جراحی زیبایی و عوارض آن
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

جراحی زیبایی و عوارض آن

لوازم آرایشی



وقتي افراد براي زيباترشدن به هر دري مي‌زنند گاهي هم بهايي بس گزاف، شايد به قيمت خانه‌نشيني در تمام عمر را مي‌پردازند.

يکي از روش‌هاي جراحي زيبايي كه در حال رواج است، تزريق ژل براي از بين بردن چين و چروک و ترميم بخش‌هايي از صورت است که به دليل دخالت افراد سودجو و غيرمتخصص در سال‌هاي اخير تبديل به يکي از جراحي‌هاي پرخطر شده است، تا جايي که دکتر کلانتر هرمزي، رئيس انجمن جراحان پلاستيک ايران، مي‌گويد: هيچ يک از ژل‌هاي تزريقي در کشور استاندارد نبوده و استفاده از آنها منجر به عوارض فراواني در سر و صورت مي‌شود.

وي با اشاره به اين که اين ژل‌ها با نام «ژل پاژ» براي از بين بردن چين و چروک، حجم دادن و شکل دادن سرو صورت و برخي اندام‌هاي بدن استفاده مي‌شود، مي‌گويد: صدمات ناشي از استفاده از اين ژل‌ها به صورت آبسه، تورم، عفونت، قرمزي، ناصافي صورت و آويزان شدن (ريختگي) صورت و عوارض متعدد ديگر بروز مي‌کند و لذا توصيه مي‌شود حتي الامکان از ژل‌هاي مذکور استفاده نشده و در صورت نياز نيز حتماً در اين خصوص با جراح پلاستيک مشورت شود.

وي دليل مردود بودن استفاده از اين ژل را چنين عنوان مي‌کند: ژل پاژ ماده‌اي مصنوعي است و چند سالي از توليد آن براي کشورهاي بلوک شرق مي‌گذرد که متاسفانه به عنوان يک پرکننده حجمي و با مقادير زياد مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

در واقع ژل‌هاي موجود در کشور که غالباً به صورت غيرقانوني وارد مي‌شود، تاييديه بهداشتي ندارد و استفاده از آنها طي دهه اخير، خسارات جبران ناپذيري را بر افراد متحمل ساخته و منجر به انجام بسياري از جراحي‌هاي غيرضروري قبل و بعد از تزريق شده است.

دکترغلامحسين غفارپور، مديرگروه پوست دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز با تاکيد بر اين كه اين ژل‌ها از جنس پلي آکريلاميد و غيرقابل جذب براي بدن است، مي‌گويد: متخصصان پوست به هيچ وجه از اين ژل براي رفع چين و چروک و فرم دادن به چهره استفاده نمي‌کنند و انجمن متخصصان پوست هم چنين اجازه‌اي را نداده است.

اين در حالي است كه دکتر مهرداد رضايي، مدير اطلاع‌رساني معاونت غذا و داروي وزارت بهداشت در رابطه با اين ژل‌ها مي‌گويد: پاژ نام تجاري يک نوع از اين ژل‌هاست که نام ژنريک آنها ژل پلي آکريلاميدي است و انواع ديگري را هم شامل مي‌شود و از آنجايي که موضعي است و غيرقابل جذب، در زمره داروها به حساب نمي‌آيد.

دكتر رضايي اضافه مي‌كند: اين ژل نوعي پروتز است که نمي‌توان نام دارو را بر آن گذاشت و جزء ملزومات دارويي به‌شمار مي آيد، از اين رو تاکنون مجوزدادن به آن دراختيار سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت نبوده است و از جانب سازمان تجهيزات پزشکي بايد مورد تاييد قرار مي‌گرفته است.

گونه‌هايي که مي‌افتند

دکتر کلانتر هرمزي در توضيح كاربرد ژل‌ها در اعمال زيبايي مي‌گويد: ژل‌هاي تزريقي انواع مختلفي دارند که برخي ماهيتاً ژل بوده و بعضي ديگر گرچه ماهيتي متفاوت دارند، اما در زمره ژل‌ها طبقه‌بندي مي‌شوند، مثلاً هيالورونيک اسيد هم که نوعي پروتئين تزريقي است از همين دسته به شمار مي‌آيد، با اين تفاوت که مصرف آن مجاز و استاندارد است، اما ژل پاژ که در دسته اول است نه تنها از سوي انجمن جراحان پلاستيک بلکه از سوي جمعيت متخصصان پوست نيز مردود است.

دکتر غفاري هم با تاييد اين موضوع مي‌گويد: هيچ يک از متخصصان پوست از پاژ استفاده نمي‌کنند چرا که عوارض ناشي از مصرف ژل‌هاي پلي آکريلاميدي مثل پاژ بسيار زياد است و ماده تزريقي که درحال حاضر براي متقاضيان استفاده مي‌شود همان اسيدهيالورونيک است.

اما دکتر کلانتر هرمزي اذعان مي‌كند: متاسفانه تزريق اين ژل توسط افراد غيرمتخصص نظير پزشکان عمومي و يا سالن‌هاي زيبايي و عمدتاً در ناحيه صورت تزريق مي‌شود و حتي دوزهاي مصرفي هم بسيار بالاست و از 20 سي‌سي تا 200 سي سي نيز بعضاً مشاهده مي‌شود، درحالي که اين ماده در موارد بسيار خاص که راه‌هاي علمي ديگري وجود ندارد توجيه مصرف داشته و تنها در مقدار محدود و کنترل شده و فقط توسط افراد متخصص بايد مورد استفاده قرار گيرد.

وي معتقد است که براي استفاده از اين ژل بيمار بايد از هفت خوان جراحي بگذرد که اين موارد اضطراري نيز شايد تنها در يک درصد موارد باشد.

فراوان، مثل نقل و نبات

رئيس انجمن جراحان پلاستيک ايران، يکي از مشکلات را دسترسي راحت افراد غير متخصص به ژل پاژ از طريق مراکز فروش تجهيزات پزشکي عنوان مي‌کند و مي‌گويد: تزريق اين مواد توسط پزشکان عمومي و يا درسالن‌هاي زيبايي باعث دردسر زيادي براي کساني که اين ژل براي آنها تزريق شده، ايجاد کرده است و از آنجايي که اين ژل جذب نمي‌شود و سنگين است بعد از مدتي از محلي که تزريق صورت گرفته، حرکت مي‌کند و پايين مي‌آيد و همچنين ايجاد واکنش‌هاي التهابي و عفونت را موجب مي‌شود که در برخي موارد تا 20 بار جراحي هم براي خارج‌کردن اين ژل‌ها انجام گرفته است، چرا که اين ژل‌ها به سهولت خارج نمي‌شوند.

وي درتوضيح اين مطلب مي‌گويد: از آنجايي که در تمام موارد، افراد غيرمتخصص اين تزريق‌ها را انجام داده‌اند، ژل در لايه‌هاي بافتي غير معمول وارد شده و جاي ثابتي نخواهد داشت، بنابراين يک جراح نمي‌تواند به راحتي آن را خارج کند و در نتيجه در اين جراحي‌ها نه تنها وقت و هزينه زيادي از افراد تلف مي‌شود، بلکه انجام جراحي‌هاي متعدد، عارضه بدشکلي اعضاي صورت را به وجود مي‌آورد که در نهايت سبب خانه‌نشيني فرد و منزوي شدن او مي شود

 

لوازم آرایشی

 

http://fa.parsiteb.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:, :: 15:0 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 125
بازدید هفته : 138
بازدید ماه : 283
بازدید کل : 66492
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما