پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

جوش سر سیاه چیست؟

جوش های سر سیاه برآمدگی های کوچکی اند که در خلل و فرج پوست ها جای گرفته اند این عبارت تعریف بسیار ساده ای از جوش های سر سیاه است آنها معمولاً زرد رنگ یا سیاه هستند. جوش های سر سیاه نوعی از آکنه بوده که تحت عنوان کومودودن های باز نیز بیان می شوند. جوش های سر سیاه اولین گام برای ایجاد جوش بوده و قبل از اینکه باکتریها خلل و فرج و روزنهای پوست را مورد حمله قرار دهند، تشکیل می گردند. دوران بلوغ زمانی است که هورمونها شروع به فوران کردن در بدن و پوست می نمایند. ترشح بیش از حد هورمونها در نتیجه تحریک غده های چربی است. و این غده های چربی غده های sebaceous نامیده می شوند. این تحریک به نوبه خود منجر به تولید بیش از حد چربی در روزنه های پوست می گردد.افزایش بیش از حد چربی منجر به مسدود شدن روزنه های پوست می گردد که متعاقباً منجر به ایجاد توده ای از چربی می شود که هنگامیکه در معرض هوا قرار می گیرد به رنگ سیاه تبدیل می شود. شرایط بسیاری وجود دارد که ممکن است باعث ایجاد جوش های سر سیاه با بدتر شدن آنها شود. بعضی از شرایط ایجاد جوش های سرسیاه، استفاده از روغن های موضعی و لوازم آرایشی می باشند. اگر چه جوش های سرسیاه ممکن است در هر نوع پوستی وجود داشته باشند لیکن حضور آنها در پوست های خیلی چرب، بیشتر است.

جوش صورت

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 22:39 :: نويسنده : مرتضی حسینی
فولیکولیت یا عفونت ریشه مو چیست؟
فولیکولیت یا عفونت ریشه مو چیست؟
 
بهترین روش پیشگیری از فولیکولیت در گفتگو با دکتر پرویز طوسی متخصص پوست و مو

گاهی بعضی از خانم‌ها به توده کوچک گردی که در زیر بغل‌شان وجود دارد شک می‌کنند و تصور می‌کنند که یک غده سرطانی است و سراسیمه پیش پزشک می‌روند تا آنها را معاینه کند....
 پزشک در بیشتر این مواقع و به‌خصوص وقتی می‌فهمد که آنها از تیغ برای اصلاح زیر بغل استفاده کرده‌اند، خیال بیمارش را راحت می‌کند. معمولا این توده کوچک گرد صرفا عفونت ریشه موست. چنین توده‌هایی برعکس توده‌های سرطانی به راحتی در زیر انگشت شما جا‌به‌جا می‌شوند. اگر شما هم گهگاه چنین مشکلی دارید، خوب است توصیه‌ها و راهنمایی‌های دکتر پرویز طوسی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی ‌دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی را در همین رابطه بخوانید.


سوال: آقای دکتر! اصلا فولیکولیت یا عفونت ریشه مو یعنی چه؟
فولیکولیت یا عفونت ریشه مو، گاهی به شکل موی واضح دیده می شود و گاهی به صورت موهای کرکی. این بیماری چند عامل دارد که یکی از عوامل آن وجود میکروب استافیلوکوک است و گاهی هم میکروب‌های دیگر. معمولا ضایعه به صورت یک دانه قرمز رنگ است که سر آن چرکی است و ممکن است یکی یا چند تا در کنار هم باشند که معمولا هم دردناک است.


سوال: می‌گویند شلوار جین تنگ هم چنین عارضه‌ای را برای موهای پا ایجاد می‌کند. آیا این حرف، درست است؟ چه عواملی زمینه‌ساز فولیکولیت هستند؟
استفاده از لباس‌های تنگ در شکل‌گیری فولیکولیت، بی‌تاثیر نیست. لباس‌های تنگ به علت نرسیدن هوای کافی و لازم به پوست باعث به وجود آمدن فولیکولیت می‌شود. البته بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت هم می‌توانند زمینه‌ساز فولیکولیت ‌شوند. گاهی ممکن است عامل این بیماری، غیر از میکروب، وجود قارچ‌ها باشد؛ مثلا کاندیدا و... محل به وجود آمدن فولیکولیت نیز می‌تواند هر جای بدن باشد؛ مثلا سر، دست، پا، تنه و ... گاهی اوقات نیز فولیکولیت به دنبال کندن موها به وجود می‌آید، به‌خصوص در ناحیه زیر بغل.


سوال: راه‌های درمان فولیکولیت چیست؟
اول باید عواملی که زمینه‌ساز این بیماری هستند را پیدا کنیم؛ یعنی ابتدا باید علت به وجود آمدن مشکل را پیدا کرد. مثلا اگر رطوبت پوست در یک جایی زیاد باشد، باید آن رطوبت را کاهش دهیم و یا اگر به خاطر استفاده از لباس‌های تنگ مشکل ایجاد شده، باید فکری متناسب کرد و ... در مواردی نیز درمان‌های آنتی‌بیوتیکی به صورت موضعی یا به صورت خوراکی باید انجام شود.


سوال: برای اینکه به چنین مشکلاتی نخوریم، بهترین روش حذف موهای زاید را چه می‌دانید؟
بهترین روش اپیلاسیون، استفاده از تیغ تمیز است و تیغ باید در جهت رشد مو استفاده شود؛ نه در جهت خلاف رشد مو. هر بار هم باید از یک تیغ جدید و تمیز استفاده شود ولی در هر حال، حتی با رعایت تمام مسایل بهداشتی نیز ممکن است فولیکولیت به وجود بیاید؛ چون فولیکولیت بسیار سطحی است و یک تورم قرمز رنگ است که سر آن هم چرکی است ولی گاهی اگر تعداد اینها زیاد باشد ممکن است غده زیر بغل هم به طور واکنشی التهاب پیدا بکند. وقتی ما فولیکولیت را درمان کنیم، آن غده لنفاوی هم کوچک می‌شود. اما اصولا غده لنفاوی بزرگ نمی‌شود و اگر فردی غده در زیر بغل‌اش باشد و پس از گذشت زمان برطرف نشود و همراه با درد باشد، فرد باید به پزشک مراجعه کند و پیگیری کند که علت‌اش چیست و تحت درمان قرار بگیرد.


سوال: راه‌های پیشگیری از فولیکولیت چیست؟
رعایت کامل بهداشت و حمام کردن مناسب. اگر زیاد عرق می‌کنید هم باید مدام با آب شستشو داشته باشید. ذکر این نکته هم ضروری است که مالش پوست، نرسیدن هوای کافی به پوست و یا گرما فولیکولیت را تشدید می‌کند و باید این نکات هم برای پیشگیری از مشکل رعایت شود.
 
 
یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:, :: 1:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم‌ مرطوب‌کننده‌ سه‌ کاره‌ با عصاره‌ میوه‌ها

پوست


، موارد مصرف‌: روشن‌کننده‌ ،مرطوب‌کننده‌ و ویتامینه‌

مواد تشکیل‌ دهنده‌ اصلی‌: ویتامین‌ C، عصاره‌ میوه‌ها

 

شماره مجوز بهداشت: 100241012013



نحوه‌ اثربخشی‌: ویتامین‌ C موجود باعث‌ تشکیل‌ کلاژن‌ می‌شود و با تحریک‌ کردن‌ مجددسلولهای‌ پوستی‌ و افزایش‌ جریان‌ خون‌ پوست‌ را ترمیم‌ و از آن‌ محافظت‌ می‌کند و حتی‌ تاحدودی‌ باعث‌ کاهش‌ چین‌ و چروک‌ و افزایش‌ ضخامت‌ پوست‌ می‌شود. در نهایت باعث روشنی‌ و درخشندگی‌ پوست‌ می‌گردد. عصاره‌ میوه‌ها شادابی و لطافت‌ خاصی‌ را به‌پوست‌ می‌بخشد و باعث‌ آبرسای‌ به‌ پوست‌ می‌گردند.

طریقه‌ مصرف‌: روزانه‌ مصرف‌ می‌شود. به‌ آرامی‌ کرم‌ را روی‌ پوست‌ ماساژ دهید. بهتراست‌ پس‌ از استحمام‌ و خشک‌ کردن‌ استعمال‌ گردد

 

برخی از امکانات و قابلیتها

روشن کننده

مرطوب کننده

ویتامینه

کاهش دهنده چین و چروک پوست

شاداب کننده پوست

پاکسازی پوست از سموم

پوست


دیگر محصولات فروشگاه
 
کرم‌ تقویتی‌ کلاژن‌
کرم‌ تقویتی‌ کلاژن‌  
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار  
کرم‌ تخصصی‌ دست‌
کرم‌ تخصصی‌ دست‌  
 صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌
صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌



تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700
یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:افتادگی پوست, :: 1:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم پف صورت و گردن مروارید
 

پف صورت

موارد مصرف‌: ضدلک‌، پف‌کننده‌ و سفت‌کننده،زیبا کننده پوست،درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی،لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت،

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ پودر مروارید، گلیسیرین‌ BP و ویتامین‌ E

 

شماره مجوز بهداشت:100241012009



نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ کرم‌ تنها کرم‌ لایه‌ بردار بدون‌ دانه‌های‌ ریز شن‌ مانند است‌ که‌ فقط‌سلولهای‌ مرده‌ پوست‌ را بر می‌دارد و منافذ پوست‌ را بدون‌ باز کردن‌ تمیز می‌کند.چربی‌های‌ اضافی‌ پوست‌ که‌ باعث‌ بوجود آمدن‌ جوشها در قسمتهای‌ گونه‌ و پیشانی‌می‌شوند را از بین‌ می‌برد. همچنین‌ باعث‌ لیفتینگ‌ و فرم‌دهی‌ به‌ پوست‌ صورت‌ می‌شود. کرم‌ از راه‌ منافذ پوستی‌وارد سلولهای‌ پوستی‌ می‌شود و سلولهای‌ ملانین‌ غیرطبیعی‌ تغییر یافته‌ را می‌شکند وظرف‌ دو هفته‌ دو الی‌ سه‌ درجه‌، پوست‌ را زیباتر و روشنتر می‌کند و عضلات‌ صورت‌ وگردن‌ را حجم‌ می‌دهد و باعث‌ پف‌ صورت‌، گردن‌ و دورچشم‌ می‌شود.

طریقه‌ مصرف‌: کرم‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ پوست‌ ماساژ می‌هیم‌ تا یک‌ لایه‌ ظریف‌، نرم‌ ودرخشنده‌ مانند مروارید روی‌ پوست‌ ایجاد شود. روزی‌ دو بار پس‌ از شستشوی‌ کامل‌صورت‌ استعمال‌ شود. حداقل‌ دو هفته‌ باید کرم‌ را استعمال‌ کنید تا نتیجه‌ را مشاهده‌کنید

برخی از امکانات و قابلیتها

ضدلک

پف کننده صورت

سفت کننده

زیبا کننده پوست

درمان جوش در ناحیه گونه و پیشانی

لیفتینگ و فرم دهی به پوست صورت

گونه گذار

 

خرید


دیگر محصولات فروشگاه
 
صابون‌ تقویتی‌ خاویار
صابون‌ تقویتی‌ خاویار  
کرم‌ فرم‌ دهنده‌ سینه‌
کرم‌ فرم‌ دهنده‌ سینه‌  
کرم‌ تخصصی‌ دست‌
کرم‌ تخصصی‌ دست‌  
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار
کرم‌ تقویتی‌ شب‌ خاویار

 


تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266

09358848800

09358849700

 

یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:درمان لک, :: 1:42 :: نويسنده : مرتضی حسینی

راهنماي استفاده از اتوي مو

اتوي مو

بر خلاف سال ها پيش كه موهاي فر مد بود، چند سالي است كه هر چقدر موهاي صاف تر و يك دست تري داشته باشيد، براي رفتن به يك مهماني زنانه مشكل كمتري داريد. ولي بسياري از محصولات جديد، كار خانم هايي را كه موهاي فر و مجعد دارند، راحت كرده است. دو نمونه از محصولاتي كه مي توان با آن ها در خانه موهايي صاف را براي خود فراهم كرد: اتوي مو و سشوار است. اگر شما هم از گروه خانم هايي هستيد كه هر روز اتوي مو دست تان است، يك لحظه صبر كنيد، دست نگه داريد و توصيه هاي ما را درباره ي استفاده ي صحيح از اتوي مو بخوانيد.

اگر موهايتان مش يا رنگ شده است

موهاي طبيعي در برابر حرارت اتوي مو مقاومت بيشتري دارند، ولي اگر شما موهايتان را رنگ، فر، مش يا هاي‌لايت كرده‌ايد، بايد در استفاده از اتوي مو دقت بيشتري به خرج دهيد.

درباره ي موهايي كه به نوعي تحت تاثير مواد شيميايي قوي كه در آرايشگاه‌ها براي تغيير رنگ مو استفاده مي‌شوند، قرار گرفته‌اند و به نوعي آسيب ديده‌اند، حرارت اتوي مو ممكن است سبب آسيب بيشتر و حتي خشك شدن و ريزش اين موها شود. بنابراين اگر موهايتان را مش، فر و دكلره كرده‌ايد، تا حد امكان از اتوي مو استفاده نكنيد.

اگر هم مجبور شديد از اتوي مو براي صاف كردن موهايتان استفاده كنيد، آن را خيلي كم استفاده كنيد. همچنين درجه اتوي مو را روي حرارت‌هاي پايين‌تر تنظيم كنيد.

استفاده از اتوي مو روي موهاي مصنوعي

اين روزها بعضي از خانم‌ها در لابه‌لاي موهايشان، موهاي اكستنشن(مصنوعي) را اضافه كرد‌ه‌اند و از كلاه گيس‌ها براي پر پشت‌تر نشان دادن موهايشان استفاده مي‌كنند.

اتو كردن اين موهاي مصنوعي دقت بسيار بيشتري نياز دارد، براي اين كه اگر شما اين موها را با همان درجه حرارت اتوي مو كه موهاي طبيعي را با آن اتو مي‌كنيد، صاف كنيد و يا با همان دفعات آن ها را صاف كنيد، امكان سوختن و آسيب ديدن اين موها وجود خواهد داشت. براي اين كه اين موها آسيب نبينند و سالم باقي بمانند، حرارت اتوي مو را هنگامي كه آن را روي اين دسته از موها مي‌كشيد، كاهش دهيد و از طرف ديگر، دفعات كمتري اين موها را لاي چنگك‌هاي سراميكي اتوي مو قرار دهيد.

مو

اين توصيه‌ها را جدي بگيريد

1- موهاي تميز را اتو كنيد:

بهتر است هنگامي كه موهايتان را به تازگي شسته‌ايد و تميز كرده‌ايد، از اتوي مو براي حالت دادن و صاف كردن موهايتان استفاده كنيد. وقتي موهايتان چرب است و چند روزي است حمام نرفته‌ايد، اگر از اتوي مو استفاده كنيد، اين چربي‌ها و آلودگي با حرارت اتو به خورد موهايتان مي‌روند و موهايتان آسيب مي‌بينند.

2- سشوار بكشيد:

پس از صاف و يك دست كردن موهايتان با اتوي مو، روي آن ها سشوار بكشيد. ولي به جاي استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده كنيد. اين كار موهاي شما را براق‌تر مي‌كند و در عين حال چون از باد گرم سشوار استفاده نكرده‌ايد، باز هم به نفع سلامت موهايتان كار كرده‌ايد.

3- پيش از‌ آن شانه كنيد:

براي اين كه حرارت اتوي مو كمتر روي موهايتان باقي بماند، پيش از اتو كردن موهايتان، آن ها را شانه كنيد. حتما قبول داريد كه اتو كردن و صاف كردن موهاي شانه شده بسيار راحت‌تر از موهاي نامرتب و درهم است. شما در اين صورت مي‌توانيد دفعات كمتري اتوي مو را روي موهايتان بكشيد.

4- شب بهتر از صبح:

بهتر است شب به حمام برويد و موهايتان را بشوييد و تميز كنيد و سپس آنها را با اتو صاف كنيد و به رختخواب برويد، چون اين كار موجب مي‌شود صبح موهاي مرتب تر و زيباتري داشته باشيد. اگر با موهاي خيس و نامرتب بخوابيد، صبح روز بعد بايد مدت بيشتري را براي صاف كردن موهايتان با اتوي مو صرف كنيد و به طور مسلم، موهايتان حرارت بيشتري خواهند ديد.

5- از ژل استفاده كنيد:

براي اين كه موهايتان بهتر حالت بگيرند، هر بخشي از آن را كه مي‌خواهيد اتو بكشيد، ژل بزنيد، اين كار موجب مي‌شود موهايتان بهتر حالت بگيرند و زيبا و براق نيز به نظر بيايند.

روش صحيح استفاده از اتوي مو

اگر شما از اين روش‌ براي اتو كردن موهايتان استفاده كنيد، علاوه بر اين كه موهايي صاف و براق خواهيد داشت، موهايتان سالم نيز مي‌مانند:

1- پس از شستن موهايتان و خارج شدن از حمام، موهايتان را با حوله‌اي خوب خشك كنيد.

3- سپس با يك شانه و با كمك دستان‌تان موهايتان را شانه كنيد و آن ها را صاف كرده و يا به صورت حلقه‌‌حلقه شكل دهيد.

3- از اتوي مو براي صاف كردن موهايتان استفاده كنيد. فراموش نكنيد شما نبايد بيش از پنج دقيقه اتوي مو را روي موهايتان نگه داريد.

دكتر گلرخ ثريا

ريزش مو

جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : مرتضی حسینی

خودكشي به خاطر جوش صورت


سلامت نيوز :افسردگي عجيب دختر انگليسي باعث خودكشي وي شد.

مليسا 18 ساله ساكن شهر گلاستر انگليس كه هنگام مرگ 18 سال بيشتر نداشت 4 سال قبل به بيمارري آكنه مبتلا شده بود.

به گزارش روزنامه ديلي ميل پدر مليسا به افسرپرونده گفت: دخترم بعد از ابتلا به اين بيماري دچار افسردگي شديد شد. ما هم وي را پيش متخصصان مختلفي برديم ولي وضع صورت وي روز به روز بدتر ووي هر روز منزوي‌تر مي‌شد.

اين مرد افزود: دخترم 3 سال پيش دست به خودكشي زد ولي نجات پيدا كرد و ما او را پيش روانپزشك برديم و وي تحت درمان دارويي قرار گرفت با اين وجود چند روز پيش كه وارد خانه شدم با جسد آويزان شده وي از سقف روبه‌رو شدم او خود را اين بار با طناب به دارآويخته و جان داده بود.

بيشتر: .::سلامت نيوز :سرويس خبري: سلامت اجتماعي:خودكشي به خاطر جوش صورت::.

جوش صورت

جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 21:0 :: نويسنده : مرتضی حسینی




فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 612
بازدید ماه : 847
بازدید کل : 66147
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما