌تواند بسيار موثر باشد. كافي است مقداري از آن را به حالت خمير درآوريد و به موها بماليد. بعد چند دقيقه موها را با آب ولرم و شامپو بشوييد.

بعد موها را كمي با حوله خشك كنيد و در آخر مقدار خيلي كمي از همان روغن قبلي را روي موهاي مرطوب‌تان بماليد و اجازه دهيد موها به‌طور طبيعي خشك شوند. اين كارها موجب مي‌شوند فر طبيعي موهاي شما درخشان‌تر و زيباتر به‌نظر برسند.

استفاده از روغن زيتون بهترين راه‌حل براي رهايي از موخوره است

 

درماني براي شكنندگي موها

موهايي كه فر طبيعي دارند، خيلي مستعد شكننده‌شدن هستند، گاهي با يك شانه ساده تعداد زيادي از موها مي‌شكنند. به همين دليل اين نوع موها براي سالم ماندن نياز به مكمل پروتئين دارند تا بتوانند خود را ترميم كنند. كانديشنرهاي مو (نرم‌كننده) كه از مواد طبيعي تشكيل شده باشند، مي‌توانند اين مشكل را تا حدي برطرف كنند.

بهترين كار اين است كه خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبيعي و تازه چنين كانديشنري تهيه كنيد. كافي است تخم مرغ و سس مايونز را به نسبت يك به دو با هم مخلوط كنيد و حسابي به هم بزنيد تا كاملا يكنواخت شود. حال اين كانديشنر طبيعي را روي موهاي‌تان بماليد و روي سر را با يك كلاه بپوشانيد تا مواد بهتر جذب ساقه موها شوند. اين مخلوط بايد حدود 30 تا 45 دقيقه روي موها بماند و بعد موها را آب ‌بكشيد. اين كانديشنر مو همچون درماني موثر به ترميم موها كمك مي‌كند و موجب مي‌شود موها نرم و درخشان شوند.

 

يك دستورالعمل عجيب و غريب

يكي ديگر از مشكلات رايج موهاي فر، موخوره است. استفاده از روغن زيتون بهترين راه‌حل براي رهايي از اين موخوره‌هاست.

تمام كاري كه شما بايد انجام دهيد، اين است كه موها و پوست كف سر را به روغن زيتون آغشته كنيد و ماساژ دهيد. بعد با يك حوله گرم روي موهاي‌تان را بپوشانيد. حتي مي‌توانيد حوله را در آب داغ بيندازيد تا كاملا داغ شود. بعد با اين حوله موهاي‌تان را بپوشانيد تا موها كاملا آبرساني شوند. اجازه دهيد حوله حدود دو ساعت روي سرتان باشد. بعد با ماست موها را بشوييد (اگر موهايي چرب داريد با آبدوغ بشوييد). بعد موها را آب بكشيد. پيشنهاد مي‌كنيم يك روز بعد موها را شامپو كنيد.

اين دستورالعمل را هفته‌اي يك‌بار، براي 3 تا 4 هفته ادامه دهيد تا اثر فوق‌العاده آن را ببينيد.

 

چگونه صبح‌ها موها را حالت دهيد

يكي از مشكلات موهاي فر اين است كه هميشه بعد از حمام زيباست، ولي بعد از يك شب خوابيدن حالت خود را از دست مي‌دهد و ژوليده و درهم ريخته به‌نظر مي‌رسد. شما مي‌توانيد شب حمام برويد، ‌موهاي‌تان را آن‌گونه كه دوست داريد با محصولات مخصوص موهاي فر حالت دهيد و صبح فقط كمي به آن‌ها آب بپاشيد تا مواد حالت‌دهنده دوباره فعال شوند و موها، حالت خود را بازيابند.

مخلوط شير و عسل مي‌تواند به خوبي موها و پوست كف‌سر را تغذيه كند و مواد مغذي درون شير و عسل روي بافت موها و صاف‌شدن آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارد

 

راه‌هايي براي صاف‌كردن طبيعي موها

شير نارگيل به دليل اثر ابريشمي كه به موها مي‌دهد شهرت دارد. استفاده مرتب از آن مي‌تواند جنس موهاي شما را بهبود دهد تا هم حالت‌پذيرتر و هم نرم‌تر شود، اما مي‌توانيد از آن به‌گونه‌اي استفاده كنيد كه اثرش را بيشتر هم كنيد. كافي است يك ليوان شير نارگيل را با دو قاشق غذاخوري آبليمو (تقريبا يك عدد ليموترش) مخلوط كنيد و سپس اين مخلوط را در يخچال بگذاريد تا كاملا سرد شود.

وقتي دماي مخلوط پايين آمد و سرد شد، تقريبا حالت كرمي شكل پيدا مي‌كند. اين مخلوط كرمي را به موهاي‌تان بماليد و بعد با حوله‌اي كه قبلا در آب داغ گذاشته بوديد، موها و سر را بپوشانيد. بعد از مدتي موها را آب بكشيد و با شامپو بشوييد. اين كار را حدود 3 هفته ادامه دهيد تا شاهد باشيد چگونه موهاي‌تان نرم و ابريشمي و درخشان مي‌شود.

 

روغني كه به خوبي در موها نفوذ مي‌كند

خشكي موهاي فر را با روغن جوجوبا هم مي‌توان تا حدي درمان كرد. اين نوع روغن در بسياري از شامپو‌ها وجود دارد و علاوه بر اين مي‌توانيد به‌صورت خالص نيز آن‌را تهيه كرده و مصرف كنيد. در حقيقت روغن جوجوبا مي‌تواند به خوبي در ساقه موها نفوذ كند و آب آن‌ها را تامين كند. تنها كافي است پوست كف سر و خود موها را با اين روغن ماساژ دهيد. البته پيشنهاد مي‌كنيم فر موها را نيز با همين روغن حالت دهيد تا ببينيد چگونه موهاي‌تان بهتر از هميشه حالت مي‌گيرد.

 

راهي براي تقويت موهاي فر

موهاي فر نسبت به ديگر انواع موها، بسيار ضعيف‌تر هستند، بنابراين نياز به مراقبت بيشتري دارند. مخلوط شير و عسل مي‌تواند به خوبي موها و پوست كف‌سر را تغذيه كند، ‌در واقع مواد مغذي درون شير و عسل روي بافت موها و صاف‌شدن آن‌ها تاثير فوق‌العاده‌اي دارد.

كافي است يك فنجان شير را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد. بعد چند توت‌فرنگي له شده را به آن‌ها اضافه كنيد و سپس اين مخلوط را به موهاي‌تان بماليد. اجازه دهيد اين مخلوط حدود دو ساعت روي موها باقي بماند و سپس موها را شامپو كنيد. مي‌بينيد كه چگونه موهاي‌تان صاف و نرم و ابريشمي مي‌شود.

بخش سلامت تبيان

مدل مو

پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, :: 13:21 :: نويسنده : مرتضی حسینی

5 نکته برای شستشوی موی کودکان

 


قبل از حمام کردن کودک و شامپو زدن به سر او، موهای او را با دقت شانه بزنید. شانه زدن مو قبل از حمام کردن، شامپو زدن به موها را آسان تر و راحت تر می کند.

 


حمام کردن کودک

کودکان به دلیل داشتن پوست و موهایی حساس، مراقبت های خاصی را می طلبند.

 

مراقبت از موی کودکان همانند روش های مراقبت از موی بزرگسالان نمی باشد. صابون و شامپویی که بزرگسالان استفاده می کنند، ممکن است به پوست و موی کودکان آسیب بزند و آنها را تحریک کند و یا منجر به خشکی پوست و مو و ایجاد حساسیت های پوستی در کودک شود.

 

همچنین شامپوهای بزرگسالان به دلیل داشتن نوعی مواد شیمیایی خاص می تواند باعث سوزش چشم در کودکان شود.

 

والدین عزیز می توانند با انجام کارهای زیر، گام های موثری در بهبود مراقبت از موهای کودکان خویش بردارند:

 

1- قبل از حمام کردن کودک و شامپو زدن به سر او، موهای او را با دقت شانه بزنید. شانه زدن مو قبل از حمام کردن نه تنها شامپو زدن به موها را آسان تر و راحت تر می کند ، بلکه از شکسته شدن و خرد شدن موها هنگام شانه کردن موهای خیس بعد از استحمام، جلوگیری می کند.

 

2- قبل از شامپو زدن موهای کودک خود، مقداری آب را با شامپو ترکیب کنید. این کار سبب کاهش اثر سولفات شامپو می شود. سولفات شامپو منجر به سوزش چشم ها حین شامپو زدن می شود.

والدین باید بدانند که کودکان نوپا را باید سه بار در هفته به حمام ببرند و موهای آنها را بشویند و در زمانی که کودکان به سن مدرسه می رسند (6 تا 7 سالگی) هر دو روز یک بار، موهای آنها را بشویند.

اگر می خواهید موهای کودک خود را با سشوار خشک کنید، حتما از باد ملایم (نه سرد و نه داغ) سشوار استفاده کنید

 

3- اگر موهای کودک شما خشک است و بعداز حمام به سختی شانه می شود، می توانید از نرم کننده های مخصوص کودکان استفاده کنید. نرم کننده ها این امکان را به موها می دهند که به راحتی موها شانه شوند.

 

4- بعد از حمام کردن کودک، موهای او را شانه کنید. سعی کنید از شانه هایی استفاده کنید که فاصله بین دندانه های آن زیاد باشد. فاصله کم بین دندانه های شانه سبب می شود موها حین شانه کردن شکسته و خرد شوند .

 

5- اگر می خواهید موهای کودک خود را با سشوار خشک کنید، حتما از باد ملایم (نه سرد و نه داغ) سشوار استفاده کنید. باد گرم سشوار منجر به خشک شدن موهای سر کودک می شود و تخریب موهای سر را تسریع می کند. همچنین با توجه به حساس بودن پوست و موی کودکان، به راحتی مو و پوست آنها توسط باد گرم سشوار می سوزد.

 

شامپو بچه

چند توصیه

- کودکان معمولا علاقه دارند که در وان حمام، آب‌بازی کنند. زمانی به موهای کودک خود شامپو بزنید که بازی کودک تمام شده باشد.

در صورتی که موهای کودک شامپو زده شود و در آب کف دار مشغول بازی شود، ممکن است حساسیت های پوستی در او ایجاد شود.

 

- برای شانه کردن موهای خیس کودک در حمام، ابتدا قسمت پایین موها را شانه کنید و سپس به قسمت های بالایی موها بروید. این کار سبب کاهش آسیب موها می شود.

 

- برای شامپو کردن موی سر کودکان حتما از شامپو بچه استفاده کنید، زیرا باعث سوزش چشم کودک نمی شود.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان

ریزش مو

سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 17:47 :: نويسنده : مرتضی حسینی

ريزش موي كودكان جدي است

 


ريزش مو تنها مشكل بزرگسالان نمي باشد، بلكه در صدي از كودكان هم به ريزش مو دچار مي شوند. ريزش مو در كودكان مي تواند خطرناك باشد و مي توان با تشخيص مناسب، به درمان آن بپردازيم.

 


ريزش مو

در بسياري از كودكاني كه از ريزش مو رنج مي برند عوامل زير بايد بررسي شود. پزشك متخصص اطفال و پزشك متخصص پوست و مو بايد بتوانند موارد زير را تشخيص دهد و درمان مناسب را تجويز كند.

عوامل ريزش مو در كودكان عبارتند از :

 

1- كچلي قارچي سر

كچلي قارچي سر معمولا به علت عفونت قارچي در سر پديد مي آيد. اين عفونت قارچي در كودكان ديده مي شود و به صورت تكه هاي كم مو در سر كودك ايجاد مي شود. اين تكه ها معمولا بيضي يا گرد است.

موها در سطح پوست شكسته شده و شبيه نقطه هاي سياه بر روي پوست سر ايجاد مي شود.

اگر پزشك به اين نوع ريزش مو در كودك مشكوك شود، آزمايش هاي ميكروسكوپي تجويز مي كند تا به تشخيص خود مطمئن شود.

درمان در اين نوع با مصرف خوراكي داروي ضد قارچ مي باشد. همچنين كودك مبتلا بايد از شامپو هاي مخصوص ضد قارچ استفاده كند تا قارچ هاي سطح سرش كاهش يابند.

به دليل اينكه اين بيماري مسري است، كودك بايد بسيار مراقب باشد تا وسايلي كه با سرش در تماس است مانند برس سر،  بالش، كلاه و ... را به ديگران قرض ندهد.

همچنين بيشتر مراقب كودك باشيد تا بيماري را به ساير افراد (مخصوصا در مدرسه) انتقال ندهد.

 

2- كچلي منطقه اي

اين نوع ريزش مو غير قابل سرايت به ديگران است و معمولا به دليل حمله سيستم ايمني بدن به فوليكول هاي مو مي باشد. خصوصيت بارز اين نوع ريزش مو در كودكان اين است كه به طور ناگهاني، منطقه اي از سر (منطقه اي به شكل گرد و يا بيضي) دچار ريزش مو مي شود.

اين قسمت ها نرم و صاف هستند و همراه با پوسته ريزي و شكسته شدن موها نمي باشد.

حدود 25 درصد اين كودكان داراي ناخن هاي شيار شيار هستند.

اگرچه هيچ درماني براي اين بيماري وجود ندارد، ولي برخي روش ها سبب كنترل اين بيماري در برخي كودكان مي شود.

بعضي از آنها در طول يك سال، موهاي از دست رفته شان بر مي گردد، اگرچه رشد دوباره، غير قابل پيش بيني است و ممكن است دوباره موهاي خود را از دست بدهند.

بيماري حدود 5 درصد اين كودكان پيشرفت كرده و تمام موهاي سر خود را از دست مي دهند و بعضي از آنها حتي تمامي موهاي بدن خود را از دست مي دهند.

براي مبتلاياني كه كم سن هستند، پمادهايي تجويز مي شود كه بر روي مناطق كچل شده بزنند.

به دليل اينكه كچلي قارچي مسري است، كودك بايد بسيار مراقب باشد تا وسايلي كه با سرش در تماس است مانند برس سر، بالش، كلاه و ... را به ديگران قرض ندهد

 

3- ريزش مو ناشي از كشيدن و چرخاندن موها

ريزش مو در اين  كودكان به صورت تكه تكه و موهاي شكسته شده با طول هاي متفاوت است و كچلي ها معمولا در سمت دست غالب كودك ديده مي شود.

اين حالت ممكن است به دليل اين باشد كه كودك در معرض استرس هاي زيادي قرار دارد. استرس هايي مانند طلاق والدين، از دست دادن والدين و يا پدر بزرگ و مادربزرگ، به دنيا آمدن خواهر و برادر ديگر  .

اگر متوجه اين نوع ريزش مو در كودك خود شديد، سعي نكنيد او را سرزنش كنيد، زيرا سرزنش سودمند نيست، بلكه علت دقيق استرس كودك را تشخيص داده و نسبت به رفع آن اقدام كنيد.

 

4- ريزش مو ناشي از استرس شديد

نوع ديگري از ريزش مو در كودك وجود دارد كه به دليل استرس شديد و ناگهاني مي باشد مانند تب شديد، جراحي، تحت بيهوشي عمومي، مرگ فردي كه بسيار مورد علاقه است.

آسيب هاي جدي و شديد استفاده از داروهاي خاص كه اين موارد ممكن است منجر به توقف رشد طبيعي موهاي كودك شود و با توقف رشد فوليكول هاي مو وارد مرحله استراحت و عدم رشد مي شوند. بين 6 تا 16 هفته بعد موها مي ريزند و كودك به طور جزئي يا كامل كچل مي شود.

براي اين نوع از ريزش مو، روش تشخيصي و راه درماني وجود ندارد. البته ممكن است با به پايان رسيدن شرايط بحراني، رشد موها طي شش ماه يا يك سال آينده برگردد.

 

5- كمبودهاي تغذيه اي

خيلي شايع نمي باشد و كمبودهاي مواد مغذي مانند برخي ويتامين ها و روي علت اصلي آن مي باشد.

 

6- مشكلات غدد درون ريز

علت ريزش مو در برخي كودكان به دليل كم كاري تيروئيد مي باشد. ممكن است فعاليت تيروئيد در برخي كودكان كم باشد و هورمون هاي لازم براي تنظيم متابوليسم را نسازد. تشخيص اين كم كاري، توسط آزمايش خون انجام مي گيرد.

زهره لطيفي

بخش سلامت تبيان

مدل مو

یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, :: 11:38 :: نويسنده : مرتضی حسینی

صاف كردن موهاي فر با كراتين

 


در بسياري از روش هاي معمول و رايج امروزي كه توسط آنها مي توان موها را صاف كرد، ماده اصلي كراتين مي باشد. كراتين نوعي پروتئين است كه در موها به صورت طبيعي وجود دارد.

 

 


صاف كردن يا كراتينه كرن موها

در روش كراتينه كردن مو، كراتين وارد فضاهاي خالي كوتيكول مو مي شود و آن را پر مي كند. به وجود آمدن اين فضاهاي خالي سبب خشكي و شكنندگي موها مي شود.

 

كراتين با مقدار معيني فرمالدييد مخلوط شده و مورد استفاده قرار مي گيرد. فرمالدييد سبب نگه داشتن مولكول هاي كراتين در كنار همديگر مي شود و مي تواند به صاف شدن موها كمك كند.

 

كراتين بر روي موهاي فر يا وز ماليده مي شود و با كشيدن سشوار داغ، جذب مو مي شود.

 

صاف كردن مو با كراتين، دو تا دو ماه و نيم دوام دارد. كراتينه كردن حدود يك ساعت و نيم يا بيشتر طول مي كشد. مدت زمان اين كار بستگي به بلندي موهاي فرد دارد.

 

عمل كراتينه كردن براي موهاي رنگ شده و دكلره نيز مي تواند انجام شود. برخي از متخصصين پيشنهاد مي كنند كه كراتينه كردن مو بعد از رنگ كردن انجام شود تا نتيجه بهتري داشته باشد.

 

مراقبت از موهاي كراتينه شده

- براي تاثيرگذاري بيشتر عمل كراتينه، موهاي خود را 3 تا 4 روز پس از كراتينه كردن نشوييد.

- از شامپوهايي كه حاوي سولفات سديم هستند، نبايد براي موهاي كراتينه شده استفاده كرد.

براي جذب كامل كراتين، از سشوار داغ استفاده مي شود. اين كار سبب آسيب مو و شكنندگي آن مي شود كه نهايتا منجر به ريزش مو مي گردد

 

چه افرادي مي توانند موهاي خود را كراتينه كنند؟

- پزشك ممكن است براي افرادي كه پوسته سر ملتهب دارند، مانند بيماري درماتيت سبورئيك (درماتيت شوره اي) ويا بيماري پسوريازيس، كراتينه را توصيه كند.

- بهترين افراد براي كراتينه كردن مو، افراد داراي موهاي مجعد و فر هستند كه در آب و هواي مرطوب زندگي مي كنند.

 

عوارض كراتينه كردن

- احساس سوزش در چشم ها، بيني و گلو

- مشكلات تنفسي (احساس تنگي نفس)

- گاهي ريزش مو بعد از كراتينه كردن

- براي جذب كامل كراتين، از سشوار داغ استفاده مي شود. اين كار سبب آسيب مو و شكنندگي آن مي شود كه نهايتا منجر به ريزش مو مي گردد. ممكن است با چند بار كراتينه كردن مو، سلول هاي مو براي هميشه آسيب ببينند و دچار ريزش دائمي شوند.

 

اطلاعاتي درباره فرمالدييد

يكي از موادي كه به سرطان زايي مشكوك است فرمالدئيد مي باشد. فرمالدئيد ماده شيميايي بي رنگي است كه داراي بوي تيز و تند و تحريك كننده است.

قرار گرفتن در معرض فرمالدئيد براي سلامتي مشكلاتي ايجادمي كند، مثل تب، ضعف عمومي، آبريزش بيني، گلودرد، سردرد، خارش و ناراحتي چشم ها.

ميزان فرمالدئيد مورد استفاده در محصولات كراتينه كردن موها، بستگي به جنس محصول دارد. به طور كلي استفاده از فرمالدئيد كمتر از 2 درصد مشكل زا نمي باشد. اما در بسياري از محصولاتي كه براي كراتينه مو به كار مي رود (حتي مارك هاي بسيار معروف) درصدهاي بسيار بيشتري گزارش شده است، حتي تا 12 درصد كه براي سلامتي بسيار خطرناك است.

 

عوارض فرمالدييد

- كاهش حس بويايي

- افزايش احتمال ابتلا به بيماري هاي سيستم تنفسي فوقاني

- سوزش يا درد گلو

- ايجاد ناراحتي در مسير تنفسي

- سرفه

- درد قفسه سينه

- حساسيت پوستي و ناراحتي هاي پوستي

 

عوارض چشمي فرمالدئيد

فرمالدئيد و مشتقات آن گاز سمي توليد مي كنند كه مي تواند در زمان كوتاهي منجر به سوختگي و سوزش چشم ها شود. اما هيچ گونه اثر بلندمدتي دررابطه با عوارض چشمي مشاهده نشده است.

 

آلرژي زايي فرمالدئيد

فرمالدئيد مي تواند حساسيت يا آلرژي را تشديد كند. در يك مطالعه مشخص شد كه افراد مبتلا به آسم نسبت به اثرات فرمالدئيد با غلظت بالا حساسيت بيشتري دارند.

كراتينه كردن مو حتي با موادي كه فاقد فرمالدئيد هستند، براي زنان باردار توصيه نمي شود، زيرا مواد شيميايي كه در اين محصولات استفاده مي شوند، به جنين آسيب رسانده و ممكن است باعث مشكلاتي از جمله نقص نوازد هنگام تولد گردد

 

عوارض مربوط به پوست و مو فرمالدئيد

پوست، فرمالدئيد را جذب مي كند، اگرچه آرايشگر براي جلوگيري از تماس مواد با پوست سر، از ماسك سر استفاده مي كند، اما تحريك پوست سر ديده شده است. آسيب مو نيز به دليل استفاده از مواد شيميايي است، وجود دارد.

 

سرطان زايي فرمالدييد

محققين در يك آزمايش بر روي موش ها متوجه شدند، موش هايي كه در معرض فرمالدئيد قرار داشتند، بيشتر به سرطان بيني مبتلا شدند. همچنين بنابر گزارش هاي ديگر، خطر ابتلا به سرطان هاي دستگاه تنفسي فوقاني نيز در اين افراد بيشتر است.

بر اساس تحقيقات، فرمالدئيد به طور مستقيم با سرطان خون در ارتباط است.

 

توصيه ها

- اگر فردي قبلا از اين محصولات كراتينه كردن استفاده كرده و هيچ واكنشي نشان نداده است، نيازي به نگراني نيست.

 

- متخصصين به آرايشگرها كه موهاي افراد را كراتينه مي كنند سفارش مي كند كه از مواد حساسيت زا براي مشتري ها استفاده نكنند.

 

- كراتينه كردن مو حتي با موادي كه فاقد فرمالدئيد هستند، براي زنان باردار توصيه نمي شود، زيرا مواد شيميايي كه در اين محصولات استفاده مي شوند، به جنين آسيب رسانده و ممكن است باعث مشكلاتي از جمله نقص نوازد هنگام تولد گردد.

زهره لطيفي

بخش سلامت تبيان

ریزش مو

شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 15:10 :: نويسنده : مرتضی حسینی

غذاهای مناسب برای رشد مو

 غذاهای مناسب برای رشد مو
رژیم غذایی غنی از سیلیس، کلسیم و آهن از ریزش مو جلوگیری می‌کند یا آن را کاهش می‌دهد.
 

سبزی‌جات سبز برگی شکل بخصوص سبزی‌جات دریایی، منبع غذایی خوبی از املاح هستند. جوی خام منبع خوبی از سیلیس است. برگه میوه‌ها و آب آلبالو منبع غنی از آهن هستند.نازک شدن یا ریزش مو در زنان می‌تواند در اثر یک مشکل گوارشی مثل کمبود اسید معده باشد یا می‌تواند دراثر کمبود پروتئین، روی و سایر موادمغذی باشد.

مصرف دو قرص ACIDOPHILUS (قرص‌های اسیدی) بعد و بین وعده‌های غذایی برای مدت دو ماه در کاهش ریزش مو مؤثر و مفید است (4 تا 6 عدد قرص روزانه).

البته مصرف هر گونه قرص یا دارویی باید تحت نظر پزشک باشد و از مصرف خودسرانه آنها جداً خودداری کنید.

ریزش مو در مردان با مصرف رژیم غذایی کم چرب کاهش می‌یابد. دانشمندان معتقدند در طی دوران بلوغ با افزایش مقدار هورمون تستوسترون ( هورمون مردانه ) در مردان، احتمال طاسی سر افزایش می‌یابد. رژیم غذایی پرچرب و مصرف زیاد گوشت مقدار تستوسترون را افزایش می‌دهد که روی فولیکول‌های مو ( پیاز مو ) تأثیر می‌گذارد.

به عنوان مثال در زمان‌های گذشته در کشور ژاپن، به دلیل مصرف غذاهای کم چرب و سالم، طاسی سر در مردان کم بوده است. ولی در حال حاضر به دلیل مصرف غذاهای پرچرب و آماده، طاسی مردان افزایش یافته است.

شاید مصرف غذاهای کم چرب ریزش مو را متوقف نکند ، ولی آن را کاهش می‌دهد.

کم خونی یکی از علل اصلی ریزش مو است. غذاهای غنی از آهن مثل جگر ، انواع گوشت، غلات سبوس‌دار ، سبزی‌جات سبز برگی شکل مثل اسفناج، تخم‌مرغ ، خرما و کشمش را زیاد مصرف کنید. البته در دوران بارداری نباید بیش از یک بار در هفته جگر مصرف کرد، زیرا جگر یکی از منابع غنی ویتامین A است که با مصرف بیش از حد آن در دوران بارداری ، مادر دچار هایپرویتامینوز A (مسمومیت با ویتامین A) می‌شود و این مسمومیت باعث ایجاد اختلالات صورت ، استخوان و مغز در نوزاد می‌گردد.

بیشتر ساختمان مو از پروتئین تشکیل شده است. برای تسریع رشد مو، رژیمی غنی از پروتئین مصرف کنید. این رژیم شامل جگر گوساله، مخمر و جوانه گندم است. این مواد غذایی غیر از پروتئین، حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B هستند که برای رشد مو لازم هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد پروتئین سویا مو را تقویت می‌کند و رشد آن را افزایش می‌دهد. سایر منابع غنی از پروتئین شامل تخم‌مرغ، پنیر کم چرب، شیر ، ماست، ماهی، حبوبات و مخمر است .

سیلیس یکی دیگر از مواد مغذی مهم در حفظ سلامتی مو است که ریزش مو را کاهش می‌دهد. بعنوان مثال سیلیس اضافه شده به شامپو از طاسی سر جلوگیری می‌کند، رشد مو را افزایش می‌دهد و باعث درخشش و استحکام مو می شود . حتی بعضی گفته اند ریزش مو را متوقف می‌کند. استفاده از شامپوی حاوی سیلیس باعث رشد مجدد موهای ریخته شده می‌شود.

منابع غذایی سیلیس شامل: پوست سیب‌زمینی ، فلفل سبز، فلفل قرمز، خیار، جوانه حبوبات مثل جوانه لوبیا است.

ویتامین C ، جذب آهن را در بدن افزایش می‌دهد. پس به مقدار کافی میوه و سبزی مصرف کنید.

ویتامین E نیز برای رشد مو لازم است. پس در برنامه غذایی روزانه خود از منابع غذایی آن استفاده کنید که شامل آجیل، دانه‌های خوراکی و روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون است.

اگر ریزش مو به دلیل کم کاری تیروئید است، منابع غذایی حاوی ویتامین A و ید را به مقدار بیشتری مصرف کنید که شامل هویج ، اسفناج، روغن دانه ها مثل روغن تخم کتان، گردو و تخمه کدو و نمک یددار است. اگر دچار کمبود ید هستید، شلغم ، کلم ، خردل، سویا، بادام زمینی و ارزن را مصرف نکنید.

* توجه:

مصرف بیش از حد ویتامین A باعث ریزش مو می‌شود.

 
گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
منبع : Hamshahrioline.ir

 


ریزش مو
پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, :: 14:50 :: نويسنده : مرتضی حسینی

راه‌های رهایی از شپش سر

 


گرچه شپش ها بر روی رختخواب زنده نمی مانند، اما بهتر است ملحفه های افرادی که موهایشان شپش زده است را مرتبا بشویید.

 


شپش موی سر

در قسمت اول این مطلب، درباره نشانه های شپش سر و راه های انتقال آن برای شما صحبت کردیم. حال راه های درمان آن را می گوییم.

 

شما می توانید داروهای ضد شپش را با نسخه پزشک دریافت کنید.

این داروها، شپش های زنده را می کشند، اما تاثیری بر تخم آنها ندارند.

دستورالعمل این داروها را به دقت بخوانید تا بدانید، چه مدت باید دارو روی موهایتان باشد و چگونه باید موهایتان را بشویید.

بعد از آن که این دارو را به موهایتان زدید، 1 تا 2 روز موها را نشویید.

درمان بعدی، 9 تا 10 روز بعد از درمان اولی داده می شود.

اگر با این درمان ها بهبود نیافتید، به نزد پزشک روید تا داروی قوی تری برای شما تجویز کند.

 

شپش را از خانه دور کنید

گرچه شپش ها بر روی رختخواب زنده نمی مانند، اما بهتر است ملحفه های افرادی که موهایشان شپش زده است را مرتبا بشویید.

فردی که مورد هجوم شپش قرار گرفته، لباسی که دو روز پوشیده را باید با آب داغ بشوید.

اگر کودک دلبندتان با یک اسباب بازی خاص به خواب می رود، آن اسباب بازی را به مدت 20 دقیقه در خشک کن داغ قرار دهید. با این کار هر حشره ای از بین خواهد رفت.

علاوه بر درمان موضعی شپش سر، شانه زدن نیز بسیار مهم است. دندانه های شانه باعث بیرون کشیدن شپش ها و تخم آنها می شود

 

درمان های خانگی برای از بین بردن شپش سر

برخی والدین، مایونز را برای درمان شپش سر مفید می دانند، در حالی که سرکه و یا روغن درخت چای از بهترین مواد طبیعی برای درمان شپش سر می باشند.

در طول شب، سس مایونز را با استفاده از کلاه بر سر خود بگذارید. این سس شپش ها را از بین می برد.

از آنجایی که سرکه باعث رفع چسبندگی می گردد، می توانید تخم شپش ها را که به موی سر چسبیده اند با آن از بین ببرید.

در حالی که هیچ مدرک علمی برای این درمان های خانگی وجود ندارد، پزشکان اطفال معتقدند که این محصولات برای کودک ضرر ندارند. اما می گویند در درمان اولیه شپش، بهتر است از این درمان های خانگی استفاده نکنید.

 

خارش سر کودک

موهای خود را به خوبی شانه زنید

علاوه بر درمان موضعی شپش سر، شانه زدن نیز بسیار مهم است.

دندانه های شانه باعث بیرون کشیدن شپش ها و تخم آنها می شود.

اما شانه زدن، دقت و حوصله زیادی می خواهد تا شپش ها را از مو جدا کنیم.

اگر شما این کار را به درستی انجام دهید، ممکن است دیگر به شامپوی مخصوص برای از بین بردن شپش نیازی نداشته باشید.

به هر حال، بهتر است بعد از درمان با این شامپوها، موهای خود را شانه بزنید تا از هر حشره ای در امان مانید.

 

شپش سر در مدرسه

کودکی که دچار شپش سر شده است، تا درمان کامل نباید به مدرسه برود.

بعد از درمان، تخم های شپش مرده ممکن است در سر کودک باقی بماند و باید آنها را از سر کودک برداشت.

 

محافظت در برابر شپش سر

احتمال این که کودک شما هم دچار شپش سر شود، کم نیست.

هنگامی که کودکان موقع بازی سرهایشان را به می زنند و یا از کش و گیره های موی یکدیگر استفاده می کنند، باعث می شوند که موهایشان شپش بزند (از فرد آلوده منتقل شود).

هر روز مو و پوست سر کودکتان را بررسی کنید.

درمان به موقع، باعث جلوگیری از انتشار شپش به بقیه افراد خانواده می شود.

مریم سجادپور

بخش سلامت تبیان

ریزش مو

چهار شنبه 5 مهر 1391برچسب:, :: 15:11 :: نويسنده : مرتضی حسینی

موهاي خود را با دقت و صحيح بشوييد

 


شستن موها شايد يك كار ساده به نظر آيد، اما هيچ فكر كرده ايد كه مردم اين كار به نظر ساده را گاهي اشتباه انجام مي دهند. اگر به درستي موهايتان را بشوييد، پوست سرتان شوره نخواهد داشت، سرتان شپش نمي گذارد و ديگر بيماري هاي پوست سر را نخواهيد گرفت و موي شما تميز و زيبا به نظر مي آيد.

 


شستن موهاي سر

 

مراحل شستن موهاي سر

1- تمام موهاي خود را با آب خيس كنيد. از آب گرم استفاده كنيد، نه آب داغ.

2- مقدار كمي شامپو را در كف دستتان بريزيد و با آن پوست سرتان را ماساژ دهيد.

3- اگر موهايتان بلند است، آنها را در بالاي سرتان جمع نكنيد، زيرا اين كار باعث گره خودن موها مي شود. بلكه از بالا به پايين موهايتان را به ترتيب بشوييد.

4- موهايتان را آب بكشيد تا حدي كه كفي روي سرتان نماند.

5- مي توانيد يك بار ديگر موهايتان را شامپو بزنيد تا تميزتر شوند.

6- اگر مي خواهيد نرم كننده به موهايتان بزنيد، قبل از استفاده از نرم كننده، با يك شانه و يا انگشتان، موهاي گره خورده را از هم باز كنيد.

7- نرم كننده را در قسمت وسط و نوك موهايتان بزنيد. نيازي نيست كه به ريشه موها نرم كننده بزنيد، زيرا پوست سر خودش در ريشه مو، چربي توليد مي كند.

8- نرم كننده را دو دقيقه بر سر خود بگذاريد.


9- پس از 2 دقيقه، سر خود را با آب بشوييد تا ديگر كفي بر سر شما نماند.

10- در انتها مي توانيد با آب سرد، سرتان را آبكشي كنيد. آب سرد، منافذ موها و پوست شما را مي بندد و هنگامي كه موها خشك مي شوند، درخشنده تر خواهند بود.

11- با حوله موهاي خود را به آرامي خشك كنيد و محكم نكشيد. از سشوار هم زياد استفاده نكنيد، زيرا آن هم باعث صدمه به موها مي شود. فقط هنگامي كه عجله داريد موهايتان زود خشك شوند، از سشوار استفاده كنيد.

شامپو و يا نرم كننده مخصوص موهاي خود را خريداري كنيد. جنس موي همه افراد يكسان نيست

 

نكات لازم

- شما بايد موهاي خود را هر 2 تا 3 روز يك بار بشوييد. اگر موهاي شما چرب به نظر مي رسد، مي توانيد فاصله زماني شستن موها را كمتر كنيد.

- بعد از خشك كردن موها، مقداري ماسك مو يا سرم مو را بر روي برس خود بزنيد. سپس، موهاي خود را برس بزنيد. اين مواد براي جلوگيري از خشكي و شكنندگي مو مفيدند.

- بعد از شستن موها، اگر موهاي شما صاف است براي خشك كردن آن از برس هاي پدالي و يا برس هاي معمولي و اگر موهايتان فرفري است، از برس هاي گرد و لوله اي استفاده كنيد.

- وقتي كه از دستگاه خشك كن در آرايشگاه استفاده مي كنيد، از اسپري هاي محافظت از گرما استفاده كنيد. اين اسپري، موهاي شما را از آسيب هاي گرمايي ناشي از دستگاه فر كردن موها و يا صاف كردن موها و غيره حفظ مي كند.

- هنگامي كه موهاي خود را مي شوييد، از آب گرم نه داغ استفاده كنيد. آب داغ براي موهاي شما مضر است و رنگ موهايتان را مي برد.

- شامپو و يا نرم كننده مخصوص موهاي خود را خريداري كنيد. جنس موي همه افراد يكسان نيست.

- اگر شما موي چرب، موي خشك و يا شوره سر داريد، بايد شامپوي مخصوص آنها را خريداري كنيد.

- اگر موي شما چرب است، قبل از زدن نرم كننده، دو بار با شامپو سرتان را بشوييد.

- افرادي كه داراي موهاي وز و مجعد هستند، بايد از خريد شامپوهايي كه داراي سولفات هستند، اجتناب كنند، زيرا اين مواد مي توانند باعث خشكي موها گردند.

 

هشدار

- در صورتي كه مي توانيد از آب سرد براي آبكشي موها استفاده كنيد و در غير اين صورت با آب گرم بشوييد.

- اگر موهاي چربي داريد، فورا آنها را بشوييد. موي چرب باعث مي شود روزنه هاي پوست بسته شود و موجب بروز آكنه و جوش شود.

- هنگامي كه موهايتان خيس است، آنها را نبنديد. موي خيس شكننده مي باشد و بستن آن مي تواند موجب ريزش مو شود.

- تا حد ممكن، از هر روز شستن موها اجتناب كنيد. شستن موها كمتر از 2 تا 3 روز مي تواند باعث چرب شدن موها گردد.

- هنگاميكه مو خيس است، برس نكشيد. بلكه به آرامي موهاي خيس خود را در امتداد درازاي مو، شانه بزنيد.

بعد از خشك كردن موها، مقداري ماسك مو يا سرم مو به موهاي خود بماليد. اين مواد براي جلوگيري از خشكي و شكنندگي مو مفيدند

 

مواد مفيد براي مو

1- روغن زيتون : با 4 قاشق غذاخوري روغن زيتون، موها و پوست سرتان را ماساژ دهيد. اين روغن را با كمك شانه در موهايتان پخش كنيد. موها را در حوله به مدت 30 دقيقه ببنديد. سپس موها را دو بار شامپو بزنيد. روغن زيتون باعث تقويت مو مي شود و از شكنندگي مو جلوگيري مي كند.

 

2- زرده تخم مرغ : 3 عدد زرده تخم مرغ را با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون به خوبي مخلوط كنيد. موي خود را خيس كنيد و به مدت 10 دقيقه مخلوط حاصل را بر سر بگذاريد. بعد بشوييد و شامپو بزنيد. زرده تخم مرغ باعث نرمي مو مي گردد.

 

3- موز و آواكادوو : موز و آواكادوو را له كنيد و به شكل پوره درآوريد. اين مخلوط را به مدت 15 دقيقه بر سرتان بگذاريد. اين مخلوط درمان كننده موهاي خشك و آسيب ديده مي باشد.

 

4- سس مايونز : سس مايونز را به موي خيس بزنيد. يك كلاه حمام را به مدت 15 دقيقه تا يك ساعت بر سرتان بگذاريد. مايونز يك حالت دهنده بسيار عالي مي باشد.

مريم سجادپور

بخش سلامت تبيان

ريزش مو
سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, :: 20:15 :: نويسنده : مرتضی حسینی

چرا موهايمان سفيد مي شوند؟

 

شايد اين سؤال همواره مطرح باشد كه چرا موهايمان سفيد مي شوند؟ رنگ مو و مطالب مربوط به آن موضوع جالب و پيچيده اي است و جدا از آن كه عامل زيبايي است، محافظ و نگهبان ِ سر درمقابل اشعه ماوراء بنفش هم هست. در پايين ترين لايه پوست و درمحل پايه و تكيه تار مو، سلول هايي به نام ملانوسيت قراردارند كه دائما تركيبي به نام ملانين را توليد مي كنند، كه همين ملانين عامل رنگ داشتن تار موي رشد كرده است.

 سفيد شدن مو، هيچ ربطي به نوع ملانين موجود در بدن ما يا به عبارتي تيره و روشن بودن موهايمان ندارد.

سلول هاي رنگدانه اي مو براي ساخت ملانين به آنزيم هاي خاصي نياز دارند و براساس تفاوت آنزيم هاي شركت كننده، نوع خاصي از ملانين را توليد مي كنند، از طيف قهوه اي تا سياه و از طيف زرد تا قرمز. اما واقعيت اين است كه سفيد شدن مو، هيچ ربطي به نوع ملانين موجود در بدن ما يا به عبارتي تيره يا روشن بودن موهايمان ندارد. اين اتفاق براي همه مي افتد. سفيد شدن مو در مردان در حدود 30سالگي و در زنان در 35 سالگي رخ مي دهد. ملانوسيت ها هر10 سال، 10 تا 20 درصد از ظرفيت توليد رنگ خود را از دست مي دهند. اگرچه چگونگي از دست دادن اين رنگدانه ها دقيقا مشخص نيست، اما مي دانيم در نخستين مراحل خاكستري شدن مو، ملانوسيت ها هنوز به صورت غيرفعال وجود دارند. وقتي ملانوسيت كاملاً فاقد رنگدانه شود، مو سفيد و اگر تعداد ملانين يك تار مو كمتر از حالت عادي شود آن مو خاكستري و نقره اي مي شود.

غذاهاي مو سياه كن

تجربيات نشان مي دهد كمبود فلزاتي همچون« منگنز»، « روي »، « تيتانيوم»، «  آهن » و«مس» ازعوامل اصلي در سفيد شدن و شكنندگي موها به حساب مي آيند. طبق نظرمتخصصان تغذيه، افرادي كه دچار سفيدي مو هستند بايد ميوه هايي همچون سيب ، گلابي  ، هلو  و همه ميوه هايي كه سرشار ازفلزات گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نيز مصرف سبزيجاتي همچون سير ، پياز ، موسير و تره كه داراي منگنز هستند را دربرنامه غذايي خود بگنجانند.

مصرف مواد غذايي حاوي مس و منگنز در جلوگيري از سفيدي مو بسيار م?ثر است.

يافته هاي موجود نشان مي دهد در ميان داروهاي گياهي، جوشانده سبوس  گندم، مصرف سنبل الطيب، خوردن روزانه يك قاشق مربا خوري از مخلوط پودر سبوس برنج و شكر يا نبات ساييده شده و قراردادن نان جو در دستور رژيم غذايي نيز در حفظ رنگ مو و كاهش موهاي سفيد موثر است.

«مس» نيز ازجمله عناصري است كه مي تواند بر پوست و مو تاثير بگذارد و حتي از سفيد شدن مو هم جلوگيري كند. خوراكي هايي همچون نخود فرنگي، قارچ  ، آجيل  ، لوبيا، عدس  ، گوجه فرنگي  ، موز  ، آلو ، سويا  و سيب زميني  از جمله غذاهايي هستند كه مقدار قابل توجهي مس را در خود جاي داده اند.

فقط پيري مو را سفيد نمي كند

بايد گفت كه سفيد شدن موها يكي از آشكارترين نشانه هاي بالا رفتن سن است، اما هميشه سفيد شدن مو به علت بالا رفتن روزهاي زندگي نيست و عواملي همچون كمبود  ويتامين B12 ، بيماري تيروئيد  ، نوعي بيماري سيستم ايمني، سيگار كشيدن  (سرعت سفيد شدن مو درسيگاري ها، چهار برابر افراد غير سيگاري است)، كم خوني ، رژيم هاي سخت و طولاني مدت، عوامل ارثي، بيماري ها و افزايش گلبول هاي سفيد خون نيز باعث سفيدي زود هنگام و بيش ازحد موها مي شود.

در تعريف، سفيدشدن موي انسان سفيد پوست زودتر از بيست سالگي و سفيد شدن موي افراد سياه پوست زودتراز سي سالگي را، سفيد شدن زودرس مو مي گويند. البته نسبت به عوامل تغذيه اي و ژنتيكي، حدود سني ذكر شده تغييرمي كند. ازطرفي در برخي افراد موها بسيار زود شروع به سفيد شدن مي كند كه بايد گفت شروع اين اتفاق بستگي به ژني دارد كه از والدين خود به ارث مي بريم. برخي افراد تصورمي كنند يك فشارعصبي شديد يا هول و هراس ناگهاني باعث مي شود موها يك شبه سفيد شود، اما ديدگاه هاي علمي با اين ادعا سازگار نيستند.

دانستني هاي باريك تر از مو

 كندن موي سفيد باعث سفيد شدن موهاي سياه نمي شود، بلكه فقط همان يك تار موي سفيد مجدداً رشد مي كند و بقيه موها شرايط خاص خود را دارند.

1- موي بدن و صورت هم مثل موي سر خاكستري مي شود، اما معمولاً اين اتفاق بعد از تغيير رنگ موي سر به وجود مي آيد.

2- اولين موي سفيد روي سر در شقيقه ها ظاهر مي شود و بعد از آن نوبت به تاج سر و بقيه نقاط پشتي سر مي رسد.

3- برخلاف اعتقاد خيلي ها، كندن موي سفيد باعث سفيد شدن موهاي سياه نمي شود، بلكه فقط همان يك تار موي سفيد مجدداً رشد مي كند و بقيه موها شرايط خاص خود را دارند.

4- ساختار كلي مو با تغيير رنگ آن تفاوت نمي كند، البته موي سفيد به علت چربي كمتر، كمي خشك تر به نظر مي رسد.

5- زناني كه پيش از 35 سالگي موهاي سفيد بسيار زيادي دارند ، تراكم استخواني كمتري نسبت به افرادي كه موهايشان با سرعت معمول سفيد مي شود، دارند.

6- هيچ رابطه اي بين طاسي سر  و سفيد شدن آن نيست و تضميني وجود ندارد كه چون بسياري از موهاي شما ريخته است، موهاي باقيمانده سفيد نشود يا بالعكس. مهم تر ازهمه اين كه دانشمندان به دنبال يافتن روشي هستند تا قدرت و توان توليد ملانين را مجدداً به ملانوسيت ها باز گردانند و موها به رنگ اوليه خود ديده شوند.

نكته: برخي از موهاي سفيد، به ويژه موهاي زبر و كلفت و خاكستري رنگ كه در اطراف شقيقه ها مي رويند، در برابر رنگ مو مقاوم هستند يا در مقايسه با ساير موهاي سفيد به سرعت رنگ خود را از دست مي دهند.

دكتر هانيه زاير رضايي

مدل مو

یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, :: 21:28 :: نويسنده : مرتضی حسینی

مي‌خواهيد بدانيد چه نوع مويي داريد؟

 


اگر چربي پوست سر زياد باشد مي گوييم پوست سر چرب است و چنانچه غدد چربي در كار خود كم‌كاري كنند مي گوييم پوست سر خشك است و اگر غده ها فعاليت طبيعي داشته باشند و چربي به موقع و به مقدار كافي بر روي موها تراوش گردد، مي گوييم پوست سر معمولي و موها طبيعي و نرمال هستند و اين حالت ايده آل براي پوست و مو مي باشد.

 


موهاي سر

 

1ـ موهاي چرب:

علت چرب بودن موها پركار بودن غدد چربي است كه متصل به فوليكول هاي موي داخل پوست هستند. البته در بعضي از موارد، چربي بيش از حد موها ناشي از بيماري هاي غدد درون ريز مثل تخمدان پلي كيستيك و يا پركاري غده فوق كليه است كه موجب افزايش توليد هورمون هاي مردانه مي شود.

 

تشخيص و درمان چنين بيماري هايي نيازمند بررسي و آزمايشات تخصصي پزشكي است.

 

البته در موهاي سالم هم تراوش چربي وجود دارد، ولي به علت ميزان متعادل چربي، موها تراوشات چربي را جذب كرده و زيباتر جلوه مي كنند، ولي در موهاي چرب تراوش چربي به قدري زياد است كه موها غرق چربي شده و دسته دسته بهم مي چسبند و موها از شدت چربي برق مي زنند و موها خوش حالت نيستند، زيرا گرد وغبار و‌ آلودگي هاي موجود در هوا را جذب مي كنند.

 

در فصول گرما و يا مناطق گرمسير، اصولا چربي پوست سر زيادتر است و لذا موها چرب مي باشند

2ـ موهاي خشك:

علت مهم و اساسي خشك بودن موها، مصرف مواد قليايي و يا الكل خالص در سر است. موهاي خشك خيلي زود مي شكنند و ممكن است انتهاي آزاد آنها چند شاخه شود و تبديل به موخوره گردد.

 

هر چقدر موها خشك تر باشند، شكننده تر مي شوند، به طوري كه با شانه كردن معمولي و يا شستشوي ساده ريزش مي كنند. ريزش مو در موهاي خشك زياد است و بنابراين خشكي مو مي تواند منجر به طاسي شود. خشكي پوست سر باعث مي شود سلول هاي سطحي پوست به صورت پوسته پوسته و صفحه اي شكل درآيند و با كوچكترين تحريك مانند برس كشيدن، شانه زدن و يا تماس با دست از پوست سر جدا شوند و به صورت صفحات سفيد رنگي در لابه لاي موها و پوست سر ديده شوند كه اصطلاحا شوره گفته مي شود.

 

البته در بسياري موارد، عدم مراقبت صحيح و كافي باعث خشكي و كدر شدن موها مي گردد. يكي از اين علل، كمي دفعات شانه كردن و برس زدن است، چربي طبيعي پوست سر به موها نرسيده و از درخشندگي معمولي محروم مي شوند.

 

عوامل مختلفي در كدر و خشك شدن و از بين رفتن جلا و درخشندگي موها دخالت دارند. از اين نمونه مي توان به آسيب هاي ناشي از محيط و عوامل خارجي ( نور خورشيد، كلر داخل استخرهاي شنا، آلودگي هوا، ذرات گردوغبار)، مصرف بيش از حد وغير صحيح وسايل آرايشي كه در آنها از حرارت استفاده مي شود (سشوار، بابليس و …)، مصرف بيش از حد و غير صحيح محصولات بي رنگ كننده، فر كننده، صاف كننده يا رنگ موها نام برد. از علل ديگر خشكي و كدورت و سستي موها مي توان به مواد تشكيل دهنده بعضي از فرآورده ها از قبيل ژل، اسپري هاي مو، شامپو و يا حالت دهنده هاي مو اشاره كرد.

 

3- موهاي طبيعي:

اگر غده ها، فعاليت نرمال و طبيعي داشته باشند موها نرمال و طبيعي هستند. اين گونه موها با درخشندگي و زيبايي خاصي كه دارند مي توانند در اغلب افراد نشان دهنده سلامت عمومي فرد باشند و باعث تعجب است كه حتي چند روز ناراحتي عمومي باعث كدر شدن موهاي شفاف و براق مي شود.

 

موهاي نرمال و طبيعي تا حدودي نرم و حالت پذير هستند و در هنگام لمس كردن، مقدار كمي آغشته به چربي طبيعي خود مي باشند. عوامل ديگري مانند آب و هوا، كمي يا زيادي رطوبت، كمبود تهويه، هواي آلوده، كلاه هاي سنگين و تنگ، عرق كردن زياد در هواي گرم، برس و شانه نزدن به موقع همه مي توانند باعث بدشدن ظاهر موها شوند. البته به كار بردن محلول هاي نامناسب آرايشي و فرآورده هاي قليايي موها را كدر و غير شفاف مي كند.

فعاليت طبيعي و موزون غدد چربي كنار موها اصولا بستگي به رعايت بهداشت روزانه و رژيم غذايي فرد دارد

طريقه تشخيص نوع موها

جهت شناخت نوع موهاي خود، به حمام رفته و به خوبي موهاي خود را شستشو دهيد. موهاي خود را در يك حوله بپيچيد و با فشار آهسته دست روي حوله، موها را خشك كنيد. موها و كف سر را به هيچ وجه ماساژ ندهيد.

 

پس از 48 ساعت قسمتي از موهاي فرق سر را كنار زده و با نوك انگشت بر روي پوست سر بكشيد . بعد انگشت را دقيقا بررسي كنيد.

 

اگر نوك انگشت كاملاً چرب و براق شده باشد، در اين صورت پوست سر شما چرب است.

در حالت دوم انگشت نه تنها چرب و براق نمي شود، بلكه زبري در زير انگشت حس مي شود كه در اين صورت مو خشك به حساب مي آيد.

در حالت ديگر در پوست انگشتان چيزي حس نمي كنيد. در اين حالت موها نرمال و طبيعي هستند.

 

طريقه ديگر شناسايي نوع مو

اين شيوه به اين صورت است كه پس از رفتن به حمام و سپري شدن زمان لازم، قسمتي از موهاي فرق سر را كنار زده و قطعه اي كاغذ خشك كن (جوهر خشك كن) را به اندازه 2 در 2 سانتي‌متر بريده و در روي پوست سر قرار داده و با نوك انگشت به آن فشار وارد مي كنيم.

پس از يك دقيقه كاغذ را برداشته و آن را دقيقا بررسي مي نماييم.

 

اگر در هر دو طرف كاغذ، لك چربي ديده شود در اين صورت مي گوييم پوست سر چرب است.

در حالت ديگر ممكن است هيچ گونه اثري از چربي بر روي كاغذ نيفتد. در اين حالت پوست سر خشك است.

در حالت آخر فقط يك طرف كاغذ اثري از چربي را نشان مي دهد، در اين صورت مي توانيم نتيجه بگيريم كه اين مو نرمال و طبيعي است، يعني نه چرب است نه خشك.

 

البته در كنار انجام اين آزمايشات، خواص ديگري كه براي مو ذكر شد از جمله نرمي و حالت پذيري مو، زبري و خشني مو، درخشندگي مو، سستي و كدر بودن مو و عوامل ديگر، براي تعيين نوع مو به شما كمك خواهد كرد.

بخش سلامت تبيان

ريزش مو
شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 15:25 :: نويسنده : مرتضی حسینی
درمان مو های چرب در خانه
شما هر روز صبح موهایتان را می شویید و فرم می دهید، اما طی چند ساعت ، موهایتان خراب و کثیف به نظر می آیند. شما نیز مانند میلیونها نفر دیگر موهای چرب دارید. اما از غدد مربوط موهایتان به دلیل انجام وظیفه شان عصبانی نشوید . چربی به موهایتان جلوه و درخشندگی می دهد. اما متأسفانه ، برخی اوقات این چربی بیش از اندازه است .

چرا موها این قدر چرب هستند ؟ چند عامل این مساله را ایجاد می کنند، از جمله :
• وراثت : اگر پدرتان موهایی چرب داشته باشد ، احتمال این وجود دارد که موهای شما نیز چرب شود.
• نوسانات هورمونی : در زنان بالغ ، این امر ممکن است در دوره قاعدگی یا با استفاده از قرص های ضد بارداری پدید آید. در نوجوانان موهای چرب مانند جوش جوانی به دوران بلوغ مربوط می شود.
وقتی که عمل هورمونها از جوشش می افتد ، معمولاً مشکل هم حل می شود.
• بدن سازی (حجیم سازی) : چربی اضافه از عوارض جانبی استفاده از هورمونهای آندروژنیک که برای بدن سازی بکار می روند ، می باشد.
• بافت مو : موهای نرم معمولاً چرب تر از موهای زبر هستند ، زیرا جای کمتری در پوست سر می گیرند. بدین معنی که افرادی که موی نرم دارند معمولاً تعداد موی بیشتری نسبت به افراد دارای موی زبر در سرشان وجود دارد و هرچه موی بیشتری وجود داشته باشد ، چربی بیشتری هم وجود دارد، چرا که هر فوکیلول مو با دو یا سه غده چربی ساز همراه است.
رژیم غذایی را مقصر ندانید
توجه داشته باشید که رژیم غذایی جزولیست متهمان به تولید چربی نیست بر خلاف آنچه بسیاری افراد می پندارند ، رژیم غذایی نقش چندانی در ایجاد موی چرب ندارد، خوردن سیب زمینی سرخ کرده روغن را مستقیماً به موهای شما نمی فرستد ، مگر آنکه سیب زمینی ها را به موهایتان بمالید خوشبختانه موهای چرب می تواند با درمان های خانگی با موفقیت سر وسامان بگیرد:
• درمان های خانگی برای موهای چرب : اگر چه موهای چرب ممکن است مشکل زا باشند ، کنترل آنها با درمان های زیر نسبتاً آسان است. از این چند روش پیروی کنید ، آن گاه شما موهایی دارید که همیشه خواهان آن بودید.
مرتب شامپو کنید : نگران زیاد شامپو کردن نباشید . اگر شما موهای چرب دارید شامپو کردن روزانه آنها فکر مناسبی است.
شامپوی صحیح استفاده کنید:
معمولاً شامپو ها حاوی انواع مواد افزودنی و نرم کننده ها هستند . افرادی که موهای چرب دارند ، نیاز به شامپو با قدرت حل کنندگی مناسب دارند که بتواند چربی ها را حل کند. برای اینکه قدرت شامپوی خود را بالا ببرید، می توانید حتی چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید . اگر از این راه خوشتان نمی آید ، شامپوهای متعددی در بازار وجود دارند مانند مارکهای قدیمی مثل suave , prell یا مشابه آنها ، که می توانند چربی های اضافه را حل کنند. موهای معمولی شامپویی با pH بین 5/4 تا7/6 نیاز دارد. به  دنبال شامپوهایی  با pH بالاتر 7/6 باشید یا به طور ساده تر ، شامپوهایی که رویشان نوشته برای "موهای چرب".
موهایتان را کاملاً بشویید : هر نوع شامپویی که استفاده می کنیید . مطمئن شوید که موهایتان را به خوبی آب می کشید. باقیمانده های صابون به سرعت خاک و چربی را جذب می کنند.
نرم کننده ها را فراموش کنید : نرم کننده ها روی مو ، پوشش ایجاد می کنند ، چیزی که موهای چرب اصلاً نیاز ندارد. اگر موهایتان خشک شده است ، خیلی کم نرم کننده به موها بمالید.
موهایتان را خیلی شانه نکنید : 100 بار برس کشیدن را فراموش کنید هربار که شانه را به موهایتان می کشید ، چربی را از پوست سرتان بیرون کشیده و آن را در موهایتان پخش می کنید .
شستن با اسید را امتحان کنید : یک راه برای کاهش چربی مو این است که پس از شستن مو باشامپو آن را با سرکه یا آب لیموی رقیق شده آب بکشید.
به یک پیمانه آب ، 2 قاشق غذا خوری سرکه سفید یا آب یک لیمو که صاف شده است ، اضافه کنید . مخلوط را روی موهایتان بریزید . سپس موها را با آب گرم آب کشی کنید.
درمانهای خانگی با استفاده از کابینت آشپزخانه :
الکل : همه مشروبات الکل خاصیت خشک کنندگی خوبی دارند . هرچه میزان الکل بیشتر باشد بهتر است . یک لیوان کوچک از مشروب را با دو پیمانه آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن شسته و سپس آب کشی کنید.
سرکه سیب : موهایتان را در ظرف کوچکی از آب و 4/1 پیمانه سرکه سیب غرق کنید، یا اینکه مخلوط را داخل اسپری ریخته و موهایتان را با آن کاملاً اسپری کنید. سپس موها را با آب گرم آب کشی کنید . این کار باعث کنترل عمل شامپو می شود .
چای : موهایتان را در چای رقیق خیس کنید .چای حاوی اسید تانیک است. این ماده قابض بود. و می تواند چربی را از بین ببرد.
درمانهای خانگی با استفاده از یخچال :
ماء الشعیر : این ماده خاصیت خشک کنندگی دارد در عین حال که پوست سر را تمییز می کند، به موها نیز درخشندگی خاص می بخشد.
آب لیمو : معادل آب یک لیمو را با یک پیمانه آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن بشویید . سپس با آب گرم آب کشی نمایید . آب لیمو نیز می تواند در کنترل مواد ساخته شده توسط شامپو کمک کند.
اکنون شما می توانید از روش های گفته شده ، یک یا چند راه را انتخاب نموده و از نتایج آن لذت ببرید .

مو

شنبه 1 مهر 1391برچسب:, :: 15:24 :: نويسنده : مرتضی حسینی

شستن موها با آب سرد باعث درخشندگي موها مي‌شود

هيچ‌گاه فكري كرديد كه ميزان سرد و گرم بودن آب در هنگام شست‌شوي موها، مي‌تواند در سلامت و زيبايي آن تاثير داشته باشد. اما در واقع چنين است زيرا پزشكان براين باورند كه شستن موها با آب سرد موجب درخشاني و براق‌تر شدن موها مي‌شود و در نهايت باعث كاهش فعاليت غدد چربي در سطح موها مي گردد.

 

اين در حالي است كه آب گرم مي‌تواند موجب آسيب‌رساني به ريشه مو و كاهش چربي‌هاي محافظ مو مي‌شود و كدري تارهاي مو را منجر خواهد شد. البته با گذشت زمان و افزايش آلودگي‌هاي محيطي و استرس در ميان مردم، ميزان ريزش مو در آنها رو به افزايش است از اين رو بايد دقت بيشتري داشت تا مواد مصرفي و حتي آب‌هايي كه براي شست‌وشوي موهااستفاده مي‌شود، مشكلاتي را براي موها ايجاد نكنند. البته خوب است بدانيد كه برس زدن مو به دفعات زياد نيز مي‌تواند باعث آسيب‌ديدگي موها شود. به خصوص در مواردي كه موها خيس هستند. اين كار باعث وز شدن و خشك شدن تارهاي مو مي‌گردد. توصيه مي‌شود براي براق ماندن موهاي خود روزي 1 الي 2 بار به حالت طبيعي موهاي خود را برس بزنيد و تا زماني كه موهاي‌تان خيس است اين كار را انجام ندهيد. افرادي كه موهاي خشك و شكننده‌اي دارند مي‌توانند روزي يك بار و به مدت 5 دقيقه كف سر خود را به آرامي ماساژ دهند تا با افزايش خون‌رساني به ريشه موها، غدد چربي پوست سر تحريك شده و منجر به كاهش ريزش موها شوند.

ریزش مو

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 22:40 :: نويسنده : مرتضی حسینی

نازک شدن مو، مقدمه طاسي سر مردان

چاپ فرستادن به ایمیل

دبير انجمن متخصصان پوست درباره برخي شامپوها و ماسک‌هاي مو که تبليغاتشان درباره «ترميم موهاي آسيب‌ديده و شکننده » است، گفت: هر موي رنگ شده به صورت دائم آسيب ديده است. اين شامپوها تنها به صورت موقت قسمت آسيب ديده را مي پوشانند و به ترميم آن کمکي نمي کنند.

 

دکتر محمد گلشني در گفت‌وگو با ايسنا، افزود: آن قسمتي از مو که خارج از پوست سر قرار دارد يک بافت مرده است که ساختمان آن از پروتئيني به نام کراتين تشکيل شده است.

 

وي ادامه داد: هر آسيبي که به مو وارد شود، تا دوباره موي جديد از زير ساخته شود، آن آسيب روي مو باقي مي ماند. بايد توجه داشت که اين بافت مرده توانايي ترميم خود را ندارد.

 

دبير انجمن متخصصان پوست با بيان اينکه مواد اکسيداني و رنگ‌ها که در رنگ کردن مو مورد استفاده قرار مي گيرند، بيش از موارد ديگر باعث بروز آسيب به مو مي شوند، گفت: براي رنگ کردن مو بايد ساقه مو را شکست تا بتوان رنگ را به صورت مصنوعي وارد آن کرد.

 

وي افزود: اکسيدان‌ها اين کار را انجام مي دهند و ساقه مو را مي شکنند.

 

به گفته دكتر گلشني، هر موي رنگ شده به صورت دائم آسيب ديده است و زماني که ساقه مو يک بار رنگ مي شود، موها براي هميشه صدمه خورده باقي مي‌مانند.

 

وي اضافه کرد: مگر آن که موي جديد از زير پوست سر مجدد برويد و جايگزين موي آسيب ديده بشود که ميزان رشد آن هم يک سانتي متر در هر ماه است.

 

اين متخصص پوست و مو استفاده از سشوار و برس هاي پلاستيکي را عامل ديگري دانست که موجب آسيب به ساختمان مو مي‌شود و در اين باره اظهار کرد: سشوار با خشک کردن سريع مو به کمک هواي داغ و بدون رطوبت، موجب دوشاخه شدن آن مي شود.

 

دكتر گلشني، سومين عامل در بروز آسيب به موها را نور خورشيد عنوان کرد و گفت: نور خورشيد همان گونه که باعث بروز آسيب به پوست مي شود براي موها نيز مضر است. نور خورشيد موجب خشک شدن مو و شکنندگي ساقه مو مي شود.

 

وي اتو کردن مو را نيز به عنوان عامل چهارم معرفي و بيان کرد: اتوي مو نيز موجب خشک شدن ساقه مو مي شود.

 

دبير انجمن متخصصان پوست، درباره راهکارهاي درماني براي ترميم موهاي آسيب ديده، گفت: برخلاف ادعاي برخي که عنوان مي کنند شامپوها و ماسک‌هاي مويي وجود دارند که به ترميم و کاهش آسيب آن کمک مي کنند، در حقيقت اين ها تنها به صورت يک غشاء بر روي مو قرار مي گيرند تا قسمت هاي آسيب ديده را اندکي پوشش بدهند.

 

وي ادامه داد: واکس‌هاي روغني مو نيز همين گونه هستند و به صورت موقت قسمت آسيب ديده را مي پوشانند و به ترميم آن کمکي نمي کنند.

 

دكتر گلشني، همچنين درباره موهايي که براي مدت زمان طولاني بلند نگه داشته مي شوند نيز گفت: فرض کنيد مويي که 12 سانتي متر طول دارد يعني به مدت يک سال کوتاه نشده است و در اين مدت در معرض انواع آلودگي هاي محيطي ، آفتاب، خشکي، شست و شوي زياد با شامپوهايي که قدرت پاک کنندگي زياد دارند و اثر مخرب بر ساختمان مو بر جاي مي گذارند، قرار دارد.

 

وي ادامه داد: بنابراين هر شخصي که موهاي بلندتري دارد موهايش به مدت طولاني تري در معرض آسيب هاي محيطي قرار داشته است.

 

ژل ها، موجب ريزش موي سر افراد نمي شوند

 

اين متخصص پوست و مو ضمن تاکيد بر اين که در نهايت بايد توجه داشت هيچ کدام از عواملي که نام برديم باعث طاسي يا ريزش مو نمي شوند، اظهار کرد : ساقه مو يک بافت مرده است و هر آسيبي که به ساقه مو وارد شود نمي تواند باعث ريزش و طاسي شود. ريشه مو در عمق پوست سر واقع است و اين آسيب هاي محيطي موجب ريزش مو نمي شوند.

 

دكتر گلشني در پاسخ به اين پرسش که در ميان مردم فراوان عنوان مي شود که ژل ها موجب ريزش مو مي شوند، آيا اين مسئله صحت دارد يا خير، توضيح داد: ژل ها هم موجب ريزش مو نمي شوند، حتي اگر با کف سر تماس و برخورد پيدا کنند. چراکه ريشه مو در عمق پوست سر جاي گرفته است و ژل از کف سر به عمق پوست نفوذ نمي کند.

 

دبير انجمن متخصصان پوست ايران، اين باور عمومي را که ريزش مو و کم پشت شدن آن به دنبال بلند کردن مو رخ مي دهد را نيز صحيح ندانست و عنوان کرد: بلند کردن مو تاثيري در ريزش مو ندارد و ريزش مو علت هاي ديگري دارد.

 

وي با اشاره به اينکه ريزش مو در بيش از 90 درصد مردان علت ژنتيکي دارد و با افزايش سن هم بيشتر مي شود گفت: هر چه قدر سن مردان افزايش مي يابد ريزش مو در آن ها بيشتر ديده مي شود.

 

دكتر گلشني ادامه داد: در زنان نيز اختلالات هورموني چون کم کاري و پرکاري تيروئيد، مسائل تغذيه اي چون کمبود آهن، روي، پروتئين ها و ويتامين ها – بويژه در ايام عادت ماهيانه که ميزان زيادي پروتئين از دست مي دهند - و در نهايت خصيصه هاي ارثي باعث ريزش مو مي شود.

 

نازک شدن مو، مقدمه طاسي سر در مردان

 

اين متخصص پوست و مو در خصوص نازک شدن موها نيز توضيح داد: فرض کنيد يک مرد دچار طاسي تيپ مردانه «آندروژنيک آلوپسيا » شده باشد. اولين علامت اين تيپ طاسي، نازک شدن تدريجي موهاست. اين مو در مرحله بعد کرکي مي شود و در مرحله آخر طاسي را خواهيم داشت. نازک شدن مو در اينجا علامت خوبي نيست.

 

وي در ادامه به تشريح راهکارهاي درماني اين عارضه پرداخت و گفت: بهبود موهاي نازک شده به داروهاي تخصصي نياز دارد و تاثير شامپوها در اينجا بسيار کم و ناچيز است. ممکن است شامپوها در درمان مواردي چون شوره سر مفيد باشند اما به طور کلي شامپوها آنقدر که ادعا مي شود تاثير زيادي در رشد موها ندارند.

 

مدل مو

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 22:39 :: نويسنده : مرتضی حسینی

جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه برآمدگی های کوچکی اند که در خلل و فرج پوست ها جای گرفته اند این عبارت تعریف بسیار ساده ای از جوش های سر سیاه است آنها معمولاً زرد رنگ یا سیاه هستند. جوش های سر سیاه نوعی از آکنه بوده که تحت عنوان کومودودن های باز نیز بیان می شوند. جوش های سر سیاه اولین گام برای ایجاد جوش بوده و قبل از اینکه باکتریها خلل و فرج و روزنهای پوست را مورد حمله قرار دهند، تشکیل می گردند. دوران بلوغ زمانی است که هورمونها شروع به فوران کردن در بدن و پوست می نمایند. ترشح بیش از حد هورمونها در نتیجه تحریک غده های چربی است. و این غده های چربی غده های sebaceous نامیده می شوند. این تحریک به نوبه خود منجر به تولید بیش از حد چربی در روزنه های پوست می گردد.افزایش بیش از حد چربی منجر به مسدود شدن روزنه های پوست می گردد که متعاقباً منجر به ایجاد توده ای از چربی می شود که هنگامیکه در معرض هوا قرار می گیرد به رنگ سیاه تبدیل می شود. شرایط بسیاری وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد جوش های سر سیاه با بدتر شدن آنها شود. بعضی از شرایط ایجاد جوش های سرسیاه، استفاده از روغن های موضعی و لوازم آرایشی می باشند. اگر چه جوش های سرسیاه ممکن است در هر نوع پوستی وجود داشته باشند لیکن حضور آنها در پوست های خیلی چرب، بیشتر است.

جوش صورت

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 22:39 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم پف صورت و گردن مروارید
 

پف صورت

موارد مصرف‌: ضدلک‌، پف‌کننده‌ و سفت‌کننده،زیبا کننده پوست،درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی،لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت،

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ پودر مروارید، گلیسیرین‌ BP و ویتامین‌ E

 

شماره مجوز بهداشت:100241012009



نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ کرم‌ تنها کرم‌ لایه‌ بردار بدون‌ دانه‌های‌ ریز شن‌ مانند است‌ که‌ فقط‌سلولهای‌ مرده‌ پوست‌ را بر می‌دارد و منافذ پوست‌ را بدون‌ باز کردن‌ تمیز می‌کند.چربی‌های‌ اضافی‌ پوست‌ که‌ باعث‌ بوجود آمدن‌ جوشها در قسمتهای‌ گونه‌ و پیشانی‌می‌شوند را از بین‌ می‌برد. همچنین‌ باعث‌ لیفتینگ‌ و فرم‌دهی‌ به‌ پوست‌ صورت‌ می‌شود. کرم‌ از راه‌ منافذ پوستی‌وارد سلولهای‌ پوستی‌ می‌شود و سلولهای‌ ملانین‌ غیرطبیعی‌ تغییر یافته‌ را می‌شکند وظرف‌ دو هفته‌ دو الی‌ سه‌ درجه‌، پوست‌ را زیباتر و روشنتر می‌کند و عضلات‌ صورت‌ وگردن‌ را حجم‌ می‌دهد و باعث‌ پف‌ صورت‌، گردن‌ و دورچشم‌ می‌شود.

طریقه‌ مصرف‌: کرم‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ پوست‌ ماساژ می‌هیم‌ تا یک‌ لایه‌ ظریف‌، نرم‌ ودرخشنده‌ مانند مروارید روی‌ پوست‌ ایجاد شود. روزی‌ دو بار پس‌ از شستشوی‌ کامل‌صورت‌ استعمال‌ شود. حداقل‌ دو هفته‌ باید کرم‌ را استعمال‌ کنید تا نتیجه‌ را مشاهده‌کنید

برخی از امکانات و قابلیتها

ضدلک

پف کننده صورت

سفت کننده

زیبا کننده پوست

درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی

لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت

گونه گذار

 

خرید


دیگر محصولات فروشگاه
 
صابون‌ تقویتی‌ خاویار
صابون‌ تقویتی‌ خاویار  
کرم‌ فرم‌ دهنده‌ سینه‌
کرم‌ فرم‌ دهنده‌ سینه‌  
کرم‌ تخصصی‌ دست‌
کرم‌ تخصصی‌ دست‌  
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار

 


تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700

 

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:درمان لک, :: 1:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم‌ مرطوب‌کننده‌ سه‌ کاره‌ با عصاره‌ میوه‌ها

پوست


، موارد مصرف‌: روشن‌کننده‌ ،مرطوب‌کننده‌ و ویتامینه‌

مواد تشکیل‌ دهنده‌ اصلی‌: ویتامین‌ C، عصاره‌ میوه‌ها

 

شماره مجوز بهداشت: 100241012013



نحوه‌ اثربخشی‌: ویتامین‌ C موجود باعث‌ تشکیل‌ کلاژن‌ می‌شود و با تحریک‌ کردن‌ مجددسلولهای‌ پوستی‌ و افزایش‌ جریان‌ خون‌ پوست‌ را ترمیم‌ و از آن‌ محافظت‌ می‌کند و حتی‌ تاحدودی‌ باعث‌ کاهش‌ چین‌ و چروک‌ و افزایش‌ ضخامت‌ پوست‌ می‌شود. در نهایت باعث روشنی‌ و درخشندگی‌ پوست‌ می‌گردد. عصاره‌ میوه‌ها شادابی و لطافت‌ خاصی‌ را به‌پوست‌ می‌بخشد و باعث‌ آبرسای‌ به‌ پوست‌ می‌گردند.

طریقه‌ مصرف‌: روزانه‌ مصرف‌ می‌شود. به‌ آرامی‌ کرم‌ را روی‌ پوست‌ ماساژ دهید. بهتراست‌ پس‌ از استحمام‌ و خشک‌ کردن‌ استعمال‌ گردد

 

برخی از امکانات و قابلیتها

روشن کننده

مرطوب کننده

ویتامینه

کاهش دهنده چین و چروک پوست

شاداب کننده پوست

پاکسازی پوست از سموم

پوست


دیگر محصولات فروشگاه
 
کرم‌ تقویتی‌ کلاژن‌
کرم‌ تقویتی‌ کلاژن‌  
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار  
کرم‌ تخصصی‌ دست‌
کرم‌ تخصصی‌ دست‌  
 صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌
صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌



تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700
یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:افتادگی پوست, :: 1:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی
فولیکولیت یا عفونت ریشه مو چیست؟
فولیکولیت یا عفونت ریشه مو چیست؟
 
بهترین روش پیشگیری از فولیکولیت در گفتگو با دکتر پرویز طوسی متخصص پوست و مو

گاهی بعضی از خانم‌ها به توده کوچک گردی که در زیر بغل‌شان وجود دارد شک می‌کنند و تصور می‌کنند که یک غده سرطانی است و سراسیمه پیش پزشک می‌روند تا آنها را معاینه کند....
 پزشک در بیشتر این مواقع و به‌خصوص وقتی می‌فهمد که آنها از تیغ برای اصلاح زیر بغل استفاده کرده‌اند، خیال بیمارش را راحت می‌کند. معمولا این توده کوچک گرد صرفا عفونت ریشه موست. چنین توده‌هایی برعکس توده‌های سرطانی به راحتی در زیر انگشت شما جا‌به‌جا می‌شوند. اگر شما هم گهگاه چنین مشکلی دارید، خوب است توصیه‌ها و راهنمایی‌های دکتر پرویز طوسی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی ‌دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی را در همین رابطه بخوانید.


سوال: آقای دکتر! اصلا فولیکولیت یا عفونت ریشه مو یعنی چه؟
فولیکولیت یا عفونت ریشه مو، گاهی به شکل موی واضح دیده می شود و گاهی به صورت موهای کرکی. این بیماری چند عامل دارد که یکی از عوامل آن وجود میکروب استافیلوکوک است و گاهی هم میکروب‌های دیگر. معمولا ضایعه به صورت یک دانه قرمز رنگ است که سر آن چرکی است و ممکن است یکی یا چند تا در کنار هم باشند که معمولا هم دردناک است.


سوال: می‌گویند شلوار جین تنگ هم چنین عارضه‌ای را برای موهای پا ایجاد می‌کند. آیا این حرف، درست است؟ چه عواملی زمینه‌ساز فولیکولیت هستند؟
استفاده از لباس‌های تنگ در شکل‌گیری فولیکولیت، بی‌تاثیر نیست. لباس‌های تنگ به علت نرسیدن هوای کافی و لازم به پوست باعث به وجود آمدن فولیکولیت می‌شود. البته بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت هم می‌توانند زمینه‌ساز فولیکولیت ‌شوند. گاهی ممکن است عامل این بیماری، غیر از میکروب، وجود قارچ‌ها باشد؛ مثلا کاندیدا و... محل به وجود آمدن فولیکولیت نیز می‌تواند هر جای بدن باشد؛ مثلا سر، دست، پا، تنه و ... گاهی اوقات نیز فولیکولیت به دنبال کندن موها به وجود می‌آید، به‌خصوص در ناحیه زیر بغل.


سوال: راه‌های درمان فولیکولیت چیست؟
اول باید عواملی که زمینه‌ساز این بیماری هستند را پیدا کنیم؛ یعنی ابتدا باید علت به وجود آمدن مشکل را پیدا کرد. مثلا اگر رطوبت پوست در یک جایی زیاد باشد، باید آن رطوبت را کاهش دهیم و یا اگر به خاطر استفاده از لباس‌های تنگ مشکل ایجاد شده، باید فکری متناسب کرد و ... در مواردی نیز درمان‌های آنتی‌بیوتیکی به صورت موضعی یا به صورت خوراکی باید انجام شود.


سوال: برای اینکه به چنین مشکلاتی نخوریم، بهترین روش حذف موهای زاید را چه می‌دانید؟
بهترین روش اپیلاسیون، استفاده از تیغ تمیز است و تیغ باید در جهت رشد مو استفاده شود؛ نه در جهت خلاف رشد مو. هر بار هم باید از یک تیغ جدید و تمیز استفاده شود ولی در هر حال، حتی با رعایت تمام مسایل بهداشتی نیز ممکن است فولیکولیت به وجود بیاید؛ چون فولیکولیت بسیار سطحی است و یک تورم قرمز رنگ است که سر آن هم چرکی است ولی گاهی اگر تعداد اینها زیاد باشد ممکن است غده زیر بغل هم به طور واکنشی التهاب پیدا بکند. وقتی ما فولیکولیت را درمان کنیم، آن غده لنفاوی هم کوچک می‌شود. اما اصولا غده لنفاوی بزرگ نمی‌شود و اگر فردی غده در زیر بغل‌اش باشد و پس از گذشت زمان برطرف نشود و همراه با درد باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند و پیگیری کند که علت‌اش چیست و تحت درمان قرار بگیرد.


سوال: راه‌های پیشگیری از فولیکولیت چیست؟
رعایت کامل بهداشت و حمام کردن مناسب. اگر زیاد عرق می‌کنید هم باید مدام با آب شستشو داشته باشید. ذکر این نکته هم ضروری است که مالش پوست، نرسیدن هوای کافی به پوست و یا گرما فولیکولیت را تشدید می‌کند و باید این نکات هم برای پیشگیری از مشکل رعایت شود.
 
 
یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 1:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی

راهنماي استفاده از اتوي مو

اتوي مو

بر خلاف سال ها پيش كه موهاي فر مد بود، چند سالي است كه هر چقدر موهاي صاف تر و يك دست تري داشته باشيد، براي رفتن به يك مهماني زنانه مشكل كمتري داريد. ولي بسياري از محصولات جديد، كار خانم هايي را كه موهاي فر و مجعد دارند، راحت كرده است. دو نمونه از محصولاتي كه مي توان با آن ها در خانه موهايي صاف را براي خود فراهم كرد: اتوي مو و سشوار است. اگر شما هم از گروه خانم هايي هستيد كه هر روز اتوي مو دست تان است، يك لحظه صبر كنيد، دست نگه داريد و توصيه هاي ما را درباره ي استفاده ي صحيح از اتوي مو بخوانيد.

اگر موهايتان مش يا رنگ شده است

موهاي طبيعي در برابر حرارت اتوي مو مقاومت بيشتري دارند، ولي اگر شما موهايتان را رنگ، فر، مش يا هاي‌لايت كرده‌ايد، بايد در استفاده از اتوي مو دقت بيشتري به خرج دهيد.

درباره ي موهايي كه به نوعي تحت تاثير مواد شيميايي قوي كه در آرايشگاه‌ها براي تغيير رنگ مو استفاده مي‌شوند، قرار گرفته‌اند و به نوعي آسيب ديده‌اند، حرارت اتوي مو ممكن است سبب آسيب بيشتر و حتي خشك شدن و ريزش اين موها شود. بنابراين اگر موهايتان را مش، فر و دكلره كرده‌ايد، تا حد امكان از اتوي مو استفاده نكنيد.

اگر هم مجبور شديد از اتوي مو براي صاف كردن موهايتان استفاده كنيد، آن را خيلي كم استفاده كنيد. همچنين درجه اتوي مو را روي حرارت‌هاي پايين‌تر تنظيم كنيد.

استفاده از اتوي مو روي موهاي مصنوعي

اين روزها بعضي از خانم‌ها در لابه‌لاي موهايشان، موهاي اكستنشن(مصنوعي) را اضافه كرد‌ه‌اند و از كلاه گيس‌ها براي پر پشت‌تر نشان دادن موهايشان استفاده مي‌كنند.

اتو كردن اين موهاي مصنوعي دقت بسيار بيشتري نياز دارد، براي اين كه اگر شما اين موها را با همان درجه حرارت اتوي مو كه موهاي طبيعي را با آن اتو مي‌كنيد، صاف كنيد و يا با همان دفعات آن ها را صاف كنيد، امكان سوختن و آسيب ديدن اين موها وجود خواهد داشت. براي اين كه اين موها آسيب نبينند و سالم باقي بمانند، حرارت اتوي مو را هنگامي كه آن را روي اين دسته از موها مي‌كشيد، كاهش دهيد و از طرف ديگر، دفعات كمتري اين موها را لاي چنگك‌هاي سراميكي اتوي مو قرار دهيد.

مو

اين توصيه‌ها را جدي بگيريد

1- موهاي تميز را اتو كنيد:

بهتر است هنگامي كه موهايتان را به تازگي شسته‌ايد و تميز كرده‌ايد، از اتوي مو براي حالت دادن و صاف كردن موهايتان استفاده كنيد. وقتي موهايتان چرب است و چند روزي است حمام نرفته‌ايد، اگر از اتوي مو استفاده كنيد، اين چربي‌ها و آلودگي با حرارت اتو به خورد موهايتان مي‌روند و موهايتان آسيب مي‌بينند.

2- سشوار بكشيد:

پس از صاف و يك دست كردن موهايتان با اتوي مو، روي آن ها سشوار بكشيد. ولي به جاي استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده كنيد. اين كار موهاي شما را براق‌تر مي‌كند و در عين حال چون از باد گرم سشوار استفاده نكرده‌ايد، باز هم به نفع سلامت موهايتان كار كرده‌ايد.

3- پيش از‌ آن شانه كنيد:

براي اين كه حرارت اتوي مو كمتر روي موهايتان باقي بماند، پيش از اتو كردن موهايتان، آن ها را شانه كنيد. حتما قبول داريد كه اتو كردن و صاف كردن موهاي شانه شده بسيار راحت‌تر از موهاي نامرتب و درهم است. شما در اين صورت مي‌توانيد دفعات كمتري اتوي مو را روي موهايتان بكشيد.

4- شب بهتر از صبح:

بهتر است شب به حمام برويد و موهايتان را بشوييد و تميز كنيد و سپس آنها را با اتو صاف كنيد و به رختخواب برويد، چون اين كار موجب مي‌شود صبح موهاي مرتب تر و زيباتري داشته باشيد. اگر با موهاي خيس و نامرتب بخوابيد، صبح روز بعد بايد مدت بيشتري را براي صاف كردن موهايتان با اتوي مو صرف كنيد و به طور مسلم، موهايتان حرارت بيشتري خواهند ديد.

5- از ژل استفاده كنيد:

براي اين كه موهايتان بهتر حالت بگيرند، هر بخشي از آن را كه مي‌خواهيد اتو بكشيد، ژل بزنيد، اين كار موجب مي‌شود موهايتان بهتر حالت بگيرند و زيبا و براق نيز به نظر بيايند.

روش صحيح استفاده از اتوي مو

اگر شما از اين روش‌ براي اتو كردن موهايتان استفاده كنيد، علاوه بر اين كه موهايي صاف و براق خواهيد داشت، موهايتان سالم نيز مي‌مانند:

1- پس از شستن موهايتان و خارج شدن از حمام، موهايتان را با حوله‌اي خوب خشك كنيد.

3- سپس با يك شانه و با كمك دستان‌تان موهايتان را شانه كنيد و آن ها را صاف كرده و يا به صورت حلقه‌‌حلقه شكل دهيد.

3- از اتوي مو براي صاف كردن موهايتان استفاده كنيد. فراموش نكنيد شما نبايد بيش از پنج دقيقه اتوي مو را روي موهايتان نگه داريد.

دكتر گلرخ ثريا

ريزش مو

جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : مرتضی حسینی

خودكشي به خاطر جوش صورت


سلامت نيوز :افسردگي عجيب دختر انگليسي باعث خودكشي وي شد.

مليسا 18 ساله ساكن شهر گلاستر انگليس كه هنگام مرگ 18 سال بيشتر نداشت 4 سال قبل به بيمارري آكنه مبتلا شده بود.

به گزارش روزنامه ديلي ميل پدر مليسا به افسرپرونده گفت: دخترم بعد از ابتلا به اين بيماري دچار افسردگي شديد شد. ما هم وي را پيش متخصصان مختلفي برديم ولي وضع صورت وي روز به روز بدتر ووي هر روز منزوي‌تر مي‌شد.

اين مرد افزود: دخترم 3 سال پيش دست به خودكشي زد ولي نجات پيدا كرد و ما او را پيش روانپزشك برديم و وي تحت درمان دارويي قرار گرفت با اين وجود چند روز پيش كه وارد خانه شدم با جسد آويزان شده وي از سقف روبه‌رو شدم او خود را اين بار با طناب به دارآويخته و جان داده بود.

بيشتر: .::سلامت نيوز :سرويس خبري: سلامت اجتماعي:خودكشي به خاطر جوش صورت::.

جوش صورت

جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 21:0 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم‌ ضدآفتاب‌ (SPF90)

پوست

  موارد مصرف‌: جلوگیری‌ از صدمات‌ ناشی‌ از آفتاب‌، محافظت‌ پوست‌

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ برگ‌ چای‌، ویتامین‌ E

نحوه‌ اثربخشی‌: عصاره‌ برگ‌ سبز چای‌ اثر ضداکسیداسیون‌ و ضدالتهاب‌ را دارد که‌ باعث‌ترمیم‌ آسیبهای‌ ناشی‌ از نور آفتاب‌ و اشعه‌های‌ مربوطه‌ می‌گردد و قوام‌ پوست‌ را بهبودمی‌بخشد و نیز باعث‌ محافظت‌ پوست‌ در برابر سرطان‌ می‌شود. ویتامین‌ E لطافت‌ و نرمی‌ خاصی‌ را به‌ پوست‌ می‌بخشد. این‌ ضدآفتاب‌ بدلیل‌ SPF بالا(پوشش‌ بالا) باعث‌ جلوگیری‌ از امراض‌ پوستی‌ می‌شود و پوست‌ را در برابر اشعه ‌خورشید و حساسیتهای‌ پوستی‌ ناشی‌ از آن‌ محافظت‌ می‌کند، همچنین‌ موجب‌ آبرسانی‌ به‌سلولهای‌ پوستی‌ گشته‌ و سبب‌ لطافت‌ پوست‌ می‌گردد.

طریقه‌ مصرف‌: مقدار کافی‌ از این‌ ضدآفتاب‌ را به‌ پوست‌ مالیده‌ و ماساژ دهید تا کاملاًجذب‌ پوست‌ گردد. هر سه‌ ساعت‌ باید ضدآفتاب‌ را مجدداً تمدید کرد.

هشدار: اطراف‌ چشم‌ استعمال‌ نشود. پس‌ از سه‌ ساعت‌ حتماً ضدآفتاب‌ را تمدید یا کاملاً ازروی‌ صورت‌ پاک‌ کنید

برخی از امکانات و قابلیتها

جلوگیری از صدمات ناشی از آفتاب

محافظت 100 درصد از پوست

ترمیم سلول های آسیب دیده پوست

افزایش درخشندگی پوست

دارای عصاره برگ چای سبز

سرشار از ویتامین ای

جلوگیری از پیری زود رس

جوان کننده و شاداب کننده پوست

خرید

دیگر محصولات فروشگاه

 
کرم‌ فرم‌ دهنده‌ سینه‌
کرم‌ فرم‌ دهنده‌ سینه‌  
کرم‌ تخصصی‌ دست‌
کرم‌ تخصصی‌ دست‌  
کرم پف صورت و گردن مروارید
کرم پف صورت و گردن مروارید  
کرم‌ مرطوب‌کننده‌ خاویار
کرم‌ مرطوب‌کننده‌ خاویار

 

تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:شفاف کننده, :: 23:11 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم‌ مرطوب‌کننده‌ خاویار

پوست



 موارد مصرف‌: مرطوب‌کننده‌، روشن‌کننده‌،ترمیم کننده سلول های آسیب دیده،
جوان کننده و شاداب کننده پوست و حفظ‌ رطوبت‌ در عمق‌ پوست‌

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ خاویار و برخی ویتامینهای غنی‌شده

 

شماره مجوز بهداشت: 100241012044



نحوه‌ اثربخشی‌: عصاره‌ خاویار حاوی‌ ویتامینهای‌ B12، B6،B2،A،E، D و اسید فولیک‌است‌ که‌ جوان‌ و شاداب‌کننده‌ می‌باشد و سبب‌ مقاومت‌ و انعطاف‌ پذیری‌ پوست‌ می‌شود.از چروک‌ شدن‌ پوست‌ و تبخیر رطوبت‌ از سطح‌ پوست‌ جلوگیری‌ می‌کند، در برابر اشعه‌خورشید از پوست‌ محافظت‌ می‌کند.

طریقه‌ مصرف‌: به عنوان‌ کرم‌ روزانه‌ استعمال‌ می‌شود پس‌ از شستشوی‌ پوست‌ و خشک‌نمودن،‌ کرم‌ را به‌ مقدار لازم‌ روی‌ پوست‌ مالیده‌ و ماساژ دهید تا جذب‌ پوست‌ شود. بهتراست‌ پس‌ از استحمام‌ و خشک‌ نمودن‌، کرم‌ را استعمال‌ نمایید

برخی از امکانات و قابلیتها

مرطوب کننده

جوان کننده و شاداب کننده پوست

سرشار از ویتامین

روشن کننده

ترمیم کننده سلول های آسیب دیده

شماره مجوز بهداشت: 100241012044

خرید


دیگر محصولات فروشگاه
 
صابون‌ روغن‌ مار
صابون‌ روغن‌ مار  
کرم‌ مرطوب‌کننده‌ سه‌ کاره‌
کرم‌ مرطوب‌کننده‌ سه‌ کاره‌  
کرم‌ تقویتی‌ کلاژن‌
کرم‌ تقویتی‌ کلاژن‌  
صابون‌ عسل‌ و مروارید
صابون‌ عسل‌ و مروارید


تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700
پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:کرم مرطوب کننده, :: 23:10 :: نويسنده : مرتضی حسینی

زنانی که دائم دلهره و اضطراب دارند بخوانند

زنانی که دائم دلهره و اضطراب دارند بخوانند

اضطراب احساسی از وحشت است ؛ ترس بی نام و نشان و ناشناخته ای که حواس را پرت می کند و روی ذهن و دل مردم در سنین مختلف تاثیر می گذارد.


اضطراب مجموعه ای از نشانه های جسمانی احساسات و افکار ناخوشایندی است که می تواند به نسبت خفیف باشد و یا به مرز وحشت برسد. اضطراب نشانه از بین رفتن تعادل بیوشیمیایی عصبی است ، تعادلی که برای سلامتی و حال خوش افراد ضرورت دارد.

ویژگی های زنان برخوردار از سلامت روان :

1- متناسب با شان و مقام خود به عنوان زن و نیز موقعیتی که در آن قرار دارد ، رفتارهای مناسب را بر می گزیند.

2- بطور همسان در رشد عاطفی ، اجتماعی و اقتصادی تلاش و نقش خود را در استقلال و امنیت خانواده ایفا می کند.

3- به منظور ایجاد روابط عمیق و دوستانه با دیگران در فعالیت های شخصی و اجتماعی شرکت می کند.

4- در موفقیت و شکست میزان هیجان خود را کنترل کرده و از تعادل خارج نمی شود.

علل روانی اضطراب چیست ؟

از جمله نیازهای اساسی و بنیادی انسان ، رشد ادامه دار زمینه های عقلی ، روانی و جسمانی است. وقتی به هر دلیل این رشد متوقف و یا با اخلال روبرو شود ، ناراحتی جسمانی یا عاطفی ایجاد می گردد که به ناخشنودی و عدم رضایت فرد تبدیل می گردد.

داشتن رابطه با دیگران و تایید شدن از طرف آنها ، یکی از نیازهای اساسی و اولیه انسانهاست.برای پیشگیری از اختلالات روانی به پیدا کردن واتصال به یک شبکه اجتماعی که شامل افرادی باشد که بتوانید با آنها رابطه برقرار کنید ، احتیاج دارید.

از آنجا که احساس صمیمیت و خوشبختی انسان بیشتر به تایید اشخاص بستگی دارد ، خانواده می تواند نقش برجسته ای در تامین این نیاز ایفا کند. در صورت نداشتن یک خانواده سالم ، امکان بروز مشکلات روحی و روانی واحساس عدم امنیت بیشتر می گردد.

داشتن محلی از آن خود فرد ، در نظم بخشیدن به زندگی از اهمیت ویژه برخوردار است.این مکان حتما نباید آپارتمان یا خانه ای شخصی و در ملکیت فرد باشد. منظور جایی است که فرد دمی در آن بیاساید ودر آنجا احساس راحتی کند و مدتی خود را از فشارها و استرس ها دور سازد.

به عنوان یک نیاز اساسی و بنیادی ، هر فعالیتی که فرد را به خود جذب کند، در ایجاد آرامش او موثر خواهد بود. آدمی در هنگام انجام هر کار و فعالیتی که دوست دارد ، سطحی از آرامش و لذت را تجربه می کند.این میتواند حتی شامل هر فعالیت غیر مخرب ، مانند تفریح ، سرگرمی و بویژه ورزش باشد.

یک کار لذت بخش و مورد علاقه ، می تواند یک کار داوطلبانه ، یک بازی و یا هر شکلی از آموزش و یادگیری یک مهارت و یا هنر ، باشد. این فعالیت ها به شما کمک می کند ، اعتماد به نفس و رضایت بیشتری بدست آورید.

عامل دیگری که به حفظ تعادل میان احساس راحتی یا ناراحتی شما کمک می کند ، قرار گرفتن در موقعیت ها و شرایط آشنا و فابل پیش بینی بودن است. هر نوع وضعیت نامعلوم و ناشناس و غیر قابل پیش بینی ، معمولا ایجاد دلهره و اضطراب می کند.

گرچه بخشی از این امر خارج از توانایی فرد و اجتناب ناپذیر است. طبیعی است که هیچکس نمی تواند همه برنامه ها و شرایط زندگی خود را کاملا کنترل شده و با پیش بینی جلو ببرد. بنابراین همه یک مقداری از دلهره و اضطراب را در موقعیت های گوناگون ، تجربه می کنند.


در میان عناصری که به شما کمک می کند تا در موقعیت آرامی قرار بگیرید ، می توان به عوامل تداوم ، تکرار ، نظم و آشنایی اشاره کرد.

تداوم و استمرار یک رابطه و یا شرایط ، یک نیاز اساسی و پایه ای است . تکرار هم می تواند شما را در محدوده امن و راحت قرار دهد و احساس آشنایی با موقعیت ها و یا افراد پیش رو ، آرامش و آسودگی خاطر به همراه دارد.

علائم جسمانی اضطراب:

1- افزایش ضربان قلب

2- بی قراری

3- تحریک پذیری و انفعال

4- تهوع ، اسهال

5- ضعف حافظه و فراموشی

6- بد خوابی

7- کاهش قدرت تمرکز فکر

8- تکرر ادرار و احساس دفع

9- تنفس نامنظم و سریع

10- ترس و نگرانی

11- تعریق

ریزش مو

راه های غلبه بر اضطراب :

1- مشکلات و مسائل خود را تک تک و جداگانه مورد بررسی قرار دهید.

2- موضوع و مسئله ای را که به شما احساس ترس و اضطراب یا گناه می دهد ، در لحظاتی که آرام و به خود مسلط هستید ، انتخاب کنید .

3- برای خود مشخص کنید که این موضوع چگونه شما و یا دیگران را ناراحت و مضطرب می سازد.

4- فکر کنید که آیا سعی کرده اید که این مسئله را نادیده و کم اهمیت بگیرید.

5- مشخص کنید که آیا سعی کرده اید با این موضوع رودر رو بشوید ، یا همیشه از آن فرار کرده اید.

6- مشخص کنید که آیا واقعا می خواهید از ناراحتی شما در ارتباط با این موضوع کاسته شود.

7- به خودتان توضیح دهید که برای روبرو شدن با این موضوع چه کرده اید.

8- توضیح دهید چرا کارو تلاش شما برای رفع این مشکل بی نتیجه بوده است.

9- ببینید در ارتباط با این موضوع حاضر هستید چه تغییراتی بکنید.و برای حل آن چه خطر هایی را بپذیرید.

10- فهرستی از نتایج مثبت و منفی اقدامات احتمالی خود را تهیه کنید.

11- برای حل مشکل ، یک برنامه ریزی کنید.

12- راه حل خود را عملی کنید.

13- از دیگران در باره کارهایی که کرده اید ، راهنمایی و نظرخواهی بکنید.

14- برنامه و اقدامات خود را با توجه به نتایج حاصله ، ارزیابی کنید.

15- اگر درصد موفقیت پایین بود ، راه های دیگری را امتحان کنید.

16- ببینید که برای حل این مشکل خود ، نهایت سعی و تلاش را بکار برده اید.

17- برای حل تک تک مسائل و مشکلات دلهره آور خود این روش را بکار ببرید.

توجه داشته باشید که گاهی به دلیل تنوع و پیچیدگی مشکلات ، رابطه منطقی آنها با احساس اضطراب و نگرانی در هنگام بروز ، قطع می شود ، و همین امر باعث ناشناخته ماندن علت نگرانی فرد و اضطراب مضاعف وی می گردد.

راه های پیشگیری از اضطراب :

1- رژیم غذایی: استفاده از غذاهای متنوع و حاوی انواع مواد لازم به میزان متعادل در حفظ سلامت بدن نقش اساسی دارند، کاهش و حذف مواد محرک مثل کافئین و ... ازغذای روزانه (قهوه و چای و ...)

2- فعالیت بدنی بطور منظم: ورزش منظم ، یکی از مفیدترین و موثرترین راه برای پیشگیری و درمان اضطراب است. پیاده روی تند و سریع به مدت 40 دقیقه در روز ، میزان اضطراب را به میزان زیادی کاهش می دهد. انجام یوگا و تمرکز فکر نیز از بروز اضطراب ، جلوگیری می کند.

3- افزایش اعتماد به نفس

4- اجتماعی بودن و عدم انزوا و گوشه گیری

5- داشتن حمایت اجتماعی و خانوادگی

6- اندیشیدن به زمان حال و زیاد در قید بند گذشته و آینده نبودن.

7- افزایش آگاهی و کسب اطلاعات در مورد شرایط بروز تنش و استرس

8- خندیدن و شاد زیستن

9- در صورت لزوم ، هیجانات و نگرانی های خود را حتما بنویسید و اظهار کنید.

منبع: مجله پزشکی مادر

 

پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, :: 23:10 :: نويسنده : مرتضی حسینی
پيري زودرس پوست در لاغري‌هاي شتاب‌زده

صدف نیوز: تنظيم وزن بدن و كاهش سايز اگرچه از جنبه سلامت جسماني و حتي از لحاظ تقويت اعتمادبه‌نفس فرآيندي شگفت‌آور شمرده مي‌شود ولي زياده‌روي در اين مسئله همواره از بحث‌هايي است كه هشدارهاي زيادي از سوي متخصصان نسبت به آن داده شده است.

 دستيابي به وزن مطلوب در كوتاه‌ترين زمان از برنامه‌هاي رژيمي است كه شايد مورد استقبال افراد زيادي باشد ولي عوارض جدي آن از جمله مشكلات پوستي، از ارزش چنين رژيم‌هاي غذايي كاسته است.
مطالعات گوناگون حاكي از آن است، هنگامي كه بدن به سرعت در حال از دست دادن وزن است، پوست فرصت كافي براي جمع‌ شدن و رسيدن به سايز جديد را ندارد و در نتيجه دچار تغييرات نامطلوبي مي‌شود. محدوديت شديد ميزان كالري دريافتي، سلول‌هاي پوست را در معرض كمبود كالري قرار داده و در نتيجه توليد و تكثير آنها را دچار اختلال مي‌كند بنابراين فرايند نوسازي پوست و ترميم زخم ممكن است تحت تأثير قرار گيرد. اين در حالي است كه كاهش وزن سريع موجب كاهش ميزان آب سلول‌هاي پوست شده و تغييرات پوستي از جمله شل‌شدن، خشكي و زبري پوست را منجر مي‌شود.
علاوه بر اين آويزان شدن پوست بازوها، ران و شكم نيز از عوارضي است كه به دنبال كاهش مايع درون سلولي و از دست دادن آب بدن به‌وجود مي‌آيد و احتمال استفاده از جراحي‌هاي زيبايي براي حذف پوست‌هاي بدفرم را افزايش مي‌دهد. خاصيت كشساني پوست عاملي مهم در شاداب و شفاف به نظر رسيدن پوست بوده كه پس از افت شديد كالري بدن و از دست دادن آب، بشدت تحت‌تأثير قرار گرفته و بخصوص پوست صورت را دچار چين و چروك مي‌كند

پوست

چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : مرتضی حسینی

علل ریزش مو

ریزش مو علل متعددی دارد . وقتی ریزش مو به صورت ناگهانی شروع می شود . علت ممکن است بیماری ، رژیم ، داروها ، یا تولد بچه باشد . اگر ریزش مو به صورت تدریجی است ، و سال به سال بدتر از سال قبل می شود ، فرد ممکن است ریزش موی ارثی داشته باشد . برخی روش های آرایش مو هم می توانند باعث ریزش موی قابل توجه شوند . در ادامه به طور خلاصه دلایل مختلف ریزش مو بیان می شود

اختلالات مو
- ریزش موی ارثی ( نازک شدن تدریجی مو ها ): همچنین به آن ریزش موی آندروژنتیک هم می گویند . این در واقع شایع ترین علت ریزش مو است. وقتی یک مرد مبتلا به ریزش موی ارثی است خط جلویی موها به سمت عقت پس روی می کند ، همچنین موها از وسط سر نیز کاهش می یابند .
- از طرف دیگر در این نوع ریزش مو در خانمها خط رویش موها در بالای پیشانی حفظ می شود، اما تراکم موها در بالای سر به تدریج کاهش می یابد . موهای جلوی سر نسبت به موهای پشت سر خیلی کم تراکم تر می باشند .
- به ندرت ممکن است ریزش موی الگوی مردانه در خانم ها و یا بالعکس ریزش موی الگوی زنانه در آقایان دیده شود .
- در آمریکا بیش از 80 میلیون نفر زن و مرد مبتلا به ریزش موی ارثی هستند . در واقع در این نوع ریزش مو ریزش روزانه موها طبیعی است اما موها به تدریج، به خصوص در جلوی سر نازک شده و از بین می روند .
- کچلی منطقه ای : این یک بیماری خود ایمنی است که منجر به ریزش مو در سر، صورت و یا در دیگر نقاط بدن می شود . در هر سنی می تواند ایجاد شود . ریزش موها به صورت سکه ای یا منطقه ای است . در نوع پیش رفته آن تمامی موهای سر و صورت از بین می روند .

بیماری ها
- بیماری داخلی زمینه ای : در حدود سی بیماری داخلی مختلف، ریزش مو یک علامت هشدار دهنده است . وقتی بیماری زمینه ای نباشد ریزش مو نیز کنترل می شود . دو بیماری شایعی که بیشتر از همه باعث ریزش مو می شود : 1- کم کاری تیروئید و 2- کم خونی می باشد . این ریزش مو در حقیقت ریزش موی واکنشی و خود بخود محدود شونده است . چند ماه بعد از بیماری اولیه ریزش مو به طورناگهانی آغاز شده و موها به ویژه در ناحیه گیج گاه کاهش می یابد .
- درمان برخی سرطان ها : به دنبال درمان برخی سرطان ها ریزش مو ایجاد می شود . رادیو تراپی و شیمی درمانی منجر به ریزش مو می شوند . اغلب موارد به دنبال اتمام درمان سرطان موها به حالت نرمال بر می گردند .
- عفونت های قارچی سر : در بچه ها شایع است . ریزش مو توأم با پوسته ریزی و خارش سر به صورت موضعی می باشد . مسری است ، به راحتی قابل درمان است .
- کندن موها : یک نوع وسواس اجباری است . برخی از افراد با اراده موهای خود را می کنند . با اینکه فرد نسبت به این موضوع آگاهی دارد اما یک حالت وسواس و اجبار گونه در وی وجود داشته و منجر به ادامه کار می شود . این افراد ممکن است موهای سر ، ابرو و یا مژه های خود را بکنند . این بیماری از نوزادان 18 ماهه تا افراد مسن مشاهده شده است .

استرس و هورمون ها
- استرس های فیزیکی : ریزش موی قابل توجه به دنبال جراحی ، تب بالا ، عفونت شدید ، و حتی یک آنفولانزای شدید می تواند باشد .
- تغییرات هورمونی : تغییرات قابل توجه در سطح هورمون ها به ویژه در زنان می تواند موجب ریزش مو شود . ریزش مو در زمان یائسگی و همچنین به دنبال تولد بچه به خاطر پایین افتادن سطح استروژن خون شایع است . وقتی ریزش مو به علت پایین افتادن استروژن خون باشد این موقتی است و موها مجدداً به حالت اول برخواهند گشت . یک خانم در سن 40 سالگی یا بالاتر نباید انتظار داشته باشد موهایش به اندازه سنین 20 سالگی رشد کنند .

رژیم غذایی
- کم کردن وزن : حتی اگر کم کردن وزن زیر نظر پزشک باشد سه تا 6 ماه بعد از کم کردن 6 کیلو وزن ریزش مو اتفاق می افتد . ریزش مو به دنیال کاهش وزن شایع است والبته دوباره به حالت نرمال برمی گردد .
- مصرف بیش از اندازه ویتامین ها : مصرف بیش از اندازه ویتامین A که معمولاً در مکمل های ویتامینی یافت می شود منجر به ریزش مو می شود . بعد از قطع و نرمال شدن ویتامین A بدن مو ها به حالت نرمال بر می گردند .
- کم مصرف کردن پروتئین : وقتی بدن پروتئین کافی دریافت نکند در مصرف پروتئین خود صرفه جویی کرده و سهمیه موها را قطع می کند . دو تا سه ماه بعد از کم شدن پروتئین بدن موها ریزش می کنند . با مصرف کافی پروتئین می توان جلوی این مشکل را گرفت . گوشت ،تخم مرغ و ماهیها منابع خوب پروتئین هستند . گیاهخواران می توانند پروتئین خود را با افزودن آجیل گیاهان دانه دار و عدس به رژیم غذایی خود به دست آورند .
- کم مصرف کردن آهن : مصرف کم آهن منجر به ریزش مو می شود . این مسئله به خصوص در مورد خانم ها صادق است . منابع غذایی آهن برای گیاهخواران عبارتند از : دانه سویا ، تخم کدو ، عدس ، اسفناج . منابع غذایی حیوانی آهن عبارتند از گوشت ، حلزون و صدف خوراکی .
- اختلالات خوردن : برخی از بیماری ها که خود را با اختلال خوردن غذا نشان می دهند مثل بی اشتهایی عصبی منجر به ریزش مو می شوند .

داروها
- داروهایی که بیشتر از همه منجر به ریزش موئ می شوند عبارتند از : رقیق کننده های خون مثل آسپرین ، دوز بالای ویتامین A داروهایی که برای درمان آرتریت ، افسردگی ، نقرس ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی مصرف می شوند .
- قرص های جلوگیری از بارداری : در برخی از زنان قطع و یا مصرف قرص های جلوگیری از بارداری منجر به ریزش مو می شود. این به خصوص در زنانی که زمینه ارثی ریزش مو دارند اتفاق می افتد .

آرایش مو ها
- مواد آرایشی موها : استفاده مکرر از مواد دکلره و مواد فر دائمی منجر به ریزش مو می شود . استفاده بیش از اندازه و نامناسب از رنگ مو ، ژل ، و اسپری های نگهدارنده مو منجر به ریزش مو می شوند . در واقع اینها منجر به شکستن و ریختن موها می شوند . متخصصین مو توصیه می کنند که مصرف مواد آرایشی مو محدود شود .
- سشوار ، اتوی مو و وسایل مشابه : استفاده مکرر از سشوار و اتوی مو منجر به ریزش مو می شود . گرمای ناشی از سشوار و اتوی مو آب درون ساقه مو را تخلیه کرده و موها را مستعد شکستن و آسیب دیدن می کند . اگر اجازه بدهیم که موها در معرض هوا خشک شده و سپس آنها را مدل داده و آرایش کنیم این ریسک کاهش می یابد . استفاده از اتوی مو نیز باید بسیار کم باشد .
- کلیپس ، کش مو و سنجاق مو : اگر از این وسایل به صورت سفت و محکم برای نگهداشتن موها استفاده شوند ، موها آسیب می بیند . اگر سنجاق مو انتخاب می کنید بهتر است انواعی که نرم تر بوده و نوک آنها تیز نباشد انتخاب کنید . کلیپس مو نیز باید یک بالشتک از جنس لاستیک در تماس با موها داشته باشد . بهتر است از این وسایل به صورت سفت و محکم برای بستن موها استفاده نشود .
- بافت موی آفریقایی : در این نوع آرایش موها در اثر فشار بیش از حدی که به ریشه های مو وارد می شود موها دچار ریزش می شوند و حتی این ریزش ممکن است دائمی باشد .
- شامپو زدن و برس زدن بیش از اندازه موها : شامپو زدن بیش از اندازه و یا برس زدن بیش از اندازه منجر به آسیب دیدن موها می شود . به خصوص اگر این کارها را با وسواس و محکم انجام دهیم مو ها بیشتر آسیب می بینند . در این افراد موها نازک و تیره و شکننده هستند . بهتر است موهای خیس شانه نشوند. حوله را بر روی موها نکشید . حوله را به دور سر خود بپیچید تا موها به آرامی خشک شوند . موهای خیس در معرض آسیب بیشتری هستند .

متخصص پوست و مو می تواند به شما در یافتن علل ریزش مو کمک کند
متخصص پوست با پرسش هایی و همچنین با معاینه موها علل ریزش موی شما را ریشه یابی می کند . متخصص پوست درباره سابقه بیماری های قبلی ، داروهای مصرف شده قبلی ، رژیم غذایی و سابقه فامیلی سؤال می کند . متخصص پوست همچنین موهای شما را معاینه می کند . هنگام معاینه ممکن است لازم باشد چند عدد از موهای شما کشیده شود . گاهی یک آزمایش خون هم لازم می شود . همچنین متخصص پوست به میزان چربی سر ، شوره و خارش سر توجه می کند . وقتی به علت ریزش مو به مطب متخصص پوست مراجعه نموده اید یادتان باشد یک راه حل سریع و فوری وجود ندارد . با صبرو حوصله مشکل شما حل می شود

ریزش مو

چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:علل ریزش مو, :: 11:2 :: نويسنده : مرتضی حسینی

صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌

پوست

 

(ضدجوش‌، ضدچروک‌،جوان کننده،شفاف کننده،پاکسازی پوست از سموم همراه‌ با ویتامین‌ E)

 


برخی از امکانات و قابلیتها:

حاوی عصاره قهوه

ضد جوش

ضد چروک

پاک کننده سلولهای مرده

حاوی ویتامین E,BHA

کاهش خارش های پوستی

شماره مجوز بهداشتی : 23837/ب ن 1 /87

 

عصاره‌ قهوه‌ این‌ محصول‌ به‌ شستشو و پاک‌ کردن‌ سلولهای‌ مرده‌ و مسموم‌ پوست‌ می‌انجامد و موجب‌ رویش‌ پوست‌ نو می شود، عصاره‌های‌ گیاهی‌ دیگر که‌ در این‌ صابون ‌به‌ کار گرفته‌ شده‌اند به‌ رطوبت‌ رسانی‌ پوست‌ و نیز کاهش‌ خارشهای‌ پوستی‌ و همچنین‌جلوگیری‌ از گسترش‌ باکتریها و چین‌ و چروک‌ صورت‌ می‌شود وجود ویتامین‌ E وBHA در تولید سریع‌ سلولهای‌ پوستی‌ موثر بوده‌ و پوست‌ را روشن‌ می‌نماید و ضمناً مانع‌ از آسیب‌دیدگی‌ و سوختگی‌ در برابر عوامل‌ محیطی‌ می‌گردد.استفاده مرتب از این صابون از بسیاری از مشکلات پوستی شما جلوگیری می کند و پوستی زیبا و شاداب به شما هدیه می دهد.

پوست

خرید


دیگر محصولات فروشگاه
 
صابون‌ عسل‌ و مروارید
صابون‌ عسل‌ و مروارید  
صابون‌ ستاره‌ دریایی‌
صابون‌ ستاره‌ دریایی‌  
کرم سفید کننده و ضد لک
کرم سفید کننده و ضد لک  
ژل‌ لاغری‌
ژل‌ لاغری‌

تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700
دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:روشن کننده پوست, :: 22:18 :: نويسنده : مرتضی حسینی

صابون‌ ستاره‌ دریایی‌


  جوش صورت

موارد مصرف‌: روشن‌کننده‌، ضدجوش‌ و خوشبوکننده‌ پوست‌

شماره مجوز بهداشتی : 107711012002

مواد تشکیل‌ دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ ستاره‌ دریایی‌ و دیگر آبزیان‌ دریایی‌، AHA (آنتی‌ هیدروکسی‌ اسید)، ویتامین‌ A و ویتامین‌ E

 

نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ صابون‌ جوشهای‌ پوستی را از بین‌ می‌برد و پوست‌ را خوشبو و جوان‌ می‌کند در حقیقت‌ باعث‌ روشن‌ شدن‌ پوست‌ می‌شود، صابون‌ ضد آکنه‌ می‌باشد.AHA باعث‌ از بین‌ رفتن‌ لایه‌ فوقانی‌ و مرده‌ پوست‌ و تشکیل‌ یک‌ لایه‌ جدید صاف‌ و یکرنگ‌ می‌شود. ویتامین‌ E به‌ آن‌ نرمی‌ و لطافت‌ می‌بخشد. ویتامین‌ A از التهابات‌ و آسیبهای‌ ناشی‌ ازAHA جلوگیری‌ میکند. مناسب‌ برای‌ انواع‌ پوستها می‌باشد.

 

طریقه‌ مصرف‌: صابون‌ را به‌ صورت‌ و بدن‌ مرطوب‌ بمالید. حدود یک‌ دقیقه‌ بر روی‌ صورت‌ و چهار دقیقه‌ بروی‌ بدن‌ ماساژ دهید تا جذب‌ شود، سپس‌آبکشی‌ نمایید. معمولاً صبح‌ یکبار و شب‌ هم‌ یکبار استعمال‌ نمایید.

  جوش صورت

هشدار:

در طول مصرف و تا 2 هفته بعد از قطع مصرف از ضد آفتاب استفاده شود.

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

حاوی عصاره ستاره دریایی

حاوی چیتوسان

حاوی AHA

حاوی ویتامین A,E

از بین برنده جوش

روشن کننده

خوشبو کننده پوست

شماره مجوز بهداشتی : 107711012002

جوش صورت

دیگر محصولات فروشگاه

 
صابون‌ ضد لک کوسه‌ ماهی‌
صابون‌ ضد لک کوسه‌ ماهی‌  
کرم‌ ضد چروک‌ و روشن‌کننده‌
کرم‌ ضد چروک‌ و روشن‌کننده‌  
صابون‌ روغن‌ مار
صابون‌ روغن‌ مار  
 صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌
صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌


تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266
09358848800
09358849700
دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:رفع جوش صورت, :: 22:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

اطلاعاتتان را درباره ریزش مو محک بزنید


سلامت نیوز: حرف و حدیث های زیادی درمورد ریزش مو وجود دارد که حتما شنیده اید: ریزش مو ارثی است، به دلیل اختلال های هورمونی است، در مردان بیش از زنان شیوع دارد و... به سوالات زیر پاسخ دهید تا اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل و اصلاح کنید.

حرف و حدیث های زیادی درمورد ریزش مو وجود دارد که حتما شنیده اید: ریزش مو ارثی است، به دلیل اختلال های هورمونی است، در مردان بیش از زنان شیوع دارد و... به سوالات زیر پاسخ دهید تا اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل و اصلاح کنید.

پرسش ها

1. ریزش مو ارثی است؟

الف. درست        ب. غلط

2. مصرف برخی داروها باعث ریزش مو می شود؟

الف. درست        ب. غلط

3. ریزش مو به معنی افزایش فشارخون است؟

الف. درست        ب. غلط

4. سوءتغذیه، عامل ریزش مو است؟

الف. درست        ب. غلط

5. کاشت مو، مخصوص مردان است؟

الف. درست        ب. غلط

6. کوتاه کردن مو، رشد آن را سریع تر می کند؟

الف. درست        ب. غلط

7. استعمال دخانیات باعث ریزش مو می شود؟

الف. درست        ب. غلط

8. ریزش مو نشانه اختلال های هورمونی است؟

الف. درست        ب. غلط

9. موی پیوندی ریزش ندارد؟

الف. درست        ب. غلط

10. استرس، ریزش مو را تشدید می کند؟

الف. درست        ب. غلط

11. احتمال ریزش مو در هر سنی وجود دارد؟

الف. درست        ب. غلط

12. ریزش مو در مردان و زنان یکسان است؟

الف. درست        ب. غلط

13. ریزش مو غیرقابل برگشت است؟

الف. درست        ب. غلط

14. برخی از داروهای ضدبارداری باعث ریزش مو می شوند؟

الف. درست        ب. غلط

پاسخ ها

1. درست است. ریزش مو هم در زنان هم در مردان می تواند ارثی باشد. در موارد بسیار نادر، بیماری های مادرزادی یا نقص در شکل گیری مو از دوران کودکی عامل بروز آن است. شایع ترین دلیل ریزش مو، ریزش موی آندروژنیک یا AAG است که در آن ارث و هورمون همراه با هم هستند. AAG عامل دوسوم ریزش های مو در مردان است و می تواند از 18 سالگی فرد را درگیر و به مرور پیشرفت کند. در زنان، ریزش مو معمولا در زمان هایی بیشتر دیده می شود که دچار اختلال های شدید هورمونی می شوند مانند بارداری یا یائسگی. البته خانم ها هرگز دچار طاسی نخواهند شد زیرا هورمون های زنانه در مقابل هورمون های مردانه قرار می گیرند. نباید ریزش مو را فقط به ارث نسبت داد و به آن بی توجهی کرد. گاهی عفونت های پوستی، شوک های روانی یا درمان یها دارویی عامل ریزش مو هستند. دلایل و اشکال ریزش مو بسیار متفاوت است. ریزش 100-50 عدد تار مو در روز طبیعی است اما اگر دچار یزش بیش از این مقدار شدید لازم است حتما با پزشک مشورت کنید.

2. درست است. داروهای ضدانعقاد خون، ضدالتهاب ها، داروهایی که برای درمان های هورمونی تجویز می شود و... گاهی عامل ریزش مو هستند. البته عوارض دارو در هر شخص متفاوت است و به میزان حساسیت بدنی فرد بستگی دارد. در شرایطی که ریزش مو به دلیل مصرف دارو باشد، پزشک مکمل تجویز می کند تا جلوی ریزش را بگیرد.

3. هم درست است هم اشتباه. سلامت مو نشانه سلامت جسم و ارگانیسم است. وقتی جسم دچار بیماری می شود، آثار آن بر مو نمایان خواهد شد. با این حال تاکنون مشخص نشده که رابطه ای میان بالابردن فشارخون و ریزش مو وجود دارد. براساس نتایج تحقیقی که در سال 2007 انجام شد. ریزش مو و افزایش فشار خون معمولا با هم همراهند اما دلیل ارتباط آنها مشخص نیست.



4. درست است. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی، سلامت مو را به خطر می اندازد. تغذیه نامناسب می تواند باعث نازک و سست شدن موها شود و ریزش آنها را به دنبال داشته باش، البته این نوع ریزش معمولا موقتی و فقط هشداری است که نشان می دهد بدن دچار کمبود شده است. آهن، منیزیم، ویتامین های گروه B، ویتامین E و کلسیم نقش مهمی در این میان دارند. البته در صورتی که دچار ریزش مو شدید، قبل از مصرف هر نوع مکملی ابتدا با پزشکان مشورت کنید. بعد از آزمایش خون، پزشک به شما خواهد گفت چه نوع مواد غذایی ای را بیشتر مصرفکنید و در صورت لزوم مکمل دارویی برایتان تجویز خواهد کرد.

5. اشتباه است. ریزش مو در مردان شایع تر است. به همین دلیل در سرانه ها بیشتر کاشت مو برای مردان تبلیغ می شود ولی خانم ها هم می توانند این کار را انجام دهند.

6. اشتباه است. در گذشته چنین اعتقادی وجود داشت اما این موضوع صحت ندارد زیرا از نظر علمی به اثبات نرسیده است. کوتاه کردن مو خوب است و باعث می شود بخش های آسیب دیده مو جدا شود ولی کوتاه کردن اثری در رشد نمی گذارد زیرا ساقه، کاملا مرده است.

7. درست است. پوست سر از عروق ریز خونی تشکیل شده است و استعمال دخانیات می تواند این عروق را تخریب کند. در افراد سیگاری، خون به اندازه کافی در عروق جریان ندارد در نتیجه فولیکول های مو به خوبی تغذیه نمی شوند و می ریزند. این موضوع به خصوص اگر فرد سیگاری ذاتا موهای نازکی داشته باشد یا دچار مشکل های عروقی باشد، بیشتر خواهد بود. در سال 2007 تحقیقی که در آسیا انجام شد، رابطه بین ریزش مو و سیگار را نشان داد. بهترین راه برای پیشگیری از ریزش مو در این حالت، ترک سیگار است.

8. تا حدی درست است. اختلال های هورمونی همیشه باعث ریزش مو نمی شوند ولی شایع ترین دلیل آن هستند. برخی مبتلایان به بیماری های تیروییدی نیز دچار اختلال هورمونی نو به دنبال آن ریزش شدید مو می شوند. مصرف قرص های ضدبارداری کنترل نشده ودرمان های هورمونی نیز می تواند باعث ریزش مو شود. اختلال های هورمونی در دوران بارداری و یائسگی نیز از دلایل ریزش موی شدید است.

9. درست است. قبل از آنکه فردی تصمیم بگیرد عمل کاشت مو انجام دهد، بهتر است به کمک انواع لوسیون یا درمان های پیشنهادی از ریزش مو جلوگیری کند اما درصورتی که دلیل ریزش آندروژنتیک باشد، گاهی جراحی تنها راه موجود است بعد از جراحی کاشت مو، موها نمی ریزند.



10. درست است. وقتی استرس داریم، میزان تولید آندروژن افزایش می یابد. در نتیجه عمر موها کوتاه و ریزش شدید می شود. گاهی 2 تا 4 ماه بعد از مسایل استرس زا مانند مرگ نزدیکان، تصادف های شدید، شوک روحی، دوری از عزیزان، سقط جنین و بیماری هایی با تب بالای 5/39 درجه سانتی گراد، ریزش مو بیشتر می شود. در این شرایط درمان اصلی برطرف کردن استرس و عامل آن است.

11. درست است. احتمال ریزش مو از کودکی تا 120 سالگی وجود دارد. ریزش مو دلیل شرایط فیزیکی، ژنتیکی یا مسایلی است که در طول زندگی پیش می آید. در زنان ریزش مو معمولا بعد از زایمان یا در دوران یائسگی بیشتر اتفاق می افتد و 2 تا 3 سال بعد از آن از شدت آن کم می شود. در مردان، سرعت ریزش مو بالاست و ممکن است طی 3 سال، فرد کاملا طاس شود، گاهی نیز ده ها سال طول می کشد تا موها بریزند اما در بیشتر مردان ریزش مو از 40-35 سالگی شروع می شود و به ندرت از 20 سالگی نیز دیده می شود.

12. اشتباه است. گرچه هم زنان و هم مردان ممکن است دچار ریزش شوند اما شکل ریزش در آنها یکسان نیست. ریزش مو در مردان مختص جلوی سر و کناره هاست درحالی که در زنان پراکنده است. البته برخی از انواع ریزش مو نیز به جنسیت ربطی ندارد. مثلا ریزش مو در اثر التهاب، عفونت یا ضعیف شدن سیستم ایمنی یا شوک های روانی، ربطی به جنسیت ندارد.

13. اشتباه است. تمام ریزش ها غیرقابل برگشت نیست. ریزش موها می توانند برگشت پذیر و برگشت ناپذیر باشند. در موارد برگشت ناپذیر، ریشه مو تخریب می شود. در این موارد شاید به کمک دارو درمانی بتوان میزان و شدت ریزش را کند کرد ولی امکان قطع ریزش و رشد مجدد آن وجود ندارد. در موارد برگشت پذیر، فولیکول مو آسیب دیده ولی تخریب نشده است پس امکان رشد مجدد موها وجود دارد. ریزش موی آندروژنتیک از این قاعده پیروی نمی کند و یک استثناست.

14. درست است. اگر خانمی قرص ضدبارداری را به درستی مصرف نکند، در سیکل هورمونی او اختلال به وجود می آید و باعث ریزش مو می شود. ریشه موها در برابر اختلال های هورمونی بسیار حساس هستند. البته این موضوع گذراست و با تنظیم مجدد ترشح هورمون ها، ریزش مو قطع خواهد شد.

منبع: هفته نامه سلامت

 
یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 15:15 :: نويسنده : مرتضی حسینی

تاثير چشمگير آب، سبزي و ميوه‌هاي تازه در درمان عوارض پوستي


سلامت نيوز: تاثير چشمگير آب، سبزي و ميوه‌هاي تازه در درمان عوارض پوستي استفاده از آب، سبزي و ميوه‌هاي تازه در درمان انواع عوارض پوستي و اقسام جوش تاثير چشمگيري دارد.

دكتر داوود دستي، متخصص پوست در گفت‌وگو با ايسكانيوز در خصوص انواع جوش و راه‌هاي درمان آن مي‌گويد: براي مداواي هر نوع جوش راهي متناوب وجود دارد.
پيش از درمان بايد نوع جوش و انگيزه بروز آن را بررسي كرد و بعد در پي از بين بردنش اقدام كرد.

وي مي‌گويد: جوش‌هاي سرسياه، دانه‌هاي سرسياه و سرسفيد، كورك و ديگر انواع جوش، هر يك به دليلي خاص بروز مي‌كند و نوع درمانش با يكديگر تفاوت دارد.
وي افزود: پوست، حساس و آسيب‌پذير است و عوامل دروني و بيروني، بسيار زود بر روي آن اثر مي‌گذارد به همين دليل است كه به محض احساس بيماري، پوست حال بيمار گونه‌اي مي‌يابد و كدر و پريده رنگ مي‌شود.

وي در خصوص آكنه افزود: اين قبيل جوش‌ها بيشتر در دوران بلوغ ظاهر مي‌شوند و ممكن است در سراسر دوران جواني وجود داشته باشد اما تا سن ۲۵ و حداكثر ۳۰ سالگي خود به خود از بين مي‌رود.

اين نوع جوش‌ها در پيشاني، بيني، چانه، سينه، پشت و گاهي قسمت فوقاني بازو ديده مي‌شود.

دستي در خصوص درمان جوش مي‌گويد: كساني كه پوست جوش زايي دارند بايد از مصرف زياد مواد قندي و چرب خودداري كنند.

ويتامين‌هاي E و C و B و A در درمان جوش تاثير فراواني دارد.

● وي معتقد است براي كاهش جوش بايد به نكات زير توجه كرد:

۱- هرگز جوش صورت را با ناخن تحريك نكنيد، قشري كه روي جوش را پوشانده، محافظ پوست است و از نفوذ آلودگي‌ها جلوگيري مي‌كند اما اگر از بين برود آلودگي به درون آن نفوذ مي‌كند و جوش عفوني مي‌شود و حتي پس از بهبودي نيز جاي جوش روي پوست باقي مي‌ماند.

۲- براي مبارزه با جوش بايد چربي پوست را از بين برد، زيرا چربي زياد پوست، جوش را به وجود مي‌آورد. اگر پوست چرب و جوش زايي داريد، بيش از روزي يكبار پوستتان را بشوييد.

وي معتقد است اگر مي‌خواهيد جوش نداشته باشيد از آجيل، انواع سس‌ها، ادويه‌ها، غذاهاي سرخ شده، چربي‌هاي حيواني، شكلات، بستني، نوشابه‌هاي گازدار، پنيرهاي چرب، قهوه و و غيره تا آن جايي كه امكان دارد دوري كنيد.

منبع: ايسكانيوز

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

معجزه جوش‌شيرين براي پوست


سلامت نيوز: نخستين چيزي كه با شنيدن كلمه جوش شيرين به ذهن شما مي‌آيد ماده‌اي است كه در شيريني‌پزي از آن استفاده مي‌كنند اما اين ماده مي‌تواند يك ماده زيبا‌كننده فوق‌العاده نيز باشد.

جوش‌شيرين از آن دسته موادي است كه از روزگارهاي‌ گذشته كاربرد‌هاي فراواني هم در آشپزي، هم به‌عنوان يك ماده درماني و حتي به‌عنوان يك ماده تميز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانيد جوش شيرين مي‌تواند يك زيبا‌كننده پوست و مو نيز باشد. در واقع جوش شيرين اين ماده همه‌كاره و طبيعي كه از كربنات سديم ساخته شده است و استفاده‌هاي فراواني دارد، از پخت نان و كيك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تميزكردن خانه و حتي زيبايي!

فقط كافي است كمي جوش‌شيرين در منزل داشته باشيد تا بتوانيد خيلي از محصولات زيبايي را به راحتي در منزل تهيه كنيد.

 يك حمام آرام‌بخش زيبا كننده

براي داشتن اين حمام لطيف و آرام‌بخش، احتياج به 4 قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين، حدود 6 قاشق غذاخوري عسل روان، 2 ليوان شير، 16 قاشق سوپ‌خوري نمك و 3 قاشق غذاخوري روغن بچه داريد.در يك ظرف بزرگ جوش شيرين، عسل، شير و نمك را مخلوط كنيد و به‌خوبي هم بزنيد. مخلوط را در وان آب گرم بريزيد و سپس روغن بچه را اضافه كنيد. براي هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هاي‌تان كمك بگيريد و بعد قدم در اين حمام تسكين‌دهنده و آرام‌بخش بگذاريد. اين حمام براي نرم و صاف كردن پوست مفيد است.

 پاهاي‌تان را زيبا كنيد

اگر روي پاشنه‌پاهاي‌تان پينه بسته يا خيلي زبر و خشن شده است و اين وضعيت آزارتان مي‌دهد، جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد و سپس با اين مخلوط چسبي شكل زبري‌هاي پاشنه را نرم و صاف كنيد.

اگر هم پاهاي‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را با يك ليتر آب گرم مخلوط كنيد و سپس پاها را حدود 10دقيقه در آن بگذاريد،  با اين كار خارش پاها آرام مي‌گيرد.

علاوه بر اين‌ها شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين خستگي ‌پاها را نيز از بين ببريد، كافي‌است 3‌قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك لگن آب گرم حل كنيد و سپس پاهاي خسته‌تان را درون آن بگذاريد تا حسابي خستگي از پاهاي‌تان بيرون رود.

خمير دندان سفيدكننده بسازيد

شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين يك خميردندان خانگي بسازيد. اول بايد 3 قسمت جوش‌شيرين را با يك قسمت نمك مخلوط كنيد بعد به آن 3 قاشق چاي‌خوري گليسيرين اضافه كنيد و براي خوشبو شدن نيز 10 تا 20 قطره از يك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچين يا...) به آن بيفزاييد. سپس به مقدار كافي آب به آن اضافه كنيد تا كاملا حالت خميري شكل پيدا كند. شما مي‌توانيد اين خمير دندان را در بطري كوچك نگهداري كنيد. از آن جا كه جوش شيرين يك سفيد‌كننده دندان طبيعي است اين خمير دندان حسابي دندان‌ها را سفيد مي‌كند و از پوسيدگي آن‌ها نيز جلوگيري مي‌كند، اگر هم فرصت نداريد مي‌توانيد براي سفيد‌تر شدن دندان‌هاي‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شيرين فرو بريد سپس با آن دندان‌هاي‌تان را مسواك بزيند. همچنين مي‌توانيد روي خميردندان اندكي جوش شيرين بپاشيد و سپس دندان‌ها را مسواك بزنيد. براي خوشبو كردن دهان نيز مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري جوش‌شيرين را در نصف ليوان جوش‌شيرين حل كنيد و در دهان غرغره كنيد، راه ديگر نيز اين است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شيرين فرو بريد و سپس آن را بجويد.

 براي نرم كردن آرنج

بعضي اوقات پوست آرنج يا زانو به دلايل مختلف زمخت و زبر مي‌شود و اين حالت به‌خصوص براي خانم‌ها بسيار آزاردهنده است اما يك راه‌حل آسان و كم خرج براي اين حالت وجود دارد. شما بايد اول مقداري جوش‌شيرين را با مقدار خيلي كمي آب مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي شكل پيدا كند، حالا اين مخلوط چسبي را به زانو يا آرنج بماليد تا پوست زبر و خشن نرم شود.

 براي درمان آكنه

براي درمان بيماري‌هاي شايع پوستي مثل آكنه، مصرف موضعي جوش‌شيرين مي‌تواند موثر باشد. جوش شيرين سلول‌هاي مرده پوست را از بين مي‌برد و اسيدمازاد در بدن را خنثي مي‌كند و به‌ويژه براي درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستي به‌وجود مي‌آيد مفيد است.

 كمي جوش شيرين مخلوط شده با آب را روي آكنه بماليد تا پوست مرده از بين برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شيرين با خنثي كردن اسيد در بدن مانع عفونت‌هاي باكتريايي در پياز مو مي‌شود و در نتيجه از بروز آكنه پيش‌گيري مي‌كند.

ژل اصلاح براي آقايان

بعضي از آقايان به دليل پوست حساسي كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌هاي پوستي مي‌شوند اما يك راه‌حل خوب براي اين افراد اين است، يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك فنجان آب حل كنند و از اين محلول براي التيام پوست بعد از اصلاح يا حتي قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش مي‌شويد، مي‌توانيد يك پارچه مرطوب نخي را به كمي جوش‌شيرين آغشته كنيد و روي محل سوزش بگذاريد.

 معجزه جوش‌شيرين براي موها

اگر در تميزي موهاي‌تان وسواس داريد: يك قاشق چاي‌خوري جوش شيرين را به بطري شامپوي‌تان اضافه كنيد و طبق معمول موهاي‌تان را شامپو كنيد و سپس با آب، اين تركيب جوش شيرين و شامپو را بشوييد. اين كار تمام آلودگي‌ها و مواد حالت‌دهنده‌اي را كه روي موهاي شما وجود دارد به‌خوبي پاك مي‌كند و حالت‌پذيري موها را بهبود مي‌بخشد.

اگر خيلي عجله داريد: اگر موهاي خيلي چربي داريد و به‌دليلي فرصت شست‌وشوي آن‌ها را نداريد و خيلي عجله داريد، مي‌توانيد از جوش شيرين به‌عنوان شامپوي خشك استفاده كنيد به اين طريق كه مقداري از آن را روي موها بپاشيد و سپس موها را شانه كنيد و سپس با يك سشوار موها را پف دهيد.

اگر عادت داريد مرتب به استخر برويد: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ مي‌كند. براي شست‌وشوي كلر از روي موها، نصف قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در كمتر از نصف ليتر آب حل كنيد و موهاي‌تان را با آن آبكشي كنيد.

براي تميزي شانه و برس‌ها: معمولا اسپري‌ها يا روغن‌هاي مو روي شانه و برس‌ها مي‌نشينند و به مرور آن‌ها را آلوده مي‌كنند، براي پاك‌كردن اين مواد از روي شانه و برس‌ها در يك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوري جوش شيرين و 3 قاشق غذاخوري ماده ضدعفوني‌كننده اضافه شده خيس كنيد.

منبع: برترينها

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

جوش‌هاي سر سياه


سلامت نيوز : جوش‌هاي سرسياه، جوش‌هاي معمولي سربسته‌اي هستند كه به علت تنگي منافذ پوست به بيرون تخليه نمي‌شوند. اين جوش‌ها به دليل تجمع چربي به وجود آمده و در مردان شايع‌تر هستند.

با شروع بلوغ علاوه بر تغييرات جسمي، تغييرات زيادي در پوست نوجوانان ايجاد مي‌شود. يكي از اين تغييرات پوستي، وجود منافذ پوستي بيش از حد باز است. اين منافذ آزاردهنده، قبل از رسيدن به سن بلوغ، در دختران و پسران به يك اندازه است. اگر اين منافذ با هم اختلافي داشته باشند به دلايل ژنتيكي است.
 
اما بعد از بلوغ و بعد از ترشح هورمون‌ها، مخصوصا هورمون آندروژن فعاليت بيشتري پيدا كرده و روي غدد چربي تاثير مستقيم گذاشته و اين غدد بزرگ و ترشح آنها بيشتر مي‌شود. در مردان بعد از بلوغ، ترشح اين هورمون بيشتر از زنان است. به همين دليل مردان پوست چرب‌تري دارند.
 
غير از هورمون آندروژن كه مهم‌ترين عامل موثر در غدد چربي است، عوامل ژنتيكي موثرند. بعد از 30 تا 35 سالگي به طور طبيعي با كاهش فعاليت هورمون‌ها، از شدت تعريق و توليد چربي كاسته شده و اين منافذ خود به خود كوچك‌تر مي‌شوند.
 
بسته شدن منافذ:
منافذ پوستي حالتي طبيعي براي پوست است، اما بزرگ يا كوچك بودن آنها بسته به عوامل هورموني و استعداد ژنتيكي است.
انسداد اين منافذ پوستي باعث مي‌شود تا چربي بيش از حد خارج نشده و ترشحات در زير پوست باقي بمانند و ايجاد عفونت كرده يا جوش‌هاي چركي را به وجود آورند.
استفاده از مواد آرايشي و بهداشتي و كرم‌ها بدون مشورت با پزشك براي پنهان كردن اين منافذ نه تنها كار درستي نيست، بلكه عاملي براي تشديد مشكلات پوستي است.
افزايش بيش از حد چربي پوست، به مسدود شدن روزنه‌هاي پوستي منجر شده كه متعاقبا به ايجاد توده‌اي از چربي منجر مي‌شود كه وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرد به رنگ سياه تبديل مي‌شود

درمان:
- كاهش چربي‌سازي بدن : با كاهش مصرف غذاهاي چرب و سرخ‌كردني، چربي سازي بدن را كم كنيد.
- كاهش تعريق : راه ديگري براي كنترل اندازه اين منافذ است. اما بخشي كه مربوط به هورمون‌ها و ژنتيك باشد، قابل تغيير نيست.
- كنترل چربي پوست : چرب بودن پوست را به طور موقت مي‌توان كنترل كرد. شستشوي زياد پوست، سبب خشك شدن و فعاليت بيشتر غدد چربي و در نتيجه توليد چربي بيشتر مي‌شود.
- استفاده از لوسيون هاي چربي زدا : پس از شستشو و در فواصل صابون زدن مي‌توانيد از اين لوسيون‌ها استفاده كنيد.
 
جوش‌هاي سرسياه:
اين جوش‌ها در صورت، بدن و حتي لاله گوش ديده مي‌شوند. جوش‌هاي سرسياه، جوش‌هاي معمولي سربسته‌اي هستند كه به علت تنگي منافذ پوست به بيرون تخليه نمي‌شوند. اين جوش‌ها به دليل تجمع چربي به وجود آمده و در مردان شايع‌تر هستند.
جوش‌هاي سرسياه، اولين گام براي ايجاد جوش بوده و قبل از اينكه باكتري‌ها خلل و فرج و روزنه‌‌هاي پوست را مورد حمله قرار دهند، تشكيل مي‌شوند. بعد از آن ممكن است جوش قرمز و جوش چركي ايجاد شده و حتي به شكل كيست نمايان شود.
افزايش بيش از حد چربي، به مسدود شدن روزنه‌هاي پوستي منجر شده كه متعاقبا به ايجاد توده‌اي از چربي منجر مي‌شود كه وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرد به رنگ سياه تبديل مي‌شود.
در اثر افزايش هورمون‌ها و عدم پاكسازي مناسب پوست، سلول‌هاي مرده در روزنه‌هاي پوست تجمع مي‌يابند و باعث مسدود شدن روزنه و عدم خروج چربي مي‌شوند.
آرايش كردن زياد و استفاده بيش از اندازه از كرم‌ها و ضدآفتاب‌ها هم تاثير زيادي در بروز انسداد منافذ و جوش‌هاي سرسياه دارند.
 
پيشگيري از جوش‌هاي سرسياه:
- شست‌وشوي مداوم صورت
- عدم مصرف غذاي مانده
- عدم مصرف تنقلات
- از مصرف كردن موادقندي و چرب خودداري كنيد.
- از خوردن آجيل، سس، ادويه، غذاهاي سرخ شده، شكلات، كاكائو، بستني، شيريني،نوشابه هاي گازدار، پنيرهاي چرب، قهوه و چاي داغ پرهيز كنيد، زيرا اين مواد باعث افزايش جوش در صورت خواهند شد.
- در رژيم غذايي روزانه از آب، سبزي و ميوه هاي تازه به جاي شيريني، شكلات و غذاهاي سرخ شده استفاده كنيد.
- داشتن آرامش عصبي.
- ورزش كنيد.
- جوش صورت را با نوك ناخن تحريك نكرده و آن را جدا نكنيد. قشري كه روي جوش را پوشانده محافظ پوست است و نمي گذارد آلودگي ها وارد پوست شود.
اين قشر اگر از بين برود، جوش عفوني مي شود و حتي پس از بهبود جوش، جاي آن در صورت مي ماند.
با صابون هاي ضدعفوني كننده، پوست تان را تميز كنيد و روي جوش ها را پاك كنيد تا از گسترش آن جلوگيري شود.
 
عوامل ايجاد جوش:
- يبوست
- كم خوني
- تغذيه نادرست
- استرس
 
توصيه‌هايي ضدجوش سرسياه:
- پاكسازي منظم پوست، اولين شرط براي عدم به وجود آمدن اين جوش‌ها است. اگر پوست به خوبي تميز نشود، آلودگي‌هاي بيشتري جذب مي‌كند و ابتدا جوش‌هايي به رنگ زرد و سپس سياه ايجاد مي‌شود. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاك كنيد.
- براي آرايش از فرآورده‌هاي مخصوص پوست چرب استفاده كنيد. پودرهاي صورت براي پوست چرب به ويژه آنهايي كه جوش مي‌زنند، مناسب‌ترند. پودرهاي نرم و فشرده در اين مورد بهترند. اين پودرها چربي پوست را به خود جذب مي‌كنند. مي‌توان در زير آنها از لوسيون‌هاي آرايشي بدون چربي استفاده كرد. پودرهاي آرايشي نبايد روي كرم‌ها و پمادهاي چرب استفاده شود.
- براي پاك كردن مواد آرايشي از صورت، بهترين راه شستشو با آب و صابون است. همچنين مي‌توان از شيرپاك‌كن و لوسيون‌هاي مخصوص پاك كردن مواد آرايشي هم استفاده كرد.
 
درمان هاي طبيعي:
1- يك ليوان شير را با آب دو عدد ليموترش تازه مخلوط كرده و محلول حاصل را به وسيله ابر بر روي همه قسمت هاي پوست بدنتان بماليد. مدت 15 دقيقه صبر كنيد تا بر روي پوست خشك شود.
همزمان با اينكه شير، پوست شما را نرم كرده و تغذيه مي كند، آب ليموترش به عنوان قابض عمل كرده و تمام خلل و فرج هاي موجود در پوست را پاك مي كند.
2- سه تا چهار فنجان پودر نرم جوي دوسر را در مقدار لازم آب و يا شير پرچرب براي درست كردن خمير، مخلوط كرده و خميري نرم را درست كنيد. پوست تان را خشك كنيد، سپس خمير را بر روي تمام قسمت هاي پوست بدن ماليده و مدت 15 دقيقه صبر كنيد. حال با آب ولرم دوش بگيريد.
اين خمير، ناخالصي ها را از روي پوست برداشته و بافت آن را نرم مي كند.

منبع : تبيان

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

جوش‌هاي ديررس مي‌تواند نشانه بيماري باشد


سلامت نيوز: دانشيار گروه پوست دانشگاه علوم‌پزشكي تهران گفت: ازدواج تاثيري از نظر كاهش جوش‌هاي پوستي ندارد و جوش ها به مرور زمان كاهش مي‌يابند.

كامران بليغي در گفت‌وگو با فارس در مورد دلايل افزايش جوش روي سطح پوست در سنين مختلف توضيح داد: برخي بيماري‌هاي غدد منجر به افزايش ميزان جوش مي‌شود مثلاً خانم‌هايي كه اختلالات هورموني، كيست تخمدان يا بيماري پلي‌كيستيك pco دارند هم جوش بيشتري دارند.

بليغي در پاسخ به اينكه آيا ازدواج تاثيري در تنظيم اختلالات هورموني و كاهش ميزان جوش دارد گفت: جوش زدن ربطي به ازدواج كردن يا مجرد بودن ندارد و فرد در يك برهه زماني با اين مسئله مواجه مي‌شود كه به مرور زمان حل خواهد شد اما اين روايتي است كه در مردم جا افتاده است و با گذر از سن خاص كه جوش ايجاد مي‌شود اين مشكل هم حل مي شود.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران جوش ديررس را علامتي براي وجود برخي بيماري‌هاي غدد يا بيماري‌هاي روماتولوژي در بدن عنوان كرد و گفت: اين جوش‌ها معمولاً تا چند سال پايدارند و در خانم‌ها بيشتر ديده مي‌شود.

وي در مورد راهكار درمان جوش گفت: جوش‌هاي خفيف را مي‌‌توان به صورت موضعي درمان كرد ولي براي جوش متوسط تا شديد از درمان‌هاي عمومي استفاده مي‌كنيم چون در صورت درمان شدن جاي جوش باقي مي‌ماند.

دانشيار گروه پوست علوم پزشكي تهران افزود: در قديم شايد مردم به اين مسائل فكر نمي‌كردند ولي با تغييرات اجتماعي، دانش مردم و روابط اجتماعي داشتن به صورت مقبول پذيرش اجتماعي را بالا مي‌برد.

اين متخصص پوست و مو تاكيد كرد: بايد جوش را درمان كرد كه اولين درمان هم روي ميكروب‌هاي سطح پوست اثر مي‌گذارند، برخي درمان‌ها هم ضدالتهاب هستند، هورمون درماني، استفاده از داروي آكوتان نيز با تجويز پزشك مي‌تواند موثر باشد.

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:16 :: نويسنده : مرتضی حسینی

ازدواج تاثيري در كاهش ميزان جوش‌ ندارد


سلامت نيوز: دانشيار گروه پوست علوم پزشكي تهران گفت: ازدواج تاثيري از نظر تنظيم هورمون بدن و كاهش جوش ندارد بلكه جوش‌ها به مرور زمان كاهش مي‌يابد و ممكن است دوره‌شان طي شده باشد و اين باوري است كه در مردم جا افتاده است.

كامران بليغي در گفت‌وگو با فارس در مورد دلايل ميزن شدت جوش توضيح داد: برخي بيماري‌هاي غددي منجر به افزايش ميزان جوش مي‌شود همچون خانم‌هاي كه اختلالات هورموني، كيست تخمدان و يا بيماري پلي‌كستيك pcos دارند كه هم جوش زياد و هم موهاي زائدي دارند.

وي در پاسخ به اينكه آيا ازدواج تاثيري بر اختلافات هورموني و كاهش ميزن جوش دارد گفت: جوش زدن ربطي به ازدواج كردن يا مجرد بودن ندارد و فرد در يك برهه زماني با اين مسئله مواجه است كه به مرور زمان حل خواهد شد و اين روايتي است كه در مردم جاافتاده است و گذر از آن سن كه جوش ايجاد مي‌شود عامل اصلي است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران جوش ديررس را علامتي براي وجود برخي بيمار‌هاي غددي يا بيماري‌هاي روماتولوژي در بدن عنوان كرد و گفت: اين جوش‌‌ها معمولا تا چند سال پايدارند و در خانم‌ها بيشتر ديده مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو در مورد راهكار درمان جوش گفت: جوش‌هاي خفيف را مي‌توان به صورت موضعي درمان كرد. ولي از جوش متوسط تا شديد را از درمان‌هاي عمومي استفاده كرد چون در صورت درمان نشدن جاي جوش باقي مي‌ماند.

بليغي خاطرنشان كرد: بايد جوش را قوي درمان كرد كه اولين درمان با مصرب آنتي بيوتيك روي ميكروب‌هاي سطح پوست اثر مي‌گذارند و هم اينكه آنتي بيوتيك‌ها ضدالتهابند. هورمون درماني و استفاده از داروي آكوتان در موارد خاص با تجويز دقيق هم مي‌تواند موثر باشد.

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:16 :: نويسنده : مرتضی حسینی

در اولين ملاقات با همسرمان چگونه لباس بپوشيم؟

در اولين ملاقات با همسرمان چگونه لباس بپوشيم؟

اولين ديدار با كسي كه قرار است شريك شما در زندگي آينده تان شود شايد مهم ترين قرار باشد. پس بايد براي آن آماده باشيد، اما چگونه؟ ما توصيه هايي براي شما داريم كه مي تواند تمام اضطراب هاي شما را از بين ببرد.

به هر حال ازدواج مهم ترين اتفاق زندگي شماست، معلوم است كه نقطه شروع چنين اتفاقي چقدر اهميت دارد. قرار اول شما با خواستگار يا همسر آينده تان اتفاقي شيرين و در عين حال بسيار دلهره آور و اضطراب آور است. قطعا اينكه چه لباس هايي در چنين قراري بپوشيد خيلي مهم است. ما نكته هاي بسيار مهمي را در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم.

براي خانمها
لباس هاي شما مهم است، چون ...

بايد به لباس پوشيدن خود اهميت بدهيد، مردان تنها به چهره همسران آينده خود اكتفا نمي كنند، حتي در بسياري موارد نوع و شيوه لباس پوشيدن شما از چهره تان مهم تر است. خوش پوشي به معناي اين نيست كه گران ترين لباس هاي ممكن را تهيه كنيد و بپوشيد بلكه به اين معناست كه در انتخاب لباس ها و هماهنگي بين آنها سليقه به خرج دهيد. شما بايد به اين نكته توجه كنيد كه وقار، منظم بودن و حتي نوع شخصيت انسان ها را مي توان از روي لباس پوشيدن آنها حدس زد و براي همين شما بايد بتوانيد با لباس پوشيدن خودتان تاثير مثبتي روي طرف مقابل بگذاريد.

خوش پوشي يعني ...
اطلاع داشتن از آخرين اخبار دنياي مد و پوشاك اصلا بد نيست، اما مهم ترين نكته اين است كه خودتان را به مد روز نسپاريد. هيچ تضميني وجود ندارد كه لباس هاي مد روز حتما شما را خوش پوش كند. واقعيت اين است كه داشتن استيل در لباس پوشيدن و خوش استيل بودن و خوش لباس بودن يعني اينكه بدانيد چه چيزهايي به شما مي آيد و چه چيزهايي نه. شما قطعا در گذر زمان با نگاه كردن به آينه و شنيدن صحبت هاي ديگران تا حدود زيادي متوجه اين موضوع شده ايد كه چه رنگ و چه مدل لباس هايي به شما مي آيد. قطعا در نگاه اول تناسب لباس پوشيدن شما و هماهنگي لباس هايي كه انتخاب كرده ايد مهم تر از مارك لباس هاي شماست، حتي لازم نيست براي قرار اول حتما لباس هاي تازه بخريد، قطعا در كمد لباس هايتان بهترين ها در انتظار شما هستند، فقط كافي است بدانيد چه چيزهايي متناسب با شما هستند و به هم و كنار هم مي آيند.

مهم ترين چيز اين است كه تميز باشيد
اولين نكته در لباس پوشيدن انتخاب لباس هاي تميز است. يك انسان با لباس هاي ارزان قيمت و قديمي اما تميز بسيار بهتر از انساني با لباس هاي گران قيمت و نو اما كثيف، روي طرف مقابل تاثير مي گذارد. در مورد خانم ها حتي لكه هاي كوچك روي لباس ها (مثلا لكه هاي ناشي از زدن عطر به لباس ) اهميت زيادي دارد زيرا مي تواند نشان دهنده بي توجهي يا شلخته بودن آنان باشد. در اين روزهاي گرم بايد دقت كنيد لباس هايي بپوشيد كه عرق كردن شما را نشان ندهد.
لك يا خط عرق به خصوص در قسمت زير بغل لباس ها مي تواند تاثير نامناسبي روي فرد مقابل شما بگذارد. فكر نكنيد كه هر لباس تيره اي در چنين شرايطي انتخاب مناسبي است زيرا بسياري از لباس هاي تيره هم اثر تعريق را به وضوح نشان مي دهد. پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان در اين روزهاي گرم را هم فراموش كنيد.

كفش هاي مورد اطمينان تان را بپوشيد
كفش يكي از مهم ترين بخش هاي «خوش پوشي» چه در زنان و چه در مردان است. اهميت كفش ها در قرار اول حتي مهم تر از ساير موارد است، مي دانيد چرا؟ چون در قرار اول بيشترين نگاه به سمت زمين است و طبيعي است كساني كه بيشتر به پايين نگاه مي كنند بيشتر از هر بخش ديگري به كفش هاي طرف مقابل دقت مي كنند. براي مردان كفش زنان يكي از مهم ترين نشانه هاي خوش پوشي به شمار مي رود، اما فكر نكنيد كه به اين دليل بايد كفش هايي تنگ با پاشنه بسيار بلند بپوشيد، اولين اصل در انتخاب كفش راحتي شماست. شايد شما چند ساعت در يك محل باشيد و براي همين اگر كفش تان اذيت تان كند ناراحتي تان مي تواند تمام آنچه را كه مي خواهيد به آن برسيد را از بين ببرد. حتما كفشي بپوشيد كه قبل از آن به پا كرده ايد، زيرا يك كفش نو ممكن است در ابتدا قالب پاي شما به نظر برسد اما پس از چند دقيقه به كابوس شما بدل مي شود. البته يادتان باشد كه يك كفش كثيف يا مستعمل مي تواند تاثير بسيار منفي اي روي ذهن طرف مقابل بگذارد.

مهم، احساس شماست
احتمالا متوجه شده ايد كه در روزهايي كه از لباس خودتان راضي هستيد تصور بهتري از خودتان داريد و اعتمادبه نفس تان هم بالاتر است. شايد ساعت ها مقابل آينه بايستيد و لباس هاي مختلف را امتحان كنيد و در نهايت هم دچار سردرگمي و تشويش شويد، اما بهترين كار اين است كه به حس خودتان اعتماد كنيد، هر زمان لباسي را پوشيديد كه حس خوبي به شما داد، بدانيد انتخاب خوبي داشته ايد. شايد شما نگران اين باشيد كه چند كيلو اضافه وزن شما را نامناسب جلوه مي دهد اما بدانيد كه لباس تنگ كه به شما احساس بدي بدهد، نمي تواند مشكل را حل كند. با پوشيدن چنين لباسي نه اعتماد به نفس خواهيد داشت نه احساس خوب.
طبيعي است كه در چنين قرار مهمي احساس كنيد لوازم آرايشي بهترين دوست شماست، اما باور كنيد كه افراط در اين زمينه شما را از خودتان دور مي كند. شما مي خواهيد فردي را براي يك عمر زندگي انتخاب كنيد و او هم همين طور، اگر شما با استفاده از لوازم آرايشي، بسيار متفاوت تر از ظاهر معمول خود شويد آيا قول مي دهيد كه هميشه در همين حالت بمانيد؟ در ضمن به احتمال بسيار زياد فردي كه قصد دارد زندگي آينده خود را بسازد، نمي تواند چندان به كسي كه مهم ترين ويژگي اش افراط در استفاده از اين لوازم است، اعتماد كند. بهترين كار اين است كه چهره واقعي خودتان را به طرف مقابل نشان دهيد نه آنكه پشت يك نقاب، خود واقعي تان را پنهان كنيد.

چگونه بايستيد، چگونه بنشينيد
شايد مهم تر از آنچه مي پوشيد اين است كه چگونه باشيد، در واقع حالت بدن شما و زبان بدن شما حتي مهم تر از لباسي است كه پوشيده ايد. سعي كنيد در حالت كاملا صاف و شق و رق و بدون قوز بايستيد و در حالت نشسته هم در حالت رسمي باشيد نه در حالت لم دادن. شايد حفظ اين حالت براي مدت طولاني سخت باشد اما بايد سعي كنيد در تمام لحظات احساس اعتماد به نفس در قالب زبان بدن شما باشد. مي توانيد شانه هايتان را رها كنيد و در يك حالت نسبتا آرام قرار بگيريد اما سرتان را هميشه بالا بگيريد و دست هايتان را هم پنهان نكنيد. بدترين كار اين است كه در حالت قوز كرده بنشينيد، خودتان را پشت كيف تان و دست هايتان را هم در زيرميز پنهان كنيد، چنين حالتي به جاي خجالتي بودن، ضعف و منفعل بودن شما را مي رساند.

براي آقايان
باز هم اهميت تميز بودن

طبيعي است كه تميز بودن مهم باشد، اما اين را مي دانيد كه در تحقيقات گسترده اي كه در اروپا انجام گرفته مشخص شده كه براي خانم ها تميز بودن و رعايت پاكيزگي در ظاهر مهم تر از ثروتمند بودن همسر آينده شان است؟ شايد در مقاطع فراواني ظاهر آقايان دچار تغييراتي مطابق روز شده باشد اما هيچگاه نمي توان تاثير پاكيزگي را ناديده گرفت. داشتن صورت و موهاي تميز و اصلاح شده و لباس هايي تميز و پاكيزه اولين اصل براي آن است كه يك مرد واقعي به نظر برسيد. اگر با همان ظاهر هر روزه خود در قرار اول حاضر شويد يعني اين قرار براي شما با زندگي عادي تان هيچ فرقي ندارد و در واقع به طرف خود اين پيام را مي دهيد كه او را جدي نگرفته ايد.
البته اين را هم بدانيد كه لازم نيست ساعت ها وقت بگذاريد، طبيعي است كه آقايان به اندازه خانم ها به چهره خود توجه ندارند اما رعايت برخي نكات و به خصوص پاكيزه بودن و انتخاب لباس هاي هماهنگ، بسيار اهميت دارد.

اين كت شايد آينده شما را تضمين كند
برخي لباس ها مخصوص جوان ها ارزيابي مي شوند و برخي لباس ها مخصوص افراد ميانسال. شما لازم نيست لباس هايي بپوشيد كه سن شما را بالاتر نشان دهد اما بايد لباس هايي بپوشيد كه نشان دهد قرار براي شما قراري مهم است. انتخاب لباس هاي نسبتا رسمي مي تواند اين پيام را به طرف مقابل بدهد كه شما به او و اين قرار اهميت داده ايد. البته اين را هم يادتان باشد كه اهميت راحت بودن شما در لباس بيشتر از رسمي بودن يا اسپرت بودن آن است. يك كت اسپرت، حتي در روزهاي گرم، به همراه يك پيراهن و شلوار هماهنگ مي تواند يك انتخاب خوب باشد.

افراط در بوي خوش ممنوع
خوشبويي، به خصوص با انتخاب عطري مناسب روز يا شب كه سنگيني و وقار را القا كند، قطعا در طرف مقابل شما تاثير مثبت دارد. اما يادتان باشد كه مثل هر چيز ديگري افراط در اين زمينه هم به ضرر شما خواهد بود. تحقيقات نشان داده شامه خانم ها درمورد بوهاي خوب، تيزتر از آقايان است و تاثير بوي خوب و مطابق سليقه آنها در انتخاب هايشان بيشتر است اما اين به آن معنا نيست كه استفاده بيشتر از عطرها و اسپري ها تاثير بيشتري ايجاد كند. قطعا كسي كه در نزديكي شما باشد دلش نمي خواهد افراط شما باعث شود كه او براي دورتر شدن از شما لحظه شماري كند.
 
كلاسيك باشيد
سبك موسوم به كلاسيك بهترين سبك براي پيروي از قواعد در قرارهاي مهم زندگي است. اگر حالت موها، چهره و لباس پوشيدن شما مطابق سبك هاي مقطعي و روز گذر است بهتر است در قرار مهم زندگي تان تغييري در آن ايجاد كنيد، زيرا شما قرار است ثبات قدم، با اراده بودن و دائمي بودن تصميم خودتان را نشان دهيد. وقار در پوشش تا حدودي وقار در رفتار را هم ايجاد خواهد كرد و اين مي تواند يك امتياز بسيار مثبت براي شما باشد.

چشم ها را پنهان نكنيد
هرگز با عينك آفتابي ر وبه روي طرف مقابل ننشينيد. شما مي خواهيد او را همان گونه كه هست، بشناسيد و طبيعي است كه او هم همين هدف را داشته باشد، پس بگذاريد چشم هايتان را ببيند زيرا چشم ها نقش مهمي در انتقال احساسات و تفكرات انسان دارند، همچنين بهتر است دست هايتان را هم پنهان نكنيد، زيرا دست ها هم در انتقال پيام باطني شما نقش بسيار مهمي دارند.

آفتاب

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي

 

ريزش مو

شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 12:46 :: نويسنده : مرتضی حسینی

آقايان، درخانه چه مي پوشيد

در اين مقاله مي خواهيم به لباس هايي اشاره كنيم كه يك مرد خوش پوش در خانه به آنها نياز دارد.

براي آنهايي كه معتقدند « لباس شما نشانه شخصيت شماست »، اين جمله فقط در مورد پوشش شما بيرون از خانه صدق نمي كند بلكه نوع پوشش در خانه هم مي تواند نشانه فرهنگ خانوادگي و سليقه شخصي افراد باشد...
كساني كه درباره پوششان در خانه بي تفاوت و درباره آن بي ملاحظه و بي حوصله هستند، احتمالا همين خصيصه ها را در نوع روابطشان با افراد خانواده هم دارند. بارها درباره نوع پوشش خانم ها مطلب نوشته شده اما كمتر پيش آمده درباره لباس آقايان هم در خانه حرفي به ميان بيايد در حالي كه آقايان هم بايد به پوششان در خانه توجه داشته باشند و سرسري از كنار آن نگذرند. در اين مقاله مي خواهيم به لباس هايي اشاره كنيم كه يك مرد خوش پوش در خانه به آنها نياز دارد.

لباس ورزشي از جنس نخي
در اين فصل گرم، اولين انتخاب شما بايد با توجه به جنس لباس انجام شود پس وقتي براي خريد يك لباس ورزشي مي رويد، به درصد نخ آن دقت كنيد. شايد بپرسيد چرا بايد لباس ورزشي را به عنوان لباس خانگي استفاده كنيد؛ به دو دليل:اول شيك بودن و دوم راحت بودن، اما نبايد لباس ورزشي تان را با لباس خانگي و بر عكس، لباس خانگي را با لباس ورزشي در باشگاه يكي كنيد.
براي حل اين معضل هم دو پيشنهاد داريم :
اول اينكه لباسي ارزان قيمت بخريد كه مارك خاصي نداشته باشد.
دوم اينكه لباس ورزشي اي كه ديگر نمي خواهيد در باشگاه استفاده كنيد، بشوييد و آن را در خانه بپوشيد.

لباس هاي خواب براي بيداري
چرا در كمد لباس هايتان يك لباس خواب نداريد؟ داشتن يك لباس خواب راحت مي تواند به شما آرامش بدهد زيرا لباس هاي خواب گشاد هستند، جنس نرمي دارند و مدل هاي بسيار زيادي از آنها در دسترس است. شايد بپرسيد با لباس خواب در خانه بگرديم؟ جوابمان منفي است و پيشنهادمان شامل لباس خوابي مي شود كه شما را فقط تا تخت همراهي مي كند. بسياري از آقايان تحمل اين نوع لباس را موقع خواب ندارند و براي همين وقتي براي خريد مي روند، از رديف اين لباس ها به راحتي مي گذرند در حالي كه مي توانند انتخاب مناسبي از ميان آنها داشته باشند.

زيرپوش آستين دار رنگي و شلوار هم رنگ
لازم نيست خيلي پول خرج كنيد تا در خانه مرد خوش تيپي باشيد بلكه مي توانيد با خريد يك زيرپوش رنگي نخي و شلوار هم رنگ با آن، از خود يك مرد مرتب و تميز بسازيد. رنگ هاي آبي، طوسي تيره و فيلي مي توانند انتخاب مناسبي باشند كه براي آنها هم مي توانيد به راحتي شلوار هماهنگ پيدا كنيد.

شلوار راه راه، بلوز ساده
در فروشگاه ها شلوارهاي راه راهي وجود دارد كه جنس آنها تركيبي از نخ و پلاستيك است. اين شلوارها به اندازه كافي براي فصل تابستان خنك اند. اگر جنس مناسبي از آنها را انتخاب كنيد، ديرتر رنگ عوض مي كنند و مي توانيد آنها را با بلوزهاي ساده هم جنس خودشان هماهنگ كنيد.

تي شرت ها و شلوارك ها
پوشيدن شلوارك براي جوان ها كار ساده اي به نظر مي رسد اما براي كساني كه سن و سالي از آنها گذشته و به اين پوشش عادت ندارند، سخت است اما شلوارك هايي كه تا زير زانو هستند، مي توانند انتخاب مناسبي براي كساني كه هم مي خواهند لباس راحتي در خانه داشته باشند و هم بيش ازحد تيپ جوانانه نزنند، باشد. اين شلوارها در رنگ ها و مدل هاي بسيار مختلفي عرضه مي شوند و تنوع آنها دست شما را باز مي گذارد تا انتخابي مطابق بودجه و خواسته تان داشته باشيد. با اين شلوارك ها هم مي توانيد زيرپوش آستين دار بپوشيد و هم تي شرت هاي گشاد رنگي.

منبع : aftabir.com

ريزش مو

شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 12:46 :: نويسنده : مرتضی حسینی

رنگ لباس و روحيه

ارتباط رنگ لباس و روحيه

رنگ‌هاي روشن شادي‌آورند

به‌طوركلي رنگ‌هاي روشني كه نوعي شادي و سرزندگي را با خود به همراه دارند، باعث شادابي و نشاط افراد مي‌شوند. وقتي شما لباس‌هايي با رنگ‌هاي روشن و نزديك به رنگ‌هاي طبيعت به تن مي‌كنيد، هم براي خودتان نشاط روحي به همراه مي‌آوريد و هم براي اطرافيانتان. از سوي ديگر، پوشيدن لباس‌هايي با رنگ‌هاي تيره و خنثي مانند مشكي يا خاكستري مشكلاتي مانند حس اندوه، غم و كرختي را در خود فرد و نزديكان او ايجاد مي‌كند. نگاه كردن به رنگ‌هاي شاد، باعث افزايش سلامت رواني جامعه مي‌شود. مكانيسم شاد شدن در اثر مشاهده رنگ‌هاي زيبا و روشن در بدن هم به اين صورت است كه ذهن افراد به محض ديدن اين رنگ‌ها، زيبايي خاصي از محيط برداشت مي‌كند و به نشاط مي‌رسد. رنگ‌هاي شاد و روشن پيام‌هاي خوشي را از خود متصاعد مي‌كنند و باعث رضايت‌خاطر افراد مي‌شوند. در حديث معروفي از پيامبر بزرگ اسلام(ص) آمده: «نگاه كردن به سبزه باعث افزايش نور چشم مي‌شود.» اين افزايش نور چشم به واسطه طراوت و شادابي پنهان در رنگ سبز طبيعت است كه به روان ما انسان‌ها انتقال پيدا مي‌كند.


آدم‌هاي افسرده، رنگ‌هاي تيره

حتما مي‌دانيد كه همه ما انسان‌ها به‌طور ذاتي به دنبال شادي، خوشحالي، زيبايي و زيباگرا هستيم و به همين دليل علاقه فراواني به رنگ‌هاي شاد و زيبا داريم. شايد با استناد به همين دلايل بتوان گفت گاهي آنهايي كه به رنگ‌هاي تيره و خنثي مانند مشكي يا خاكستري علاقه دارند، به نوعي از برخي ناراحتي‌هاي رواني مانند افسردگي يا انزوا رنج مي‌برند.

البته گاهي استفاده از رنگ‌هاي تيره نوعي قرارداد اجتماعي است و نمي‌توان آن را نتيجه افسردگي يا حزن و اندوه يك جامعه دانست؛ مثلا ممكن است پوشيدن لباس‌هاي خاكستري، قهوه‌اي يا سرمه‌اي از قوانين شركتي باشد و پيروي از چنين قانوني به‌هيچ‌وجه به معناي افسرده بودن كارمندان آن شركت نيست. استفاده از رنگ‌هاي روشن و شاد در جامعه باعث بروز شادي عمومي، نشاط، تمدد اعصاب، بالا رفتن قدرت تصميم‌گيري، دوري از پرخاشگري و استرس و اضطراب و رسيدن به آرامش مي‌شود به اين ترتيب سلامت رواني افراد جامعه تامين خواهد شد، حتي ممكن است اعتماد به نفس در چنين جوامعي بالاتر هم برود.


رنگ لباس، حال روان

رنگ لباس‌‌هايي كه مي‌پوشيم، به همان اندازه كه بر روان ديگران تاثير مي‌گذارد، مي‌تواند بر روان خودمان هم تاثيرگذار باشد. يعني نوعي تطابق رواني بين فرد و لباسي كه مي‌پوشد ايجاد مي‌شود و رنگ لباس شادي يا اندوه دروني را در فرد ايجاد يا به او القا مي‌كند. به عبارت ساده‌تر، مي‌توانيم با رنگ‌هايي كه در طول روز از آنها استفاده مي‌كنيم، با دنياي درونمان ارتباط برقرار كنيم در صورتي كه با ديدن رنگ لباس ديگران با روحيه آنها آشنا مي‌شويم. البته تفاوت چنداني در اين دو نوع ارتباط رواني با رنگ‌ها وجود ندارد و نقطه مشترك هر دوي آنها اين است كه بر سلامت رواني تاثيرگذار هستند. به همين دليل به تمام اعضاي خانواده توصيه مي‌شود براي حفظ نشاط و شادابي خود و خانواده‌شان در خانه لباس‌هاي مرتب و با رنگ‌هاي شاد و روشن بپوشند.


معلم‌ها و مربي‌ها رنگ روشن بپوشند

توصيه ما كه آموزش و پرورش هم آن را به معلم‌ها، به‌خصوص معلم‌ها و مربي‌هاي دبستان و پيش‌دبستان، ابلاغ كرده، اين است كه حتما هنگام حضور در كلاس، لباس‌هايي با رنگ‌هاي شاد و روشن بپوشند. منظور ما از رنگ شاد حتما استفاده از مقنعه، مانتو يا پيراهن‌هايي با رنگ سرخابي و نارنجي نيست؛ منظور رنگ‌هايي مانند كرم، ليمويي، آبي آسماني، سفيد يا سبز است. از آنجا كه روحيه كودكان ازما بزرگ‌ترها لطيف‌تر است، دنياي آنها با شادي، نشاط و بازي همراه است و سلامت رواني‌شان به آن بستگي دارد و شخصيت آنها هنوز در حال رشد و شكل‌گيري است، ارتباط‌هاي آنها بيشتر به صورت لمسي است. يعني بچه‌ها از قدرت ذهن و تجزيه و تحليل‌هاي منطقي، كمتر استفاده مي‌كنند و به همين دليل ارتباط آنها با محيط اطرافشان بيشتر به صورت كلامي و ديداري است. به همين دليل هم از مربيان مهد يا والدين كودكان خواسته مي‌شود در ارتباط كلامي از صداهاي ظريف و لفظ‌هاي زيبا (مانند عزيزم، قربونت برم، خاله‌جون يا...) براي ارتباط برقرار كردن با كودك استفاده و در حوزه ديداري هم با پوشيدن لباس‌هايي با رنگ‌هاي شاد با كودك ارتباط بيشتري برقرار كنند. اصلا به دليل همين لطافت روحيه بچه‌هاست كه معمولا در دبستان‌ها و مهدهاي كودك از رنگ‌هاي روشن و شاد براي رنگ‌آميزي در و ديوار استفاده مي‌شود. بچه‌ها در چنين فضايي سلامت رواني و آرامش بيشتري دارند و قادر به تحمل محيطي غير از محيط خانه براي چند ساعت متمادي خواهند بود. بچه‌ها با چنين فضايي مي‌توانند ارتباط عميق‌تري برقرار كنند.

پوشيدن لباس‌هايي با رنگ شاد به مادران و پدراني كه فرزند كوچكي در خانه دارند نيز توصيه مي‌شود.

سلامت

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي

 

ريزش مو

شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 12:46 :: نويسنده : مرتضی حسینی

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 26 صفحه بعد





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 65300
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما