پيش‌غذاي تابستاني رنگين‌كمان
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

پيش‌غذاي تابستاني رنگين‌كمان

 پيش‌غذاي تابستاني رنگين‌كمان

بسياري از ما عادت داريم كه غذاي‌مان را در وعده‌هاي اصلي با خوردن سالاد يا يك پيش‌غذاي سبك شروع كنيم. سالاد تابستاني رنگين‌كمان يكي از بهترين و مغذي‌ترين اين سالادهاست.

با مصرف اين غذا...

 حرارت دروني خود را كاهش دهيد
 از بروز ناراحتي‌هاي قلبي و عروقي پيشگيري كنيد
 به خون‌سازي اعضاي خانواده به‌ويژه نوجوانان كمك كنيد
 از ابتلا به يبوست و كندي عملكرد روده‌ها پيشگيري كنيد
مواد لازم:


مارچوبه: يك ليوان خردشده
لوبياسبز: يك ليوان خردشده
پرتقال يا نارنگي: يك عدد متوسط
كلم قرمز: يك ليوان
فلفل‌دلمه قرمز: يك عدد متوسط
گوجه مينياتوري: يك ليوان
زنجبيل: يك استكان خردشده يا رنده‌شده
دستور تهيه سالاد


براي تهيه اين سالاد بايد مارچوبه و لوبياسبز را آب‌پز يا بخارپز كنيد. پس از آنكه اين 2 سبزي آماده شدند، آنها را فورا درون يك كاسه آب سرد بيندازيد تا تردي و طعم خود را حفظ كند. پس از آنكه آب مارچوبه و لوبياسبز از بين رفت، آنها را درون ظرفي كه براي سالاد در نظر گرفته‌ايد، بريزيد.


سپس پرتقال را پوست كنده و فيله‌هاي آن را از درون پوست ظريفشان خارج كنيد و آنها را به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد و آن را به ظرف سالاد اضافه كنيد. در اين مرحله زنجبيل، فلفل و كلم خردشده را به سالاد اضافه كنيد و آنها را كاملا هم بزنيد


 تا رنگ‌هاي مختلف و متنوع با هم به‌خوبي تركيب شوند. تركيب اين مواد با هم يك سالاد خوش آب و رنگ به‌وجود مي‌آورد كه مي‌تواند به‌عنوان يك پيش‌غذاي خوشمزه و سبك از آن استفاده كرد.


مواد لازم براي تهيه سس :

روغن كنجد: نصف فنجان
ليمو‌ترش: 2 عدد
آب‌پرتقال: نصف ليوان
پودر آويشن: يك قاشق غذا‌خوري
دستور تهيه سس

براي تهيه سس سالاد كافي است، روغن كنجد، ليموترش و آب‌پرتقال را با هم مخلوط كرده و آن را به‌خوبي هم بزنيد. سپس پودر آويشن را به سس اضافه كنيد و آن را هم بزنيد.


 اين سس يكي از ساده‌ترين سس‌هاي گياهي و طبيعي است كه مي‌توانيد در منزل تهيه كنيد. دقت داشته باشيد، مي‌توانيد به‌جاي روغن كنجد از روغن زيتون نيز استفاده كنيد.


مارچوبه و افزايش خون‌سازي در بدن


وجود مارچوبه در سالاد رنگين‌كمان از چند جهت اهميت دارد. اين سبزي كه يكي از پرخاصيت‌ترين سبزي‌هاي تابستاني است علاوه بر آنكه طعم و رنگ خاصي به سالاد مي‌دهد، خواص درمان متعددي مانند خون‌سازي و پيشگيري از برخي از ناراحتي‌هاي قلبي دارد.


 به‌همين‌دليل است كه بسياري از متخصصان تغذيه مصرف اين سالاد را به خانم‌هاي نوجوان و زناني كه دچار كم‌خوني هستند، توصيه مي‌كنند. به اعتقاد درمانگران و متخصصان طب سنتي، اين گياه تاثير زيادي در تنظيم عملكرد دستگاه گوارش، بهبود عملكرد روده‌ها، درمان يبوست و همين‌طور تقويت مثانه دارد.

كاهش دماي بدن و رفع عطش


پرتقال به‌دليل خاصيت ادرارآوري كه دارد، در گروه ميوه‌هايي قرار مي‌گيرد كه براي پاكسازي دروني بدن توصيه مي‌شود. اين ميوه از آن رو كه مزه ملايم و طبيعي خنك دارد، علاوه بر آنكه موجب رفع تشنگي در گرماي سوزان تابستان مي‌شود


به‌دليل خاصيت مدربودنش موجب دفع مواد زائد و سموم به‌واسطه دفع ادرار از بدن مي‌شود. انتخاب اين ميوه براي تهيه سالاد تابستاني مي‌تواند بهترين گزينه براي دريافت مواد مغذي موجود در پرتقال در كنار طبيعت خنك و گواراي آن باشد.

تقويت اعصاب با كلم قرمز


براي تهيه سالاد تابستاني به‌جاي استفاده از كلم قرمز مي‌توانيد از نوع سفيد آن استفاده كنيد. به اعتقاد درمانگران شيوه‌هاي طبيعي درماني در جهان استفاده از كلم سفيد يا قرمز به‌صورت خام يا آب‌پز بهترين دارو براي از بين‌بردن عفونت‌هاي دستگاه تنفسي به‌ويژه ريه است.


مصرف اين گياه دارويي در برنامه غذايي در غذاهاي اصلي و انواع سالاد مي‌تواند علاوه‌بر بهبود التهاب‌ها و برخي از بيماري‌هاي دستگاه گوارش به تقويت اعصاب نيز بپردازد و موجب آرامش بخشي و افزايش ضريب امنيت و آرامش در افراد شود.


كنترل كلسترول بد با زنجبيل


استفاده از زنجبيل تازه در سالاد رنگين‌كمان به‌صورت خردشده يا رنده‌شده تاثير زيادي در كاهش جذب كلسترول بد خون دارد. مداومت در مصرف اين گياه دارويي در حقيقت موجب از بين‌رفتن كلسترول در جريان گردش خون و درنهايت دفع آن از بدن مي‌شود.


 از اين‌رو گنجاندن اين ميزان از زنجبيل در برنامه غذايي هفتگي مي‌تواند به تعديل و كنترل ميزان چربي دريافتي بدن كمك كند. علاوه‌براين خوردن سالاد گياهي كه در آن از زنجبيل تازه استفاده شده است، موجب از بين‌رفتن چربي‌هاي دروني بدن مي‌شود.


منبع:مجله سيب سبز

گردآوري : پايگاه اينترنتي پرشين وي

 

ريزش مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 4 شهريور 1391برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 66374
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما