پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

صابون‌ ستاره‌ دریایی‌


  جوش صورت

موارد مصرف‌: روشن‌کننده‌، ضدجوش‌ و خوشبوکننده‌ پوست‌

شماره مجوز بهداشتی : 107711012002

مواد تشکیل‌ دهنده‌ اصلی‌: عصاره‌ ستاره‌ دریایی‌ و دیگر آبزیان‌ دریایی‌، AHA (آنتی‌ هیدروکسی‌ اسید)، ویتامین‌ A و ویتامین‌ E

 

نحوه‌ اثربخشی‌: این‌ صابون‌ جوشهای‌ پوستی را از بین‌ می‌برد و پوست‌ را خوشبو و جوان‌ می‌کند در حقیقت‌ باعث‌ روشن‌ شدن‌ پوست‌ می‌شود، صابون‌ ضد آکنه‌ می‌باشد.AHA باعث‌ از بین‌ رفتن‌ لایه‌ فوقانی‌ و مرده‌ پوست‌ و تشکیل‌ یک‌ لایه‌ جدید صاف‌ و یکرنگ‌ می‌شود. ویتامین‌ E به‌ آن‌ نرمی‌ و لطافت‌ می‌بخشد. ویتامین‌ A از التهابات‌ و آسیبهای‌ ناشی‌ ازAHA جلوگیری‌ میکند. مناسب‌ برای‌ انواع‌ پوستها می‌باشد.

 

طریقه‌ مصرف‌: صابون‌ را به‌ صورت‌ و بدن‌ مرطوب‌ بمالید. حدود یک‌ دقیقه‌ بر روی‌ صورت‌ و چهار دقیقه‌ بروی‌ بدن‌ ماساژ دهید تا جذب‌ شود، سپس‌آبکشی‌ نمایید. معمولاً صبح‌ یکبار و شب‌ هم‌ یکبار استعمال‌ نمایید.

  جوش صورت

هشدار:

در طول مصرف و تا 2 هفته بعد از قطع مصرف از ضد آفتاب استفاده شود.

 

برخی از امکانات و قابلیتها:

حاوی عصاره ستاره دریایی

حاوی چیتوسان

حاوی AHA

حاوی ویتامین A,E

از بین برنده جوش

روشن کننده

خوشبو کننده پوست

شماره مجوز بهداشتی : 107711012002

جوش صورت

دیگر محصولات فروشگاه

 
صابون‌ ضد لک کوسه‌ ماهی‌
صابون‌ ضد لک کوسه‌ ماهی‌  
کرم‌ ضد چروک‌ و روشن‌کننده‌
کرم‌ ضد چروک‌ و روشن‌کننده‌  
صابون‌ روغن‌ مار
صابون‌ روغن‌ مار  
 صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌
صابون‌ چهار‌ کاره‌ قهوه‌


تماس با کارشناسان بخش فروش

09197655266
09358848800
09358849700
دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:رفع جوش صورت, :: 22:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

اطلاعاتتان را درباره ریزش مو محک بزنید


سلامت نیوز: حرف و حدیث های زیادی درمورد ریزش مو وجود دارد که حتما شنیده اید: ریزش مو ارثی است، به دلیل اختلال های هورمونی است، در مردان بیش از زنان شیوع دارد و... به سوالات زیر پاسخ دهید تا اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل و اصلاح کنید.

حرف و حدیث های زیادی درمورد ریزش مو وجود دارد که حتما شنیده اید: ریزش مو ارثی است، به دلیل اختلال های هورمونی است، در مردان بیش از زنان شیوع دارد و... به سوالات زیر پاسخ دهید تا اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل و اصلاح کنید.

پرسش ها

1. ریزش مو ارثی است؟

الف. درست        ب. غلط

2. مصرف برخی داروها باعث ریزش مو می شود؟

الف. درست        ب. غلط

3. ریزش مو به معنی افزایش فشارخون است؟

الف. درست        ب. غلط

4. سوءتغذیه، عامل ریزش مو است؟

الف. درست        ب. غلط

5. کاشت مو، مخصوص مردان است؟

الف. درست        ب. غلط

6. کوتاه کردن مو، رشد آن را سریع تر می کند؟

الف. درست        ب. غلط

7. استعمال دخانیات باعث ریزش مو می شود؟

الف. درست        ب. غلط

8. ریزش مو نشانه اختلال های هورمونی است؟

الف. درست        ب. غلط

9. موی پیوندی ریزش ندارد؟

الف. درست        ب. غلط

10. استرس، ریزش مو را تشدید می کند؟

الف. درست        ب. غلط

11. احتمال ریزش مو در هر سنی وجود دارد؟

الف. درست        ب. غلط

12. ریزش مو در مردان و زنان یکسان است؟

الف. درست        ب. غلط

13. ریزش مو غیرقابل برگشت است؟

الف. درست        ب. غلط

14. برخی از داروهای ضدبارداری باعث ریزش مو می شوند؟

الف. درست        ب. غلط

پاسخ ها

1. درست است. ریزش مو هم در زنان هم در مردان می تواند ارثی باشد. در موارد بسیار نادر، بیماری های مادرزادی یا نقص در شکل گیری مو از دوران کودکی عامل بروز آن است. شایع ترین دلیل ریزش مو، ریزش موی آندروژنیک یا AAG است که در آن ارث و هورمون همراه با هم هستند. AAG عامل دوسوم ریزش های مو در مردان است و می تواند از 18 سالگی فرد را درگیر و به مرور پیشرفت کند. در زنان، ریزش مو معمولا در زمان هایی بیشتر دیده می شود که دچار اختلال های شدید هورمونی می شوند مانند بارداری یا یائسگی. البته خانم ها هرگز دچار طاسی نخواهند شد زیرا هورمون های زنانه در مقابل هورمون های مردانه قرار می گیرند. نباید ریزش مو را فقط به ارث نسبت داد و به آن بی توجهی کرد. گاهی عفونت های پوستی، شوک های روانی یا درمان یها دارویی عامل ریزش مو هستند. دلایل و اشکال ریزش مو بسیار متفاوت است. ریزش 100-50 عدد تار مو در روز طبیعی است اما اگر دچار یزش بیش از این مقدار شدید لازم است حتما با پزشک مشورت کنید.

2. درست است. داروهای ضدانعقاد خون، ضدالتهاب ها، داروهایی که برای درمان های هورمونی تجویز می شود و... گاهی عامل ریزش مو هستند. البته عوارض دارو در هر شخص متفاوت است و به میزان حساسیت بدنی فرد بستگی دارد. در شرایطی که ریزش مو به دلیل مصرف دارو باشد، پزشک مکمل تجویز می کند تا جلوی ریزش را بگیرد.

3. هم درست است هم اشتباه. سلامت مو نشانه سلامت جسم و ارگانیسم است. وقتی جسم دچار بیماری می شود، آثار آن بر مو نمایان خواهد شد. با این حال تاکنون مشخص نشده که رابطه ای میان بالابردن فشارخون و ریزش مو وجود دارد. براساس نتایج تحقیقی که در سال 2007 انجام شد. ریزش مو و افزایش فشار خون معمولا با هم همراهند اما دلیل ارتباط آنها مشخص نیست.



4. درست است. کمبود برخی ویتامین ها و مواد معدنی، سلامت مو را به خطر می اندازد. تغذیه نامناسب می تواند باعث نازک و سست شدن موها شود و ریزش آنها را به دنبال داشته باش، البته این نوع ریزش معمولا موقتی و فقط هشداری است که نشان می دهد بدن دچار کمبود شده است. آهن، منیزیم، ویتامین های گروه B، ویتامین E و کلسیم نقش مهمی در این میان دارند. البته در صورتی که دچار ریزش مو شدید، قبل از مصرف هر نوع مکملی ابتدا با پزشکان مشورت کنید. بعد از آزمایش خون، پزشک به شما خواهد گفت چه نوع مواد غذایی ای را بیشتر مصرفکنید و در صورت لزوم مکمل دارویی برایتان تجویز خواهد کرد.

5. اشتباه است. ریزش مو در مردان شایع تر است. به همین دلیل در سرانه ها بیشتر کاشت مو برای مردان تبلیغ می شود ولی خانم ها هم می توانند این کار را انجام دهند.

6. اشتباه است. در گذشته چنین اعتقادی وجود داشت اما این موضوع صحت ندارد زیرا از نظر علمی به اثبات نرسیده است. کوتاه کردن مو خوب است و باعث می شود بخش های آسیب دیده مو جدا شود ولی کوتاه کردن اثری در رشد نمی گذارد زیرا ساقه، کاملا مرده است.

7. درست است. پوست سر از عروق ریز خونی تشکیل شده است و استعمال دخانیات می تواند این عروق را تخریب کند. در افراد سیگاری، خون به اندازه کافی در عروق جریان ندارد در نتیجه فولیکول های مو به خوبی تغذیه نمی شوند و می ریزند. این موضوع به خصوص اگر فرد سیگاری ذاتا موهای نازکی داشته باشد یا دچار مشکل های عروقی باشد، بیشتر خواهد بود. در سال 2007 تحقیقی که در آسیا انجام شد، رابطه بین ریزش مو و سیگار را نشان داد. بهترین راه برای پیشگیری از ریزش مو در این حالت، ترک سیگار است.

8. تا حدی درست است. اختلال های هورمونی همیشه باعث ریزش مو نمی شوند ولی شایع ترین دلیل آن هستند. برخی مبتلایان به بیماری های تیروییدی نیز دچار اختلال هورمونی نو به دنبال آن ریزش شدید مو می شوند. مصرف قرص های ضدبارداری کنترل نشده ودرمان های هورمونی نیز می تواند باعث ریزش مو شود. اختلال های هورمونی در دوران بارداری و یائسگی نیز از دلایل ریزش موی شدید است.

9. درست است. قبل از آنکه فردی تصمیم بگیرد عمل کاشت مو انجام دهد، بهتر است به کمک انواع لوسیون یا درمان های پیشنهادی از ریزش مو جلوگیری کند اما درصورتی که دلیل ریزش آندروژنتیک باشد، گاهی جراحی تنها راه موجود است بعد از جراحی کاشت مو، موها نمی ریزند.



10. درست است. وقتی استرس داریم، میزان تولید آندروژن افزایش می یابد. در نتیجه عمر موها کوتاه و ریزش شدید می شود. گاهی 2 تا 4 ماه بعد از مسایل استرس زا مانند مرگ نزدیکان، تصادف های شدید، شوک روحی، دوری از عزیزان، سقط جنین و بیماری هایی با تب بالای 5/39 درجه سانتی گراد، ریزش مو بیشتر می شود. در این شرایط درمان اصلی برطرف کردن استرس و عامل آن است.

11. درست است. احتمال ریزش مو از کودکی تا 120 سالگی وجود دارد. ریزش مو دلیل شرایط فیزیکی، ژنتیکی یا مسایلی است که در طول زندگی پیش می آید. در زنان ریزش مو معمولا بعد از زایمان یا در دوران یائسگی بیشتر اتفاق می افتد و 2 تا 3 سال بعد از آن از شدت آن کم می شود. در مردان، سرعت ریزش مو بالاست و ممکن است طی 3 سال، فرد کاملا طاس شود، گاهی نیز ده ها سال طول می کشد تا موها بریزند اما در بیشتر مردان ریزش مو از 40-35 سالگی شروع می شود و به ندرت از 20 سالگی نیز دیده می شود.

12. اشتباه است. گرچه هم زنان و هم مردان ممکن است دچار ریزش شوند اما شکل ریزش در آنها یکسان نیست. ریزش مو در مردان مختص جلوی سر و کناره هاست درحالی که در زنان پراکنده است. البته برخی از انواع ریزش مو نیز به جنسیت ربطی ندارد. مثلا ریزش مو در اثر التهاب، عفونت یا ضعیف شدن سیستم ایمنی یا شوک های روانی، ربطی به جنسیت ندارد.

13. اشتباه است. تمام ریزش ها غیرقابل برگشت نیست. ریزش موها می توانند برگشت پذیر و برگشت ناپذیر باشند. در موارد برگشت ناپذیر، ریشه مو تخریب می شود. در این موارد شاید به کمک دارو درمانی بتوان میزان و شدت ریزش را کند کرد ولی امکان قطع ریزش و رشد مجدد آن وجود ندارد. در موارد برگشت پذیر، فولیکول مو آسیب دیده ولی تخریب نشده است پس امکان رشد مجدد موها وجود دارد. ریزش موی آندروژنتیک از این قاعده پیروی نمی کند و یک استثناست.

14. درست است. اگر خانمی قرص ضدبارداری را به درستی مصرف نکند، در سیکل هورمونی او اختلال به وجود می آید و باعث ریزش مو می شود. ریشه موها در برابر اختلال های هورمونی بسیار حساس هستند. البته این موضوع گذراست و با تنظیم مجدد ترشح هورمون ها، ریزش مو قطع خواهد شد.

منبع: هفته نامه سلامت

 
یک شنبه 12 شهريور 1391برچسب:, :: 15:15 :: نويسنده : مرتضی حسینی

جوش‌هاي سر سياه


سلامت نيوز : جوش‌هاي سرسياه، جوش‌هاي معمولي سربسته‌اي هستند كه به علت تنگي منافذ پوست به بيرون تخليه نمي‌شوند. اين جوش‌ها به دليل تجمع چربي به وجود آمده و در مردان شايع‌تر هستند.

با شروع بلوغ علاوه بر تغييرات جسمي، تغييرات زيادي در پوست نوجوانان ايجاد مي‌شود. يكي از اين تغييرات پوستي، وجود منافذ پوستي بيش از حد باز است. اين منافذ آزاردهنده، قبل از رسيدن به سن بلوغ، در دختران و پسران به يك اندازه است. اگر اين منافذ با هم اختلافي داشته باشند به دلايل ژنتيكي است.
 
اما بعد از بلوغ و بعد از ترشح هورمون‌ها، مخصوصا هورمون آندروژن فعاليت بيشتري پيدا كرده و روي غدد چربي تاثير مستقيم گذاشته و اين غدد بزرگ و ترشح آنها بيشتر مي‌شود. در مردان بعد از بلوغ، ترشح اين هورمون بيشتر از زنان است. به همين دليل مردان پوست چرب‌تري دارند.
 
غير از هورمون آندروژن كه مهم‌ترين عامل موثر در غدد چربي است، عوامل ژنتيكي موثرند. بعد از 30 تا 35 سالگي به طور طبيعي با كاهش فعاليت هورمون‌ها، از شدت تعريق و توليد چربي كاسته شده و اين منافذ خود به خود كوچك‌تر مي‌شوند.
 
بسته شدن منافذ:
منافذ پوستي حالتي طبيعي براي پوست است، اما بزرگ يا كوچك بودن آنها بسته به عوامل هورموني و استعداد ژنتيكي است.
انسداد اين منافذ پوستي باعث مي‌شود تا چربي بيش از حد خارج نشده و ترشحات در زير پوست باقي بمانند و ايجاد عفونت كرده يا جوش‌هاي چركي را به وجود آورند.
استفاده از مواد آرايشي و بهداشتي و كرم‌ها بدون مشورت با پزشك براي پنهان كردن اين منافذ نه تنها كار درستي نيست، بلكه عاملي براي تشديد مشكلات پوستي است.
افزايش بيش از حد چربي پوست، به مسدود شدن روزنه‌هاي پوستي منجر شده كه متعاقبا به ايجاد توده‌اي از چربي منجر مي‌شود كه وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرد به رنگ سياه تبديل مي‌شود

درمان:
- كاهش چربي‌سازي بدن : با كاهش مصرف غذاهاي چرب و سرخ‌كردني، چربي سازي بدن را كم كنيد.
- كاهش تعريق : راه ديگري براي كنترل اندازه اين منافذ است. اما بخشي كه مربوط به هورمون‌ها و ژنتيك باشد، قابل تغيير نيست.
- كنترل چربي پوست : چرب بودن پوست را به طور موقت مي‌توان كنترل كرد. شستشوي زياد پوست، سبب خشك شدن و فعاليت بيشتر غدد چربي و در نتيجه توليد چربي بيشتر مي‌شود.
- استفاده از لوسيون هاي چربي زدا : پس از شستشو و در فواصل صابون زدن مي‌توانيد از اين لوسيون‌ها استفاده كنيد.
 
جوش‌هاي سرسياه:
اين جوش‌ها در صورت، بدن و حتي لاله گوش ديده مي‌شوند. جوش‌هاي سرسياه، جوش‌هاي معمولي سربسته‌اي هستند كه به علت تنگي منافذ پوست به بيرون تخليه نمي‌شوند. اين جوش‌ها به دليل تجمع چربي به وجود آمده و در مردان شايع‌تر هستند.
جوش‌هاي سرسياه، اولين گام براي ايجاد جوش بوده و قبل از اينكه باكتري‌ها خلل و فرج و روزنه‌‌هاي پوست را مورد حمله قرار دهند، تشكيل مي‌شوند. بعد از آن ممكن است جوش قرمز و جوش چركي ايجاد شده و حتي به شكل كيست نمايان شود.
افزايش بيش از حد چربي، به مسدود شدن روزنه‌هاي پوستي منجر شده كه متعاقبا به ايجاد توده‌اي از چربي منجر مي‌شود كه وقتي در معرض هوا قرار مي‌گيرد به رنگ سياه تبديل مي‌شود.
در اثر افزايش هورمون‌ها و عدم پاكسازي مناسب پوست، سلول‌هاي مرده در روزنه‌هاي پوست تجمع مي‌يابند و باعث مسدود شدن روزنه و عدم خروج چربي مي‌شوند.
آرايش كردن زياد و استفاده بيش از اندازه از كرم‌ها و ضدآفتاب‌ها هم تاثير زيادي در بروز انسداد منافذ و جوش‌هاي سرسياه دارند.
 
پيشگيري از جوش‌هاي سرسياه:
- شست‌وشوي مداوم صورت
- عدم مصرف غذاي مانده
- عدم مصرف تنقلات
- از مصرف كردن موادقندي و چرب خودداري كنيد.
- از خوردن آجيل، سس، ادويه، غذاهاي سرخ شده، شكلات، كاكائو، بستني، شيريني،نوشابه هاي گازدار، پنيرهاي چرب، قهوه و چاي داغ پرهيز كنيد، زيرا اين مواد باعث افزايش جوش در صورت خواهند شد.
- در رژيم غذايي روزانه از آب، سبزي و ميوه هاي تازه به جاي شيريني، شكلات و غذاهاي سرخ شده استفاده كنيد.
- داشتن آرامش عصبي.
- ورزش كنيد.
- جوش صورت را با نوك ناخن تحريك نكرده و آن را جدا نكنيد. قشري كه روي جوش را پوشانده محافظ پوست است و نمي گذارد آلودگي ها وارد پوست شود.
اين قشر اگر از بين برود، جوش عفوني مي شود و حتي پس از بهبود جوش، جاي آن در صورت مي ماند.
با صابون هاي ضدعفوني كننده، پوست تان را تميز كنيد و روي جوش ها را پاك كنيد تا از گسترش آن جلوگيري شود.
 
عوامل ايجاد جوش:
- يبوست
- كم خوني
- تغذيه نادرست
- استرس
 
توصيه‌هايي ضدجوش سرسياه:
- پاكسازي منظم پوست، اولين شرط براي عدم به وجود آمدن اين جوش‌ها است. اگر پوست به خوبي تميز نشود، آلودگي‌هاي بيشتري جذب مي‌كند و ابتدا جوش‌هايي به رنگ زرد و سپس سياه ايجاد مي‌شود. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاك كنيد.
- براي آرايش از فرآورده‌هاي مخصوص پوست چرب استفاده كنيد. پودرهاي صورت براي پوست چرب به ويژه آنهايي كه جوش مي‌زنند، مناسب‌ترند. پودرهاي نرم و فشرده در اين مورد بهترند. اين پودرها چربي پوست را به خود جذب مي‌كنند. مي‌توان در زير آنها از لوسيون‌هاي آرايشي بدون چربي استفاده كرد. پودرهاي آرايشي نبايد روي كرم‌ها و پمادهاي چرب استفاده شود.
- براي پاك كردن مواد آرايشي از صورت، بهترين راه شستشو با آب و صابون است. همچنين مي‌توان از شيرپاك‌كن و لوسيون‌هاي مخصوص پاك كردن مواد آرايشي هم استفاده كرد.
 
درمان هاي طبيعي:
1- يك ليوان شير را با آب دو عدد ليموترش تازه مخلوط كرده و محلول حاصل را به وسيله ابر بر روي همه قسمت هاي پوست بدنتان بماليد. مدت 15 دقيقه صبر كنيد تا بر روي پوست خشك شود.
همزمان با اينكه شير، پوست شما را نرم كرده و تغذيه مي كند، آب ليموترش به عنوان قابض عمل كرده و تمام خلل و فرج هاي موجود در پوست را پاك مي كند.
2- سه تا چهار فنجان پودر نرم جوي دوسر را در مقدار لازم آب و يا شير پرچرب براي درست كردن خمير، مخلوط كرده و خميري نرم را درست كنيد. پوست تان را خشك كنيد، سپس خمير را بر روي تمام قسمت هاي پوست بدن ماليده و مدت 15 دقيقه صبر كنيد. حال با آب ولرم دوش بگيريد.
اين خمير، ناخالصي ها را از روي پوست برداشته و بافت آن را نرم مي كند.

منبع : تبيان

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

معجزه جوش‌شيرين براي پوست


سلامت نيوز: نخستين چيزي كه با شنيدن كلمه جوش شيرين به ذهن شما مي‌آيد ماده‌اي است كه در شيريني‌پزي از آن استفاده مي‌كنند اما اين ماده مي‌تواند يك ماده زيبا‌كننده فوق‌العاده نيز باشد.

جوش‌شيرين از آن دسته موادي است كه از روزگارهاي‌ گذشته كاربرد‌هاي فراواني هم در آشپزي، هم به‌عنوان يك ماده درماني و حتي به‌عنوان يك ماده تميز‌كننده داشته‌ و جالب است بدانيد جوش شيرين مي‌تواند يك زيبا‌كننده پوست و مو نيز باشد. در واقع جوش شيرين اين ماده همه‌كاره و طبيعي كه از كربنات سديم ساخته شده است و استفاده‌هاي فراواني دارد، از پخت نان و كيك گرفته تا خوشبوكردن فضا، تميزكردن خانه و حتي زيبايي!

فقط كافي است كمي جوش‌شيرين در منزل داشته باشيد تا بتوانيد خيلي از محصولات زيبايي را به راحتي در منزل تهيه كنيد.

 يك حمام آرام‌بخش زيبا كننده

براي داشتن اين حمام لطيف و آرام‌بخش، احتياج به 4 قاشق سوپ‌خوري جوش شيرين، حدود 6 قاشق غذاخوري عسل روان، 2 ليوان شير، 16 قاشق سوپ‌خوري نمك و 3 قاشق غذاخوري روغن بچه داريد.در يك ظرف بزرگ جوش شيرين، عسل، شير و نمك را مخلوط كنيد و به‌خوبي هم بزنيد. مخلوط را در وان آب گرم بريزيد و سپس روغن بچه را اضافه كنيد. براي هم زدن مخلوط در آب وان از دست‌هاي‌تان كمك بگيريد و بعد قدم در اين حمام تسكين‌دهنده و آرام‌بخش بگذاريد. اين حمام براي نرم و صاف كردن پوست مفيد است.

 پاهاي‌تان را زيبا كنيد

اگر روي پاشنه‌پاهاي‌تان پينه بسته يا خيلي زبر و خشن شده است و اين وضعيت آزارتان مي‌دهد، جوش شيرين را با آب مخلوط كنيد و سپس با اين مخلوط چسبي شكل زبري‌هاي پاشنه را نرم و صاف كنيد.

اگر هم پاهاي‌تان خارش دارد 4 قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را با يك ليتر آب گرم مخلوط كنيد و سپس پاها را حدود 10دقيقه در آن بگذاريد،  با اين كار خارش پاها آرام مي‌گيرد.

علاوه بر اين‌ها شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين خستگي ‌پاها را نيز از بين ببريد، كافي‌است 3‌قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك لگن آب گرم حل كنيد و سپس پاهاي خسته‌تان را درون آن بگذاريد تا حسابي خستگي از پاهاي‌تان بيرون رود.

خمير دندان سفيدكننده بسازيد

شما مي‌توانيد با جوش‌شيرين يك خميردندان خانگي بسازيد. اول بايد 3 قسمت جوش‌شيرين را با يك قسمت نمك مخلوط كنيد بعد به آن 3 قاشق چاي‌خوري گليسيرين اضافه كنيد و براي خوشبو شدن نيز 10 تا 20 قطره از يك اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچين يا...) به آن بيفزاييد. سپس به مقدار كافي آب به آن اضافه كنيد تا كاملا حالت خميري شكل پيدا كند. شما مي‌توانيد اين خمير دندان را در بطري كوچك نگهداري كنيد. از آن جا كه جوش شيرين يك سفيد‌كننده دندان طبيعي است اين خمير دندان حسابي دندان‌ها را سفيد مي‌كند و از پوسيدگي آن‌ها نيز جلوگيري مي‌كند، اگر هم فرصت نداريد مي‌توانيد براي سفيد‌تر شدن دندان‌هاي‌تان، مسواك‌تر خود را درون جوش شيرين فرو بريد سپس با آن دندان‌هاي‌تان را مسواك بزيند. همچنين مي‌توانيد روي خميردندان اندكي جوش شيرين بپاشيد و سپس دندان‌ها را مسواك بزنيد. براي خوشبو كردن دهان نيز مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري جوش‌شيرين را در نصف ليوان جوش‌شيرين حل كنيد و در دهان غرغره كنيد، راه ديگر نيز اين است كه آدامس را مرطوب كرده و در جوش شيرين فرو بريد و سپس آن را بجويد.

 براي نرم كردن آرنج

بعضي اوقات پوست آرنج يا زانو به دلايل مختلف زمخت و زبر مي‌شود و اين حالت به‌خصوص براي خانم‌ها بسيار آزاردهنده است اما يك راه‌حل آسان و كم خرج براي اين حالت وجود دارد. شما بايد اول مقداري جوش‌شيرين را با مقدار خيلي كمي آب مخلوط كنيد تا مخلوط حالت چسبي شكل پيدا كند، حالا اين مخلوط چسبي را به زانو يا آرنج بماليد تا پوست زبر و خشن نرم شود.

 براي درمان آكنه

براي درمان بيماري‌هاي شايع پوستي مثل آكنه، مصرف موضعي جوش‌شيرين مي‌تواند موثر باشد. جوش شيرين سلول‌هاي مرده پوست را از بين مي‌برد و اسيدمازاد در بدن را خنثي مي‌كند و به‌ويژه براي درمان آكنه كه اغلب به‌علت مسدود شدن منافذ پوستي به‌وجود مي‌آيد مفيد است.

 كمي جوش شيرين مخلوط شده با آب را روي آكنه بماليد تا پوست مرده از بين برود و منافذ مسدود شده آن را باز كند. جوش شيرين با خنثي كردن اسيد در بدن مانع عفونت‌هاي باكتريايي در پياز مو مي‌شود و در نتيجه از بروز آكنه پيش‌گيري مي‌كند.

ژل اصلاح براي آقايان

بعضي از آقايان به دليل پوست حساسي كه دارند معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌هاي پوستي مي‌شوند اما يك راه‌حل خوب براي اين افراد اين است، يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در يك فنجان آب حل كنند و از اين محلول براي التيام پوست بعد از اصلاح يا حتي قبل از اصلاح استفاده كنند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش مي‌شويد، مي‌توانيد يك پارچه مرطوب نخي را به كمي جوش‌شيرين آغشته كنيد و روي محل سوزش بگذاريد.

 معجزه جوش‌شيرين براي موها

اگر در تميزي موهاي‌تان وسواس داريد: يك قاشق چاي‌خوري جوش شيرين را به بطري شامپوي‌تان اضافه كنيد و طبق معمول موهاي‌تان را شامپو كنيد و سپس با آب، اين تركيب جوش شيرين و شامپو را بشوييد. اين كار تمام آلودگي‌ها و مواد حالت‌دهنده‌اي را كه روي موهاي شما وجود دارد به‌خوبي پاك مي‌كند و حالت‌پذيري موها را بهبود مي‌بخشد.

اگر خيلي عجله داريد: اگر موهاي خيلي چربي داريد و به‌دليلي فرصت شست‌وشوي آن‌ها را نداريد و خيلي عجله داريد، مي‌توانيد از جوش شيرين به‌عنوان شامپوي خشك استفاده كنيد به اين طريق كه مقداري از آن را روي موها بپاشيد و سپس موها را شانه كنيد و سپس با يك سشوار موها را پف دهيد.

اگر عادت داريد مرتب به استخر برويد: كلر موجود در استخرها معمولا رنگ موها را كدر ، مات و بدرنگ مي‌كند. براي شست‌وشوي كلر از روي موها، نصف قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را در كمتر از نصف ليتر آب حل كنيد و موهاي‌تان را با آن آبكشي كنيد.

براي تميزي شانه و برس‌ها: معمولا اسپري‌ها يا روغن‌هاي مو روي شانه و برس‌ها مي‌نشينند و به مرور آن‌ها را آلوده مي‌كنند، براي پاك‌كردن اين مواد از روي شانه و برس‌ها در يك لگن آب گرم كه به آن 3 قاشق غذاخوري جوش شيرين و 3 قاشق غذاخوري ماده ضدعفوني‌كننده اضافه شده خيس كنيد.

منبع: برترينها

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

تاثير چشمگير آب، سبزي و ميوه‌هاي تازه در درمان عوارض پوستي


سلامت نيوز: تاثير چشمگير آب، سبزي و ميوه‌هاي تازه در درمان عوارض پوستي استفاده از آب، سبزي و ميوه‌هاي تازه در درمان انواع عوارض پوستي و اقسام جوش تاثير چشمگيري دارد.

دكتر داوود دستي، متخصص پوست در گفت‌وگو با ايسكانيوز در خصوص انواع جوش و راه‌هاي درمان آن مي‌گويد: براي مداواي هر نوع جوش راهي متناوب وجود دارد.
پيش از درمان بايد نوع جوش و انگيزه بروز آن را بررسي كرد و بعد در پي از بين بردنش اقدام كرد.

وي مي‌گويد: جوش‌هاي سرسياه، دانه‌هاي سرسياه و سرسفيد، كورك و ديگر انواع جوش، هر يك به دليلي خاص بروز مي‌كند و نوع درمانش با يكديگر تفاوت دارد.
وي افزود: پوست، حساس و آسيب‌پذير است و عوامل دروني و بيروني، بسيار زود بر روي آن اثر مي‌گذارد به همين دليل است كه به محض احساس بيماري، پوست حال بيمار گونه‌اي مي‌يابد و كدر و پريده رنگ مي‌شود.

وي در خصوص آكنه افزود: اين قبيل جوش‌ها بيشتر در دوران بلوغ ظاهر مي‌شوند و ممكن است در سراسر دوران جواني وجود داشته باشد اما تا سن ۲۵ و حداكثر ۳۰ سالگي خود به خود از بين مي‌رود.

اين نوع جوش‌ها در پيشاني، بيني، چانه، سينه، پشت و گاهي قسمت فوقاني بازو ديده مي‌شود.

دستي در خصوص درمان جوش مي‌گويد: كساني كه پوست جوش زايي دارند بايد از مصرف زياد مواد قندي و چرب خودداري كنند.

ويتامين‌هاي E و C و B و A در درمان جوش تاثير فراواني دارد.

● وي معتقد است براي كاهش جوش بايد به نكات زير توجه كرد:

۱- هرگز جوش صورت را با ناخن تحريك نكنيد، قشري كه روي جوش را پوشانده، محافظ پوست است و از نفوذ آلودگي‌ها جلوگيري مي‌كند اما اگر از بين برود آلودگي به درون آن نفوذ مي‌كند و جوش عفوني مي‌شود و حتي پس از بهبودي نيز جاي جوش روي پوست باقي مي‌ماند.

۲- براي مبارزه با جوش بايد چربي پوست را از بين برد، زيرا چربي زياد پوست، جوش را به وجود مي‌آورد. اگر پوست چرب و جوش زايي داريد، بيش از روزي يكبار پوستتان را بشوييد.

وي معتقد است اگر مي‌خواهيد جوش نداشته باشيد از آجيل، انواع سس‌ها، ادويه‌ها، غذاهاي سرخ شده، چربي‌هاي حيواني، شكلات، بستني، نوشابه‌هاي گازدار، پنيرهاي چرب، قهوه و و غيره تا آن جايي كه امكان دارد دوري كنيد.

منبع: ايسكانيوز

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:17 :: نويسنده : مرتضی حسینی

ازدواج تاثيري در كاهش ميزان جوش‌ ندارد


سلامت نيوز: دانشيار گروه پوست علوم پزشكي تهران گفت: ازدواج تاثيري از نظر تنظيم هورمون بدن و كاهش جوش ندارد بلكه جوش‌ها به مرور زمان كاهش مي‌يابد و ممكن است دوره‌شان طي شده باشد و اين باوري است كه در مردم جا افتاده است.

كامران بليغي در گفت‌وگو با فارس در مورد دلايل ميزن شدت جوش توضيح داد: برخي بيماري‌هاي غددي منجر به افزايش ميزان جوش مي‌شود همچون خانم‌هاي كه اختلالات هورموني، كيست تخمدان و يا بيماري پلي‌كستيك pcos دارند كه هم جوش زياد و هم موهاي زائدي دارند.

وي در پاسخ به اينكه آيا ازدواج تاثيري بر اختلافات هورموني و كاهش ميزن جوش دارد گفت: جوش زدن ربطي به ازدواج كردن يا مجرد بودن ندارد و فرد در يك برهه زماني با اين مسئله مواجه است كه به مرور زمان حل خواهد شد و اين روايتي است كه در مردم جاافتاده است و گذر از آن سن كه جوش ايجاد مي‌شود عامل اصلي است.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي تهران جوش ديررس را علامتي براي وجود برخي بيمار‌هاي غددي يا بيماري‌هاي روماتولوژي در بدن عنوان كرد و گفت: اين جوش‌‌ها معمولا تا چند سال پايدارند و در خانم‌ها بيشتر ديده مي‌شود.

اين متخصص پوست و مو در مورد راهكار درمان جوش گفت: جوش‌هاي خفيف را مي‌توان به صورت موضعي درمان كرد. ولي از جوش متوسط تا شديد را از درمان‌هاي عمومي استفاده كرد چون در صورت درمان نشدن جاي جوش باقي مي‌ماند.

بليغي خاطرنشان كرد: بايد جوش را قوي درمان كرد كه اولين درمان با مصرب آنتي بيوتيك روي ميكروب‌هاي سطح پوست اثر مي‌گذارند و هم اينكه آنتي بيوتيك‌ها ضدالتهابند. هورمون درماني و استفاده از داروي آكوتان در موارد خاص با تجويز دقيق هم مي‌تواند موثر باشد.

 
شنبه 11 شهريور 1391برچسب:, :: 15:16 :: نويسنده : مرتضی حسینی




فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 71
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 66284
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما