پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

کرم پودرها و رنگ های پوست

 یک آرایش زیبا با یک کرم پودر خوب شروع می شود.  

 

 

 

متن زیر از سرکار خانم دکتر پریسا شبانی است که برایتان در وبلاگ می گذارم.یک نکته ی درگوشی به شما می گویم، فکر می کنم داخل پرانتس بنویسم بهتر است  (در مورد مسائل بهداشتی پوست و مو همیشه دکتر ها از آرایشگرها قابل اعتمادترند . )

 

حتما تاکنون تصاویر مدل ها و ستاره های سینما را در مجلات دیده اید و با حسرت به خودتان گفته اید که این مدل ها برای داشتن چنین چهره عالی و پوستی صاف چه می کنند؟
در حقیقت این چهره های بی عیبی که شما می بینید، نتیجه کار همان کرم پودرها هستند. اگر شما در صورتتان جوش یا لک دارید، چیز عجیبی نیست. در پوست همه لک و جای جوش و ... وجود دارد. چند نفر را در اطراف خودتان دیده اید که پوستشان آینه باشد؟
البته با تغذیه صحیح و مراقبت مناسب می توان در دراز مدت به پوستی شاداب دست یافت ولی در اغلب افراد عیوبی در پوست وجود دارد که در زیر آرایش قرار می گیرد و این کرم پودرها هستند که نقش اصلی را در یک آرایش درخشان و خوشایند فراهم می آورند. آرایشی که زیبایی های خاص صورت را حفظ کرده و پوست را صاف و شفاف کند و در عین حال جلوه ای طبیعی داشته باشد، به شما کمک خواهد کرد که صورتی بی عیب داشته باشید.


رنگ پوست از سفید تا سیاه

 برای تقسیم بندی پوست معیارهای متعددی وجود دارد که یکی از آنها، رنگ پوست است. به طور کلی در دنیا شش نوع پوست (از نظر رنگ) وجود دارد؛ نوع یک که پوست های خیلی روشن و سفید، مثل پوست اروپایی هاست تا نوع شش که پوست های خیلی تیره مثل نژاد آفریقایی هاست. هر کدام از این انواع، خصوصیات و مشخصه های خاص خود را دارند. مثلاً در پوست های نوع یک، رنگدانه های پوست بسیار کم تراکم و نسبت به آفتاب حساس هستند، در نتیجه اغلب این پوست ها دارای کک و مک هستند. هر چه قدر به سمت نوع 6 برویم، رنگ دانه ها متراکم تر می شوند و مقاومت آنها در مقابل آفتاب بالاتر می رود.
پوست مردم کشور ما به طور متوسط در بین نوع سوم و چهارم است، یعنی نه خیلی روشن و نه خیلی تیره. این طیف در مقابل آفتاب از مقاومت بالایی برخوردار نیست و در فصول مختلف سال به ویژه تابستان، نیاز به مراقبت دارد.


کرم پودر روشن یا تیره
هدف استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش، این است که پوست حالت یکنواخت و آماده برای آرایش پیدا کند. هدف، رنگ بخشیدن به پوست نیست پس نباید سعی کنید با کرم پودر پوستتان را روشنتر یا تیره تر جلوه دهید، به همین جهت بهتر است هنگام انتخاب کرم پودر تا آنجا که ممکن است نزدیکترین رنگ به رنگ پوستتان را انتخاب کنید. برای اینکار رنگ کرم پودر را روی استخوان فک خود امتحان کنید، رنگ درست باید در مقایسه با رنگ گردن طبیعی جلوه کند.
اگر کرم پودر درست انتخاب شود، خط آرایش بین گردن و صورت به وجود نمی آید. برای تست رنگ کرم پودر بهتر است سه رنگ نزدیک به رنگ پوست تان را بر روی خط فک پایین خود بمالید، بعد در نور طبیعی ببینید که خط آرایش با کدام رنگ کمتر جلب توجه می کند. اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید، خطی دیده نمی شود.
اکثر خانم ها چند درجه زردی در پوستشان دارند، پس کرم پودرهایی که پس زمینه طلایی دارند از کرم پودرهایی که پس زمینه صورتی دارند، پوست آنها را طبیعی تر نشان می دهند. اگر فکر می کنید با استفاده از این نوع کرم پودر ها رنگ پریده می شوید و می خواهید مقداری سرخی به پوست تان بدهید، به جای کرم پودر این کار را با رژ گونه انجام دهید.
اگر در مورد رنگ پوست تان دو دل بودید، از یک رنگ خنثی استفاده کنید که نه زیاد زرد باشد و نه زیاد صورتی. اگر هنگام کشیدن آن بر روی پوست نامرئی شد، رنگ درست را انتخاب کرده اید. اشتباهی که اغلب خانم ها می کنند این است که کرم پودر را یا روی گونه و یا روی پشت دستشان تست می کنند، که اغلب پوست آنها تیره تر از صورت است در نهایت این افراد نمی توانند رنگ مناسب را انتخاب کنند و استفاده از رنگ اشتباه باعث می شود که آرایش رنگ واقعی خود را نشان نداده و کمی چرک به نظر برسد.   

انتخاب کرم پودر  

ابتدا، باید نوع پوست را در نظر گرفت. برای پوست های چرب بهتر است از یک کرم پودر بدون چربی یا با منشا آبی استفاده کرد. پوست های خشک با کرم پودرهایی که حالت چرب تری دارند، سازگاری بهتری دارند. اگر پوست به محض استفاده از کرم پودر آن را به خود جذب می کند، بهتر است که از کرم پودر چرب تری استفاده شود.
دو نوع کرم پودر وجود دارد: به صورت مایع و کرم. کرم پودر مایع یک جلای مات و پوشش کنترل شده بر روی پوست ایجاد می کند و کاری می کند که پوست شما زیباتر به نظر برسد و لکه ها و کبودی دور چشم را به خوبی می پوشاند.
اگر در مجموع پوستی صاف (با لکه ها و آسیب دیدگی بسیار اندک) دارید و فقط می خواهید ظاهر صاف تری داشته باشد، از یک کرم پودر مایع یا کرم استفاده کنید که جلای مات داشته باشد. برای بهتر شدن اثر کرم پودر، همیشه از پنکیک متناسب با همان کرم پودر استفاده کنید چون حالت ضد آب به آن می دهد. پودر را باید به صورت دایره شکل روی پوست کشید تا به طور کامل آن را پوشش دهد.
حالا زیر سازی آرایش شما حاضر است تا با استفاده از رنگ های متناسب صورتتان را آرایش کنید.

 

 


کم بزنیم یا زیاد

 وقتی نوبت به کرم پودر زدن می رسد، همیشه باید به خاطر داشت که کم آن هم زیادی است. منظورمان این است که هر کسی نیاز ندارد که از پیشانی تا زیر چانه خود را کرم پودر بزند. یکی از ترفندهای داشتن یک ظاهر طبیعی این است که فقط جاهایی را آرایش کنیم که پوست تیره یا سرخ دارند مثل روی بینی، کناره های بینی، گونه ها، اطراف دهان و گوشه چشم ها. کرم پودر را باید نقطه به نقطه زده و بعد با نوک انگشت یا اسفنج آرایش را به سمت خارج در جهت خط رویش مو پخش کرد.
انگشتان بهترین برس ها هستند. غالبا استفاده از انگشتان برای پخش کردن کرم پودر از هر وسیله دیگری بهتر است چون حرارت نوک انگشتان باعث آب شدن تدریجی کرم پودر می شود و به این ترتیب راحت می توان آن را روی نقاطی که مورد نظر است، پخش کرد. به تدریج باید با انگشت رنگ را در تمام صورت، از جمله پلک ها و زیر چانه پخش کرد تا چهره دو رنگ نشود.
قبل از زدن کرم پودر بهتر است پوست صورت را مرطوب کرده واجازه داد تا کرم جذب شود. این کار باعث می شود که کرم پودر در سطح پوست بماند. بعد از زدن کرم پودر هم با زدن برس در پنکیک و پخش کردن آن روی پوست به صورت حرکات مدور هماهنگی را در کرم پودر ایجاد کنید. پس از اتمام کار یک دستمال نمناک روی صورت تان بکشید تا اضافه پنکیک را از روی آن بردارد و درخشش لازم به چهره تان داده شود. نکته مهم و قابل توجه این است که آرایش در زیر نور مصنوعی و طبیعی متفاوت جلوه می کند، به همین خاطر همیشه زیر نوری مشابه به نور جایی که می خواهید بروید آرایش کنید.


اول ضد آفتاب یا اول کرم پودر
اغلب کرم پودرها دارای ترکیبات معدنی مانند اکسید روی و تیتانیوم هستند که منعکس کننده نور خورشیدند. بنابراین به عنوان ضد آفتاب با Spf پایین یعنی در حد 8 تا 10 عمل می کنند ولی بهتر است ابتدا یک لایه ضدآفتاب با Spf مناسب برای شرایط آب و هوایی مالیده شود و بعد از کرم پودر استفاده شود.
اگر قرار باشد در کنار ضد آفتاب از کرم های مرطوب کننده، ضد لک و ... در طول روز استفاده شود، ضد آفتاب باید خارجی ترین لایه روی پوست باشد. اما در مورد استفاده از مواد آرایشی مثل کرم پودر و ... برعکس است یعنی ضد آفتاب باید داخلی ترین لایه روی پوست باشد و سایر مواد روی آن قرار گیرند.
ضمناً از آنجایی که پوست دور پلک ها وچشم ها نازک و حساس تر از بقیه قسمت های صورت است، سعی کنید از استفاده ضد آفتاب در اطراف چشم خود داری کنید چرا که می تواند چشم ها را تحریک کند و باعث سوزش آنها شود. البته ضد آفتاب های مخصوص دور چشم هم داریم.

 
بالاخره پاک کردن آرایش...  

توجه داشته باشید که پاک کردن آرایش هم به اندازه خود آرایش کردن اهمیت دارد. قبل از خواب، حتما باید با استفاده از یک شیر پاک کن خوب آرایش و چربی و کثیفی را به خوبی از روی پوست خود پاک کرده و پوست تان را با آب ولرم شستشو دهید.

پوست

 

www.arayeshgar.blogsky.com

دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 14:12 :: نويسنده : مرتضی حسینی

ارتباط آرایش و آرامش
 


آرامش جزئی مهم و قابل توجه در زندگی است که نه تنها دراین مورد خاص بلکه در تمامی موارد زندگی ، بود و نبودش تاثیر مثبت و منفی خود را خواهد گذاشت .

حتما گاهی برایتان اتفاق افتاده که به هر دلیلی ،یا در اثر عجله وکمبود وقت ویا عصبی بودن واسترس واضطراب وقتی چهره تان را آرایش کردید رضایت خاطر نداشته وپس از آن نیز از این بابت بیشتر عصبانی شده اید واز خود پرسیده اید چرا اینقدر به هم ریخته ام وآرایش بر روی پوستم نمی خوابد و میک آپم مثل همیشه نیست.تنها عاملی که در این مسئله دخیل بوده ونتیجه ی مطلوب را به شما نمی دهد داشتن ذهنی نا آرام وپردغدغه است و در این لحظه که به هر دلیلی مجبورید برای رفتن به جایی خود را آماده کنید گریبان گیر شما شده والبته اولین کسی که خیلی سریع متوجه ی چنین چهره ی به هم ریخته ای خواهد شد خود شمایید.


آرامش جزئی مهم وقابل توجه در زندگی است که نه تنها دراین مورد خاص بلکه در تمامی موارد زندگی ، بود ونبودش تاثیر مثبت ومنفی خودرا خواهد گذاشت واز اینکه ممکن است برای همه ی ما چنین مسئله ای زمانی پیش بیاید طبیعی است به طوری که گاهی حتی در همان شرایط نمی توانیم ازرفتن به جایی که دعوت شده ایم هم صرف نظر کنیم پس بهتر است در صدد رفع آن برآییم چگونه؟

۱-هر چند وقت بسیار کمی هم داشته باشید تحت هر شرایطی در آن لحظه ۵ تا ۶ دقیقه را برای برگرداندن آرامش به خودتان اختصاص دهید.

۲-یک نفس عمیق بکشید.

۳-در همین مدت کوتاه اصلا به ساعت نگاه نکنید.

۴-چندین بار صورتتان را با آب سرد وخنک بشویید.

۵-چند لحظه آرام دراز کشیده وچند حرکت دم وبازدم انجام دهید.

۶-اگر به خاطر شتاب وعجله ، استرس ندارید وموضوعی ذهنتان را در آن زمان خاص مشغول کرده چندین وچند بار سعی کنید که به آن فکر نکنید و از جمله ی« دیگه بسه » در ذهنتان کمک گرفته وتنها به کارهایی که الان باید انجام دهید بپردازید.

۷-قبل از شروع میک آپ یا آرایش صورت با نوک انگشتانتان چند ضربه زیر چشمان وروی گونه ها واطراف لبها بزنید.

۸-اگر فرد دیگری شما را آرایش می کند به جز آرایش چشم در بقیه ی موارد چشمانتان را ببندید واگر خودتان قرار است این کار را انجام دهید حتما در جایی که می توانید تنها ودور از سر وصداوشلوغی باشید آرایش کنید.

۹-کرم زیرمیک آپ ویا هر مرطوب کننده ای را که زیر کرم پودر وپنکیک می زنید با آرامش وبه حالت دورانی بر روی پوست بمالید.

۱۰-ابتدا ریمل وسپس خط چشم بکشید ودوباره ریمل بزنید.

۱۱-در این شرایط بی حوصلگی ،می توانید از سایه های مدادی که کار را برایتان راحت تر می کند استفاده کنید.

۱۲-پس از رژگونه همان برس را که پودررژگونه بر روی آن کم ویا تمام شده را با حرکتهای سریع بر روی چانه وپیشانی وبینی بکشید.

۱۳-گرچه عدم آرامش تاثیرش را بر روی حالت موها نیز خواهد گذاشت اما شما در این لحظه مدلی که برایتان راحت تر است را انتخاب کنید.به طور مثال اگر موهایی بلند وویو وحالت دار دارید وقصد داشتید سشوار بکشید اما در این شرایط نمی توانید یا وقتش را ندارید بهتر است با کمی واکس مو یا کتیرا آنها را حالت داده وتنها جلوی موهایتان را سشوار بکشید.

«با یاد آوری یاد خدا هدیه ی آرامش را از او دریافت کنیم»

لوازم آرایشی


برگرفته شده از سیمرغ دات نت

منبع : زیبا شو دات کام

www.janjali.com

دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 14:12 :: نويسنده : مرتضی حسینی

نسخه زیبایی و سلامت پوست                                  

     


 

 

با فرآورده‌های طبیعی، سلامت و زیبایی پوست خود را تأمین کنید

بسیاری از افراد با فرارسیدن عید و نوروز، به دنبال آرایش و زیبایی‌اند و در این میان، به آرایشگران زیادی مراجعه می ‌شود و ممکن است سوء استفاده‌های زیادی شود. اما راهکارهایی هم وجود دارد که با فرآورده‌های طبیعی مانند میوه‌ها و مواد غذایی، بتوانیم سلامت و زیبایی پوست خود را تأمین کنیم.

 

ماسک های زیبایی

ماسک ها موادی هستند که معمولاً از محصولات طبیعی تهیه می شوند و برای پاکیزه کردن، خروج مواد زائد از منافذ پوستی، نرم کردن و لطیف کردن پوست  ، به کار می روند. هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را به وسیله شستوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

 جهت نرم کردن دست های خشن و تیره می توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.

 

در اینجا به برخی از ماسک های مفید و رایج اشاره می کنیم :

 

- ماسک آناناس

این میوه تأثیر جالبی بر جوش های غرور به ویژه گلوله های چربی زیر پوستی (جوش های کیستیک) دارد. برای تهیه ماسک آناناس کافی است که یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید.

سپس به اندازه وزن آن به آن الکل میوه ( الکل اتیلیک ) بیفزایید و یک لیوان روغن آفتابگردان به مخلوط حاصل اضافه کنید. حال می توانید روزی یک بار، هر بار بیست تا سی دقیقه ، این مخلوط را به صورت ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

                                      

 

- ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید، هسته ها و پوست های نازک پره های آن را جدا کنید، روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از بیست دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش  های غرور جوانی ( آکنه ) مؤثر است ولی

افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

   

- ماسک آلوی قرمز

هفت یا هشت عدد آلوی قرمز تهیه کنید و هسته های آنها را خارج کنید. سپس آنها را با افزودن ده قطره روغن بادام کاملاً با یکدیگر مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری درآید. آنگاه این مخلوط را به مدت بیست دقیقه روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه در کسانی که منافذ پوستی آنها مثلاً در پوست بینی، باز و زشت منظره شده مؤثر است و پوست را زیبا می کند.استفاده از این ماسک را به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می کنیم.

 

- ماسک خیار

یک یا دو خیار را رنده کنید و به صورت ماسک بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بیست دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک نمایید.ماسک خیار تأثیر زیادی در ایجاد طراوت و شادابی و لطافت پوست دارد.

 

 

- ماسک زرده تخم مرغ

به کسانی که پوست خشک دارند توصیه می شود که از این ماسک استفاده کنند تا پوستشان نرم و لطیف شود. زرده تخم مرغ مملو از چربی و کلسترول است و چربی پوست را تأمین می کند. برای تهیه ماسک زرده تخم مرغ کافی است یک زرده تخم مرغ را با چند قطره سرکه سیب و چند قطره روغن بادام یا زیتون یا آفتابگردان مخلوط کنید و به مدت بیست دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس آن را به وسیله ی آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کنید.

 

 

 

- ماسک سیب

یک سیب را پوست بکنید و آن را نصف کنید و یک نیمه آن را خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی صورت و گردن بمالید، آنگاه پوست را با نوک انگشتان ماساژ دهید. برای این کار، ماساژ را از پایین گردن شروع کنید و به طرف بالا بیایید. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعکس ماساژ دهید. آنگاه با نوک انگشتان به پوست صورت خود ضربات آرامی بزنید تا جریان خون پوست بیشتر شود.

حال کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و پس از بیست دقیقه آن را بشویید.این ماسک باعث جلوگیری و  درمان چروک   صورت و سبب طراوت و تقویت پوست می شود.

 

 

- ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را با همان مقدار الکل طبی (الکل سفید) مخلوط کنید و آن را با نوک انگشتان خود بردارید و روی پوست بگذارید و ماساژ دهید. روش ماساژ باید از پایین به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد.

سپس کمی صبر کنید تا ماسک خشک شود و بیست دقیقه بعد بشویید.این ماسک نیز برای رفع چین و چروک صورت مناسب است.

 

- ماسک هلو

برای تهیه این ماسک کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. (لازم نیست پوست هلوها را بکنید.) هلوها را له کنید و با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملاً مخلوط کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

 

- ماسک لیموترش

این ماسک برای پوست های خشک مفید است. برای تهیه این ماسک، آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید و پانزده دقیقه بعد آن را بشویید.

 - ماسک گلابی

این ماسک برای پوست های چرب بسیار مفید است . استفاده از این ماسک را به افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده توصیه می کنیم. برای تهیه آن کافی است که یک گلابی رسیده را خرد کنید و بر روی پوست صورت بمالید و بیست دقیقه ی بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید.

 هر ماسک را باید به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست قرار داد و سپس آن را به وسیله شستوی کامل با آب پاک کرد. می توان به جای شستشو با آب، ماسک را به وسیله پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاک کرد.

 



مراقبت از پوست دست

- جهت نرم کردن پوست  دست، مقدار برابر گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و به کار برید.

- جهت نرم و سفید کردن دست، مقداری عسل و آب لیموترش را مخلوط نموده به مدت پانزده تا بیست دقیقه روی دست ها بمالید و سپس بشویید.

- جهت نرم کردن دست های زبر و خشن ، دو عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چایخوری روغن بادام شیرین به همراه بیست و پنج گرم گلاب و بیست و شش قطره تنتور ساده بنژوان مخلوط کرده و دست ها را آغشته نمایید و با یک دستکش نخی بپوشانید و پس از چند ساعت بشویید. (یک تا دو بار در ماه)

 

ماسک برای  پوست چرب :

ماسک از زاج سفید و سفیده تخم مرغ :
سفیده تخم مرغ را بهم بزنید و یک قاشق  چای خوری زاج را (که در عطاری ها فروخته می شود )به آن اضافه کنید و در نیم استکان آب حل نمایید .
پارچه نرمی را در این محلول تر کنید و بمدت 10 تا 16 دقیقه بر روی پوست نگه دارید ن دست های خشن و تیره می توان از مخلوط آب پرتقال و عسل استفاده کرد.

 

ماسک سفیده و لیمو :
سفیده را هم بزنید تا کف کند ،در وقت هم زدن مقدار یک قاشق چای خوری آب لیمو را قطره قطره به آن بیفزائید ،این ماسک برای پوستهای نا هموار و پر لک و چرک استفاده
 

می شود . اگر پوست خشک یا نرمال باشد باید حتما قبل از استفاده از ماسک با کرم یا روغن زیتون چرب شود .


ماسک از گل همیشه بهار :
یک قاشق چای خوری محلول الکلی گل همیشه بهار را با نیم قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید پارچه نرم را در این محلول تر نمایید و بمدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست بگذارید .

 

ماسک هویج :
هویج را رنده کنید و روی پوست بگذارید . آب هویج برای پوست های چرب ،جوش دار و رنگ پریده مفید است .




ماسک گوجه فرنگی :
گوجه فرنگی را رنده کنید یا قاچ قاچ ببرید و بر روی پوست قرار دهید .غده ترشحی را باریک و پوست را خوشرنگ می کند .

 



ماسک هویج و سفیده تخم مرغ :
آب هویج را با سفیده تخم مرغ تا وقت کف کردن هم بزنید اگر محلول رقیق است به آن آرد اضافه کنید تا به غلظت خامه برسد .


ماسک زرد آلو :
زرد آلو را له کنید ،پوست آن را بگیرید و به نسبت یک به یک با ماست مخلوط کنید

 

پوست

 

www.arayeshgar.blogsky.com

دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : مرتضی حسینی

علل بروز ترک های پوستی چیست ؟
این ترک ها ، ضایعاتی هستند که در زمان تغییرات هورمونی مانند بلوغ ، حاملگی، کاهش وزن و برخی از بیماری ها ایجاد می شوند. تغییرات هورمونی سبب عدم تعادل در فیبروبلاست ها (سلول های پایه ای پوست که تولید الاستین و کلاژن می کنند) می شود که این امر منجر به کاهش تعداد و کیفیت فیبرهای کلاژن و الاستین می گردد. در نتیجه پوست نازک تر شده و ترک های موازی در آن ایجاد می شود. این ترک ها در ابتدا صورتی تا بنفش رنگ هستند و سپس به تدریج سفیدتر می شوند.
4) آیا امکان بهبود ترک های پوستی وجود دارد؟
ترک های پوستی به طور ناگهانی و بدون بروز هیچ گونه علامتی ظاهر می شوند. از این رو پیشگیری از ایجاد آن ها به ویژه در دوران بارداری بسیار مهم است. هرچه درمان سریع تر آغاز شود، نتایج حاصله مطلوب تر خواهد بود.
5) در چه مواقعی احتمال ایجاد ترک های پوستی بیشتر است؟
در هنگام بلوغ، بارداری و تغییرات وزنی احتمال ایجاد این ترک ها بیشتر است. سن اولین بارداری در بروز ترک های بارداری نقش به سزایی دارد. بین 80% تا 90% بانوانی که در سنین بین 16 تا 20 سالگی باردار شده اند دچار ترک های پوستی می شوند، در حالی که احتمال بروز این ترک ها در بانوانی که اولین بارداری آنها پس از 35 سالگی است بسیار کمتراست .
6) در چه دورانی از بارداری امکان بروز ترک های پوستی بیشتر است؟
این ترک ها، معمولاً از ماه چهارم بارداری به بعد ایجاد می شوند، اما در ماه هفتم تا هشتم بارداری ، پوست شکننده ترین حالت خود را دارد. ترک ها حتی ممکن است پس از زایمان نیز ایجاد شوند. بنابراین توصیه شود درمان را تا اولین دوره قاعدگی پس از زایمان نیز ادامه دهید .
7) آیا احتمال بروز ترک های بارداری در هر بار زایمان وجود دارد؟
بله. حتی اگر اولین بارداری بدون ایجاد ترک های پوستی باشد، تضمینی در عدم بروز ترک های پوستی در بارداری های بعدی وجود ندارد.
8) ترک های پوستی ارثی هستند؟
کلاً افراد از نظر بروز این ترک ها به گروه های بدون ترک های پوستی و یا خانواده های دارای ترک پوستی تقسیم بندی نمی شوند. وراثت و رنگ پوست نقشی در ایجاد ترک های پوستی ندارند و هیچ کدام معیاری صد در صد در تعیین نوع پوست از نظر بروز یا عدم بروز ترک های پوستی نمی باشد.

9) آیا ممکن است که ترک ها به طور 100% بهبود یابند؟
اولین موردی که باید در نظر گرفت این است که اگر ترک های پوستی درمان نشوند، امکان بهبود خود به خود آنها وجود ندارد، یعنی این ترک ها هرگز خود به خود برطرف نمی شوند و تنها رنگ آنها به سمت سفید مرواریدی می رود، ولی طول و پهنای آنها تغییر نمی کند. با درمان های ویژه پس از چند هفته می توان پهنا ، عمق و رنگ ترک ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
10) چگونه می توان ترک ها را در دوران بلوغ درمان کرد؟
ترک های پوستی در دوران بلوغ نیز به همان میزان ترک های دوران بارداری نیاز به درمان توجه دارند و می بایست هرچه سریع تر درمان این ترک ها را آغاز نمود.
11) آیا نور خورشید سبب وخیم تر شدن ظاهر ترک ها می شود؟
از آنجایی که در ناحیه ترک های پوستی رنگدانه های پوست تولید نمی شوند، این ترک ها حتی پس از برنزه شدن نیز به رنگ سفید باقی می مانند . اما در صورت درمان ، سلول های تولید کننده رنگدانه دوباره فعال می شوند و ترک های پوستی به رنگ طبیعی خود باز می گردند.
12) بعد از چه مدتی نتایج مثبت درمان مشاهده می شود؟
استفاده صحیح و مرتب از محصولات درمانی،روشهای ذرمانی با دستگاه لیزر فرکشنال به مدت 6 الی8 هفته در نواحی دارای ترک بسیار مؤثر است . اولین نتایج مثبت 21تا 25روز پس از شروع درمان فشرده قابل رؤیت می باشند.ولی برای بهبودی نسبتا قابل قبول بیمارباید صبر وتحمل داشته باشد وپیگیردرمان باشد .اکثرافراد نیاز به تکرار جلسات درمانی می باشند. اگر شخص در مرحله ای که ترک هارنگ قرمزمایل به بنفش دارند به پزشک مراجعه کند نتایج درمانی بسیار موثر تر است .

پوست

 

www.myskinclinic.ir

دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:, :: 14:11 :: نويسنده : مرتضی حسینی

صابون‌ روغن‌ مار

چین و چروک


ساخت تایلند

 

 موارد مصرف‌: ضدچروک‌، سفیدکننده‌ و ضدباکتری‌



شماره مجوز بهداشتی : 23837/ب ن 1 /87



شما تاثیرات صابون روغن مار را بعد از 2 هفته احساس و خواهید دید و با ادامه مصرف نتیجه کامل را خواهید دید

چین و چروک

مواد تشکیل‌دهنده‌ اصلی‌: روغن‌ مار، AHA (آنتی‌هیدروکسی‌ اسید)، آنتی‌ باکتریال‌،عصاره‌ جو و ویتامین‌ E

 

نحوه‌ اثربخشی‌: مناسب‌ مشکلات‌ پوستی‌ نظیر کک‌ مک‌ و چین‌ و چروک‌ می‌باشد. آنتی‌هیدروکسی‌ اسید آن‌ موجب‌ حذف‌ لایه‌ فوقانی‌ مرده‌ پوست‌ گردیده‌ و یک‌ لایه‌ صاف‌ و یکرنگ‌ از پوست‌ جدید ایجاد می‌کند. باعث‌ بهبودی‌ خطوط‌ چروکهای‌ ظریف‌ میشود بطور کل‌ باعث‌ ترمیم‌ پوست‌ و روشن‌ شدن‌ آن‌ می‌گردد. وجود آنتی ‌باکتریال‌ باعث‌ از بین‌ رفتن ‌بوی‌ نامطبوع‌ بدن‌ و تیرگی‌ پوست‌ می‌شود. عصاره‌ جو حاوی‌ آب‌، پروتئین‌، موادنشاسته‌ای‌، کلسیم‌، فسفر، آهن‌، سدیم‌، پتاسیم‌، ویتامینهای‌ B1 و B2 می‌باشد که‌ آب‌ لازمه ‌را به‌ پوست‌ می‌رساند و باعث‌ مرطوب‌ شدن‌ پوست‌ می‌گردد. این‌ صابون‌ یک‌ لایه‌ بردار می‌باشد و لایه ای صاف و زیبا ایجاد می کند.



طریقه‌ مصرف‌: کف‌ صابون‌ را یک‌ دقیقه‌ روی‌ صورت‌ یا چهار دقیقه‌ روی‌ بدن‌ ماساژ داده‌،سپس‌ آبکشی‌ نمائید. معمولاً صبح‌ و شب‌ یکبار‌ استفاده‌ شود. ممکن‌ است‌ بدلیل‌ وجودAHA باعث‌ خارش‌ و سوزش‌ شود که‌ معمولاً طبیعی‌ است‌.



هشدار:  در طول‌ مصرف‌ آن‌ و تا یک‌ هفته‌ پس‌ از قطع‌ مصرف‌ آن‌ از ضدآفتاب‌ با SPF ملایم‌ استفاده‌نمایید.

 

برخی از امکانات و قابلیتها:


حاوی روغن مار

حاوی آنتی باکتریال

حاوی عصاره جو و ویتامین E

حاوی پروتئین،مواد نشاسته ای ، کلسیم ، فسفر، آهن ، سدیم ،پتاسیم،ویتامین های B2,B1

مرطوب کننده

ضد چین و چروک

سفید کننده

ضد باکتری

جوان کننده و جلوگیری از پیری زود رس

شماره مجوز بهداشتی : 23837/ب ن 1 /
87

صابون چین و چروک

خرید نقدی صابون‌ روغن‌ مار

تماس
09197655266
09358848800

 

سفید کننده پوست،چین و چروک،سفید کننده،صابون سفید کننده پوست،کرم سفید کننده پوست،کرم سفید کننده،سفید کننده پوست،چین و چروک صورت،چین و چروک،رفع چین و چروک صورت،سفید کننده،ماسک سفید کننده پوست،

دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:چین و چروک صورت, :: 11:13 :: نويسنده : مرتضی حسینی

کرم‌ تقویتی‌ روز خاویار

پوست

 

 موارد مصرف‌: تقویت‌کننده‌، جوان‌ کننده‌ و ضدچروک‌



شماره مجوز بهداشت: 100241012010


مواد تشکیل‌ دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ خاویار، کلاژن‌ و کوآنزیم‌ Q10

پوست

نحوه‌ اثربخشی‌: خاویار حاوی‌ ویتامینهای‌ B12، B6، B2، A، E، D و اسیدفولیک‌ است‌.جوان‌ کننده‌ و شاداب‌کننده‌ می‌باشد که‌ سبب‌ مقاومت‌ و انعطاف‌ پذیری‌ پوست‌ می‌گردد. ازچروک‌ صورت‌ و دور چشم‌ هم‌ جلوگیری‌ می‌کند، در برابر اشعه‌ خورشید از پوست‌ شما محافظت‌ می‌کند. Q10 موجود در این‌ کرم‌ باعث‌ کاهش‌ قابل‌ توجهی‌ چروکهای‌ ظریف‌ اطراف‌ چشم‌ می‌گردد. کلاژن‌ یک‌ پروتئین‌ فیبری‌ است‌ که‌ باعث‌ انعطاف‌ پذیری‌ و کشسانی ‌پوست‌ می‌گردد  و  جوانی را به پوست باز می گرداند و ضایعات‌ ناشی‌ از آفتاب‌ را از بین‌ می‌برد.



طریقه‌ مصرف‌: روزانه‌ دو الی‌ سه‌ بار پس‌ از شستشو و تمیز کردن‌ با آب‌ و صابون‌ (بهتراست‌ از صابون‌ خاویار استفاده‌ شود.) و خشک‌ نمودن‌ صورت‌ استعمال‌ شود.



هشدار: در جای‌ گرم‌ نگهداری‌ نشود.



برخی از امکانات و قابلیتها:


حاوی خاویار ، کلاژن ، کو آنزیم Q10

حاو ی ویتامین های B12 , B6 , B2 , A , E , D

شاداب کننده و جوان کننده پوست

ضد پیری پوست

تغذیه مناسب پوست

از بین بردن چروهای ظریف دور چشم

تقویت کننده فوق العاده پوست

شماره مجوز بهداشت:
100241012010

کرم ضد چروک

دو شنبه 16 مرداد 1391برچسب:جلوگیری از پیری پوست, :: 11:12 :: نويسنده : مرتضی حسینی




فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 774
بازدید کل : 66983
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما