وقتی برق موهای تان را می گیرد
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

وقتی برق موهای تان را می گیرد

وقتی برق موهای تان را می گیرد


الکتریسیته ساکن، هنگام شانه زدن یک مشکل عمومی است که بسیاری از افراد آن را تجربه می کنند. اغلب این مسئله باعث بروز مشکل نمی شود ولی برای بعضی مردم قضیه جدی تر است.
اگر چه نمی توان به طور کامل الکتریسیته موها را برطرف کرد اما می توان آن را به میزان زیادی کاهش داد. یک راهکار ساده، استفاده از اسپری مو است. با اسپری مو می توان موها را بهتر شانه کرد.
ژل نیز بسیار موثر و در آراستن موها نیز مفید است.
فرش، موکت و جوراب، انتقال دهنده های بد الکتریسیته هستند. به خصوص با شانه زدن موها الکتریسیته ایجاد و در بدن شما ذخیره می شود. الکتریسیته ساکن باعث بروز شوک الکتریکی می شود

وقتی برق موهای تان را می گیرد


اگر شما کف زمین باستید و الکتریسیته بدن به زمین منتقل شود، الکتریسیته ساکن بدن منجر به بروز شوک الکتریکی حین شانه زدن موها نمی شود.
اگر همچنان با این راهکارهای ساده هنوزالکتریسیته مو دارید، بدانید خشکی محیط و خشکی بیش از حد موها در بروز این حالت دخیل است. به خصوص اگر موها با موادی نظیر پلاستیک، فیبرهای سنتتیک یا پشم در تماس باشد، وسعت زیادی از الکتریسیته ساکن رخ می دهد.
اولین راهکار، استفاده نکردن از شانه های پلاستیکی است. این کار از پرواز کردن موها جلوگیری می کند. بنابراین بهتراست از شانه های چوبی استفاده شود.
جلوگیری از خشکی موها
راهکار دوم، ممانعت از بروز خشکی بیش از حد موهاست. خشکی موها تقریبا با انواعی از روغن ها برطرف می شود؛ مثلا استفاده روغن زیتون، بادام یا نارگیل روی موها در روز، سپس شستن آن در شب حداقل 2 باردرهفته مفید است.
اگر تا الان از نرم کننده مو استفاده نمی کردید، شاید وقت آن رسیده باشد که این کار را انجام دهید. این کار کمک می کند تا از شرالکتریسیته خلاص شوید. جنس موهای تان چه خشک باشد، چه چرب یا معمولی، همچنان می توانید از نرم کننده استفاده کنید. فقط سعی کنید نرم کننده به ریشه و کف سر برخورد نکند. نرم کننده را روی ساقه مو بزنید تا هم الکتریسیته نداشته باشد و هم موهای تان روغنی، چرب و بی حالت نشود، کاندیشنرهای جدید، محافظ خوبی برای موهاست اما آنقدر انواع مختلف و با ادعاهای گوناگون وجود دارد که اکثر مصرف کننده کنندگان را گیج می کند.
مسئله اساسی این است که هر نوع کاندیشنر، موها را نرم و مرتب و به گره نخوردن موها کمک می کند. با الکترواستاتیک که موها را پف می کند، مقابله می کند و به قدرت انعکاسی، درخشندگی و توان موهای خشک و آسیب دیده می افزاید.
از کاغذ خشک کن استفاده کنید

وقتی برق موهای تان را می گیرد


کاغذ خشک کن نیز در این جا به کمک شما خواهد آمد. کاغذ خشک کن را در امتداد موها قرار دهید و از سمت ریشه، پایین بیاورید و روی ساقه ها بکشید و تا نوک موها بروید. اگر جنس موهای تان نازک و چرب است، سعی کنید کاغذ خشک کن با کف سر شما تماس پیدا نکند. یک تکه کاغذ خشک کن استفاده شده خیلی بهتر کار شما را راه می اندازد تا یک تکه کاغذ خشک کن نو. استفاده از لوسیون نیز به خارج شدن الکتریسیته از موها کمک می کند اما هنگام استفاده از لوسیون نباید آن را مستقیم روی موها بمالید، چرا که این کار سبب می شود موهای تان چرب و روغنی به نظر برسد. به این منظور باید ابتدا لوسیون را روی دستهای خود بمالید سپس به موها بزنید. از تماس لوسیون به کف سر جدا خودداری کنید.اگر جریان الکتریسیته موجود در موهای تان زیاد نباشد. هیمن کار آن را به طور کلی از بین می برد. مالیدن مستقیم لوسیون به پوست سر، به ویژه برای موهای چرب توصیه نمی شود. این کار سبب می شود موهای تان چرب و صاف به نظر برسد.
محصولات دیگری که کاربردهای دیگری دارد، به از بین بردن الکتریسیته موها نیز کمک می کند، ژل، موس و تافت، این محصولات همه و همه در از بین بردن الکتریسیته مفید است. اگر حالت موهای تان خراب نمی شود و قرار نیست از خانه بیرون بروید، می توانید از چند قطره آب نیز استفاده کنید. اگر یک اسپری دست ساز خانگی را که شامل 10 پیمانه آب و 1 پیمانه نرم کننده است، به آرامی به موهای خود اسپری کنید، هم می تواند پیچ و تاب های زیبایی به موهای شما بدهد و هم می تواند الکتریسیته موهای تان را از بین ببرد. این کار برای افرادی که دارای موهایی نازک و شکننده هستند، پیشنهاد نمی شود، چرا که این امر سبب می شود موهای آنها صاف، بی حالت و چرب به نظر برسد

مو


دکتر محمدعلی نیلفروش زاده
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 22:57 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 36
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 190
بازدید کل : 66399
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما